Denník N

Bratislava: Mrva volí Valla

V primátorských voľbách v Bratislave som sa rozhodol voliť Matúša Valla. Osobná skúsenosť je totiž viac ako letáky v schránkach, úsmevy z bilboardov, či statusy na Facebooku. A s Matúšom mám len dobrú skúsenosť.

Pamätám si presne, keď ma Matúš Vallo oslovil na spoluprácu. Pred takmer dvoma rokmi sme sa stretli v klube seniorov na Kramároch. Matúš rozprával neskutočne zanietenie, ako by rád posunul Bratislavu dopredu a ako by riešil mnohé problémy. Zároveň sa však veľa pýtal a pozorne počúval aj nás. Takto začala naša spolupráca na Pláne Bratislava a neskôr spolupráca v rámci Tímu Vallo.

Matúš spája

Jedna z kľúčových vecí, pre ktorú som sa Matúša rozhodol podporiť, je jeho schopnosť spájať. V časoch nekonečných hádok, znechutenia ľudí z politiky, falošných profilov a anti-kampaní, dokázal Matúš dať dokopy skvelý tím ľudí a výborný plán pre Bratislavu. Spoluprácu na Pláne Bratislava si budem dlho pamätať. Hodiny a hodiny kvalitných odborných diskusií so snahou hľadať najlepšie riešenia pre Bratislavu, boli pre mňa v mnohom poučné.

Zmanažovať množstvo rozličných ľudí, dať ich dokopy a vymačkať z nich maximum je ukážka Matúšových manažérskych schopností. Matúš Vallo dokázal ešte viac, mnohých z nás motivoval, aby sme vstúpili do politického ringu spolu s ním, pokúsili sa veci zmeniť zvnútra a uchádzali sa o dôveru ľudí ako kandidáti na poslancov či starostov.

Je nohami na zemi

Sľubovať ľuďom zázračné riešenia je ľahké ale krátkozraké. Vidíme to na súčasnom primátorovi, ktorý zo svojho programu 111 krokov Iva Nesrovnala splnil strašne málo. O to viac ma desí, keď opäť vidím u kandidátov nekonečné nereálne sľuby a vzdušné zámky. Bez hanby sľubujú veci, na ktoré buď nemajú dosah, nemajú schopnosti, netušia ako ich realizovať.

Žiarivým príkladom je sľubovanie „Národného parku Bratislava“ či „najzelenšej metropoly na svete“. Na túto populistickú vlnu skočil tak Ivo Nesrovnal ako aj Václav Mika.

Matúš so svojím tímom neskĺzol do roviny sexy sľubov, ktoré možno ohúria časť voličov. Svoj program založili na množstve skutočných, realizovateľných opatrení a jasnej vízie. Myslím, že prázdne sľuby už Bratislava nepotrebuje a je načase začať problémy riešiť systematicky.

https://www.facebook.com/vallo2018/videos/440977903094759/

Za zelenšiu Bratislavu

Ako predseda občianskeho združenia Iniciatíva Naše Karpaty sa už niekoľko rokov venujem ochrane bratislavských lesov, znižovaniu ťažby dreva či systematickej starostlivosti o zeleň v Bratislave. V kampaniach už komunálni politici pochopili, že téma zelene ľudí trápi a zaujíma.

Pre mnohých kandidátov je to však len kalkul a ich reálny záujem o túto tému končí v deň volieb. S Matúšom som viedol množstvo debát o ochrane lesov, o podpore rekreácie a športu v lesoparku, o starostlivosti o mestskú zeleň. Pozitívne ma prekvapil svojim vrúcnym vzťahom k prírode Malých Karpát, ale aj snahou prinášať do verejného priestoru zeleň a stromy.

https://www.facebook.com/vallo2018/videos/312200112931741/

O pár dní sú komunálne voľby a vyzerá, že to bude tesné. Bratislava má reálnu šancu na pozitívnu zmenu a ja vás prosím, aby ste sa nenechali odradiť rôznymi anti-kampaniami, snahou trieštiť hlasy a aby ste prišli voliť. Ja konečne nebudem musieť voliť menšie zlo a s čistým svedomím dám hlas Matúšovi Vallovi.

Nie je Mrva ako Mrva…

Som JAKUB MRVA a kandidujem na poslanca za MČ Nové Mesto. Narodil som sa v Bratislave a s manželkou tu vychovávame naše 2 deti. Na Bratislave mi záleží. Aj preto sa dlhodobo angažujem ako občiansky aktivista v oblasti ochrany prírody.

Snahe obmedziť nešetrnú a nadmernú ťažbu dreva a nevhodné developerské projekty sa úspešne venujem niekoľko rokov ako predseda združenia Iniciatíva Naše Karpaty. Pôsobím ako odborník v Komisií dopravy, verejného poriadku a životného prostredia MČ Nové Mesto, pripomienkujem návrhy v oblasti dopravy, údržby verejného priestoru či ochrany mestskej zelene. Spolu s množstvom odborníkov som spolupracoval na tvorbe Plánu Bratislava architekta a kandidáta na primátora Matúša Valla. V rámci koordinačného tímu sa aktívne podieľam na tvorbe Koncepcie rozvoja mestských lesov.

Bohužiaľ, pri svojej snahe častokrát narážam na neochotu a nezáujem kompetentných. Aj preto som sa rozhodol kandidovať v novembrových komunálnych voľbách na poslanca za mestskú časť Nové Mesto, kde za starostu podporujem Matúša Čupku.

„Keď nechcú politici chrániť prírodu, musia ochranári vstúpiť do politiky.“

Ďakujem za každý jeden hlas. Rozhovor so mnou si môžete prečítať tu: https://www.correctgreen.sk/jakub-mrva-bratislavske-lesy-su-velkym-pokladom-pre-hlavne-mesto-tak-sa-k-nim-treba-zacat-aj-spravat/

Teraz najčítanejšie

Jakub Mrva

Som ochranár, cyklista, turista, otec 2 detí a predseda občianskeho združenia Iniciatíva Naše Karpaty, ktoré sa dlhodobo venuje boju proti nadmernej a nešetrnej ťažbe dreva, nevhodným developerským projektom a zároveň snahe podporovať rekreáciu v súlade s princípmi ochrany prírody. Som spoluautorom Koncepcie rozvoja bratislavských mestských lesov, Zonácie mestských lesov a Dohody medzi hlavným mestom a LESMI SR ohľadom zníženia ťažby dreva. Od roku 2018 pôsobím ako poslanec mestského zastupiteľstva hl. mesta SR Bratislavy za Team Bratislava (Team Vallo) a miestneho zastupiteľstva mestskej časti Nové Mesto.