Denník N

Prvý dojem.

Moja skúsenosť s úradom práce.

A tak som sa po siedmich rokoch ocitla na úrade práce. Nečakala som červený koberec ani občerstvenie pri vstupe. Ale tiež som si nemyslela, že jediným pokrokom úradu za celé tie roky bude elektronický poradovník. Po prečítaní inštrukcií z nástenky som ho dokázala použiť a vydať sa tak na zážitkovú cestu k zaradeniu sa do evidencie uchádzačov o prácu.

Našla som si žiadosť o zaradenie do evidencie, zabudla som už ako to vyzerá, ale stále rovnako.

Na dverách, do ktorých podľa priezviska patrím, ma vítal milý a slušný odkaz o neposkytovaní kopírovacích služieb (prečo by malo také niečo na úrade, kde na všetko treba kópiu, existovať, nad tým sa radšej nebudem zamýšľať). Počas čakania som sa porozhliadla po okolí. Neaktuálne ponuky školení, nástenky zahádzané ponukami (neviem či aktuálnymi), prípadne mapa ma dojali takmer k slzám.

Za dverami to prebehlo jednoducho. Pozdrav, podanie dokladov, zvuk klávesnice, vrátenie dokladov, príďte o týždeň v pondelok. Tu by mal tento môj úryvok končiť. Nebyť mojej iniciatívy, nedozviem sa nič.

Kamoška mi pri mojom horlivom rozprávaní o tomto zážitku s úsmevom povedala, že som nejaká premúdrelá zo súkromného sektoru. Môže byť. Veď keby ste takéto dojmy mali v podniku či obchode, už by ste sa tam nikdy nevrátili. Nebudete predsa platiť za otrasné služby či tovary a zákazníci či klienti vám to dajú veľmi jasne najavo. Škoda, že si táto štátna inštitúcia nemôže niečo z fungovania súkromných firiem zobrať za svoje. A na malý pokrok by ani nepotrebovali miliónové investície.

Záverom len miniatúrne návrhy na zlepšenie, ktoré nestoja milióny:

  1. vytvoriť „informačný strom“, presnú predlohu aké informácie majú byť poskytnuté pri prvej návšteve úpsvar, aby sa nestalo, že človek nedostane základné informácie
  2. na každý úpsvar zaviesť jedno kopírovacie zariadenie a umiestniť ho k pracovníkovi či pracovníčke na informáciách pri vstupe
  3. zadeliť zodpovednosť za udržiavanie aktuálnych oznamov o školeniach, kurzoch a priestor na sprostredkovanie informácií zmysluplne vyplniť (samozrejme toto by mal aj niekto odkontrolovať)

Na tomto úrade neočakávam, že ma zachránia, dohodia mi perfektne platenú prácu alebo za mňa napíšu motivačný list. Úplne by stačilo, keby odtiaľ človek neodchádza zúfalý, nahnevaný či sklamaný. A to sa dá už zmenou prístupu k svojej práci a k človeku. Držím prsty tým pracovníkom a pracovníčkam, ktorých sa toto krátke rozhorčenie netýka.

 

 

Teraz najčítanejšie

Jana Vašičková

Osoba s veľkými a otvorenými očami. Veľké oči, veľké sny :)