Denník N

Môj boj s Goliášom

Michelangelo tvoril svojho Davida ako istý vzdor voči bigotnej a nenávistnej dobe, ktorá zavládla vo Florencii po vláde Medicejských. Moje neustále súperenie s kandidátmi veľkých politických strán mi tiež niekedy pripomína odhodlaný boj Dávida s Goliášom..

Koncom leta ľudia v prieskume dali najavo, že by za starostu chceli radšej pracovitého suseda z ulice s hmatateľnými poslaneckými výsledkami ako figúrku s pečiatkou niekoľkých strán.  Toto zistenie hneď zatriaslo veľkými straníckymi centrálami a politickí aparátnici  znervózneli…

Mimochodom viete koľko stojí stranícka podpora? Kandidáta najčastejšie niekoľkomesačné obiehanie straníckych centrál a prosíkanie o podporu. Viaceré stranícke pečiatky pod kandidatúrou ho následne stoja stratu veľkej časti slobody pri rozhodovaní. Na tvorbu dobrého programu a jeho vysvetľovanie voličom odrazu v tomto procese nezostane priestor a energia.

Krátko pred voľbami sa zvyknú odrazu spamätať aj  stranícke centrály a tak sa stalo aj v týchto dňoch. Dali predsa podporu, tak očakávajú víťazstvo. Ak to prieskumy až tak nepotvrdzujú, zostáva už len priestor na politickú špinu. Chrlia sa narýchlo zlátané nezrozumiteľné letáky a na hanlivé blogy o oponentoch sa najímajú bezchrbtoví stranícki lokaji. Jeden sa dokonca k svojej špinavej robote hrdo prihlásil na sociálnej sieti.

V jeho jedovatých blogoch ide v zásade vždy znôšku poloprávd a účelovo podaných faktov. Toto kriminalizovanie protikandidátov pripomína obdobia najtemnejšej totality a zároveň napĺňa skutkovú podstatu trestného činu.

Zopakujem, že počas svojej kariéry komunálneho poslanca som bol podobnou internetovou lúzou obviňovaný z nepredstaviteľných prepojení s finančnými skupinami, oligarchami či hernými loby. Áno, zdržal som sa hlasovania o hazarde a tu jasne vysvetľujem prečo. Áno, hlasoval som za predaj PKO, pretože zadlženému mestu by inak hrozil pre žaloby finančný kolaps. Nič by som na týchto svojich rozhodnutiach spätne nemenil. Dokážem sám na miske váh v priestore a čase porovnať ochranu verejného záujmu a verejného majetku. A ak ataky prekročia únosnú mieru, viem sa aj právne brániť.

Chalani s balónikmi tesne pred voľbami  znervózneli, lebo im prihára. Dúfam, že ľudia sa nedajú opiť letákmi na poslednú chvíľu ani straníckymi pečiatkami. Stále verím, že voliči nebudú pozitívne reagovať na kýble špiny a očierňovanie protikandidátov. Stále verím v pozitívny prístup. Som presvedčený, že nakoniec svoj boj so straníckym Goliášom vyhrám.

Teraz najčítanejšie

Oliver Kriz

Mizantrop, cestovateľ a neúspešný spisovateľ