Denník N

Začiatok k ľudskosti

Na úplný začiatok by som chcela všetkých ľudí oboznámiť s danou problematikou, ktorá bude v najbližšom texte nachádzať.

Ide o to, že som zorganizovala prvý najväčší projekt v mojom živote. Na začiatok by som spomenula, aké to bolo ťažké a že ma to stálo veľmi veľa úsilia, ktorého neľutujem. Táto téma je pre mnoho ľudí tabu, no pre mňa je to jedna z najdôležitejších, aká ma v živote do posial stretla.

Chcem sa poďakovať všetkým ľudom, ktorí sa rozhodli zapojiť do tohto projektu a podporili charitu, ktorú som zorganizovala.

klikni –

ĎAKUJEM ZÁKLADNEJ ŠKOLE TUPOLEVOVEJ 20, ZA VEĽKÉ MNOŽSTVO VYZBIERANÝCH VECÍ. A HLAVNE OCHOTU, LÁSKAVOSŤ, KTORÚ MI PREJAVILI!

ROVNAKO SA CHCEM POĎAKOVAŤ STREDNEJ ODBORNEJ ŠKOLE MASMEDIÁLNYCH A INFORMAČNÝCH STÚDIÍ ZA POMOC, KTORÚ MI POSKYTLI A VYZBIERALI ROVNAKO VEĽKÉ MNOŽSTVO POTREBNÝCH VECÍ PRE ZVIERATÁ V ÚTULKU.

Pomoc zvieratám v útulku je pre mňa niečo, čo bez váhania je samozrejmosťou. Lebo zvieratá sú jedinými živými tvormi, ktorí si vedia lásku a nehu vážiť. Je to niečo neuveriteľne zázračné a magické, keď sa medzi množstvom ľudí nájde veľké percento a zapoja sa do projektov, ktoré sa týkajú pomoci pre zvieratá v útulky.

Ja som sa pred pár týždňami rozhodla, že niečo takéto ako jednotlivec podniknem a nápad sa postupne stával skutočnosťou. Chcela som poľaviť, a skončiť ešte skôr ako som začala, bolo to naozaj ťažké. Keď som začala obtelefonovávať školy a zariadenia, ktoré by dokázali prispieť na charitu rôznymi dekami, krmivom, pelechmi, rôznymi pochúťkami pre psíkov a mačičky. Celý ťažký začiatok mi pomohli zvládnuť ľudia z môjho okolia a nedovolili mi skončiť s touto krásnou myšlienkou, ktorou som chcela pomôcť zvieratám. Pre mňa to veľa znamená preto o tom píšem.

Chcem do sveta dostať myšlienku, ktorá mnohým ľudom otvorí oči pred týraním psíkov a všetkých zvierat, vyhadzovaním, a manipulovaním.

Skôr ako si ľudia rozmyslíte, či chcete domáce zvieratko zvážte všetky faktory, ktoré toto všetko obnášajú. Zviera nie je hračka. To by malo byť každému jasne. Zviera nie je len na potešenie a odhodenie, taká starostlivosť o zvieratko je veľmi náročná na čas a dokonca aj na financie.

Nie je dôležité psíkovi alebo celkovo zvieratkám dať lacné krmivo bez rozmýšľania. Zvieratko na to, aby sa malo dobre a malo dlhý a produktívny život, potrebuje kvalitné jedlo. Potrebuje pravidelné návštevy u veterinára, ktorý sa po zdravotnej stránke postará o nášho spoločníka.

Radšej ako si bezhlavo kúpiť zviera, treba rozmýšľať realistickejšie, a zvážiť možnosť, že pred tým ako si zaobstaráte zvieratko, navštívite útulky a vyskúšate si starostlivosť priamo tam. Môžete v útulkoch pomáhať s venčením a s rôznymi prácami ako dobrovoľník. Vtedy si naozaj ľudia dokážu zhodnotiť to všetko, čo niečo takéto obnáša.

Môžete zvážiť možnosť, dočasky. Je to forma starania sa o psíkov, ktorí sú nájdení a nemajú domov a útulky sú preplnené.

Treba zvážiť všetky možnosti pre chov zvieratka, a obzvlášť čo sa starostlivosti týka. Nie je to ľahké a kvôli ľudskej sprostosti musia psi trpieť.

Teraz najčítanejšie