Denník N

Čo stojí za to vidieť v Bangkoku!?

Áno, je to tak. Sny sa plnia. Už dlho som chcela navštíviť nejaký ázijský štát a najmä Thajsko. Stále som plánovala, plánovala, sledovala letenky až zrazu som natrafila na skvelú akciovú letenku. Popravde som ani neváhala a kúpila som ju. Aj keď už bola zaplatená, stále som tomu neverila. Odvtedy prešli asi dva mesiace a sen sa premenil na skutočnosť a ja som odišla do Thajska za novým dobrodružstvom a spoznať kopec nových miest, ľudí či kultúru. Bolo to naozaj vzrušujúce, kedže to bol môj prvý väčší solo-trip a ešte tak ďaleko. Celý výlet trval takmer mesiac.

Prvá zastávka bola samozrejme Bangkok, kedže to bola príletová destinácia. Prvý dojem z mesta bol katastrofálny. Všade špina a smrad. I keď prvý dojem bol hrozostrašný Bangkok jednoznačne prekonal moje očakávania. Pôvodne som si myslela, že tam ostanem dva dni a vypadnem ďalej, kvôli obrovskému ruchu, špine a smradu ale nakoniec sa mi tam páčilo veľmi. Bangkok som si zamilovala i keď až na druhý pokus.

Bangkok je plný chrámov, obchodov, jedla, áut či skútrov. Každý si nájde to svoje.

Čo určite nevynechať: 

GRAND PALACE (Kráľovský komplex)- Určite patrí medzi tie naj v Bangkoku, ktoré sa oplatí vidieť, no mne stačilo vidieť len z vonku. Vstupné je predražené a počet ľudí, ktorý čakalo v rade ma odradilo.

WAT PHO- Druhý najvýznamnejší a jeden z najstarších chrámov.  Nachádza sa tam aj najväčšia socha Ležiaceho Buddhu(46m dlhý a 15m vysoký) . Nádhera. Tak veľká socha, že je ťažké ju vmestiť do jednej fotografie. Chrám funguje dodnes a v jeho areáli sa nachádza aj škola thajskej masáže.

WAT ARUM (Chrám svitania) – K nemu sa dostaneš trajektom cez rieku Chao Phraya. Pozostavá z jednej vysokéj veži uprostred a 4 menších okolo. Žiaľ výstup na tu vežu bol zatvorený, neviem z akého dôvodu, ale je tam vraj krásny výhľad na rieku a Bangkok. Tento budhistický chrám je zdobený úlomkami porcelánu a mušľami. Naozaj krásne.

WAT SAKET( Zlatá hora) – Chrám Zlatá hora určite patrí medzi moje obľúbené z Bangkoku. Získal si ma najmä atmosférou už počas výstupu hore. Hrala tam hudba a konalo sa tam množstvo budhustických rituálov a samozrejme veľa ľudí,ktorí sa modlili. Naozaj silný zážitok a zhora aj krásny výhľad na Bangkok. Bola som tam sledovať aj západ slnka ale neúspešne, kvôli smogu.

WAT TRAIMIT – Chrám, ktorý sa nachádza neďaleko štvrti China Town. Zvonku ničím výnimočný no vo vnútri ukrýva najväčšiu zlatú sochu Buddhy na svete.

KHAO SAN ROAD –Asi najznámejšia ulica v celom Thajsku. Nájdete tam nespočet obchodov, stánkov s lacným jedlom, masáže a taktiež bary či kluby.

GIANT SWING- Obrovská hojdačka.

FLOATING MARKET– V Bangkoku narazíte na trhy na veľa miestach ale zaujímavým je určite trh na rieke. TZV. plávajúci market  ( Klong Lad Mayom, Damnoen Saduak , Amphawa)

FLOWER MARKET-Ďalší trh,ktorý sa oplatí navštíviť. Pak Khlong Talat

GHOST TOWER- Veža duchov, alebo zchátralý hotel. Určite neodporučam,kedže je to ilegálne.

CHINA TOWN

VIAC NA  MOJOM BLOGU :  http://plnouparouvpred.sk/

 

 

 

Teraz najčítanejšie

Barbora Suráková

Volám sa Barbora a mám 24 rokov. Som veľkým milovníkom písania, cestovania a prírody. Blogujem už niekoľko rokov ale stále iba ako hobby no veľmi ma to baví.