Denník N

Recyklujem v hlavnom meste, teda nerecyklujem?

Pred niekoľkými dňami som navštívila Bratislavu. Obliekala som sa v autobuse a pozerala von oknom, keď som si všimla nezvyčajnú vec. Na autobusovej stanici som videla totiž pána v červenom, ako vyberá smetné koše. Na tom by nebolo nič zvláštne keby…

Ostala som nemilo prekvapená, koše na dočasnej autobusovej stanici sú vyznačené štítkami ako recyklovať. V dobrej viere hádžem odpad do vyznačených košov, s vedomím toho, že bude následne spracovaný. Aspoň doteraz som si to myslela.

Sledujúc pána, ktorý vyberal smetné koše, som pozorovala ako vytiahol striebornú nádobu vo vnútri dreveného obalu, kde bolo napísané „papier“, a jej obsah vysypal do veľkého lavora, ktorý mal na fúriku. To isté nasledovalo aj s nádobou, kde bolo napísané „plasty“. Pán ju vytiahol a opäť obsah presypal. POČKAŤ!

Ten obsah totiž presypal do jediného lavóra, ktorý mal na fúriku. Najprv som si myslela, že som zle videla. Presypal separovaný odpad a zmiešal to. Čiže, aký význam má separácia odpadu, keď je následne odpad zmiešaný?  Na fúriku bola ešte jedna škatuľa na ktorej bol názov potraviny. No nikde som nevidela nič také, čo by vypovedalo o tom, že ten odpad je triedený. Napríklad priehradkami v lavóre.

Neopýtala som sa, pretože som sa ponáhľala. Neviem, či ten pán patrí pod Bratislavské komunálne služby, či je to štandard, alebo či to opätovne niekto pretrieďuje niekde niekto. Nerada by som niekoho krivo obvinila.

V konečnom dôsledku sa cítim podvedene. Chcem recyklovať a triediť odpad, no, ak skončí na jednej skládke spolu s ostaným odpadom, tak niekto tu pod zámienkou toho, že to funguje pekne klame.

Ako to teda s tou recykláciou v hlavnom meste funguje? Cítim sa zmätene.

Teraz najčítanejšie

Bibiána Kleinová

Predsedníčka OZ Nespi-Spiš. Študentka Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre a Nexterie Leadership Academy. Večný cestovateľ, neriadená strela, rodený optimista, kreatívna duša.