Denník N

Ako to vyzerá v záchrannom centre pre slony v Thajsku?

Tieto centra vznikajú ako eko-turistické projekty. Zachraňujú slony, ktoré celý svoj život ťažko pracovali pri ťažbe dreva alebo pre zábavu turistov, kde boli drezúrované. Ešte dodnes tam funguje tento druh zábavy a jazdy na slonoch, kde sú tvrdo drezúrované. Teda ak sa vám nepáči toto neetické správanie k tak nádherným zvieratam ako sú slony nepodporujte tento druh zábavy. I keď stretnúť slona je snom asi každého, kto ide práve do Thajska. Áno aj môj sen to bol. Stretnúť slona sa dá aj inak ako sa len voziť na ňom, myslím si že aj lepšie. Tak ako som to zažila ja.

Centrum kde som bola ja je jedno z najmladších. Vlastnia 3 slony, plus 2 slony boli tehotné. Celý program zahŕňal starostlivosť o slony a to príprava jedla, krmenie, čistenie a kúpanie. Pani, ktorá nás sprevádzala nám ukázala ako sa seká cukrová trstina a samy sme si ju museli nasekať. Bol to skvelý zážitok ich krmiť, a bolo vtipné ako cítili, že mám v taške pre nich jedlo a snažili sa mi dostať až do tašky. Veľmi chytré zvieratá.

Zaujimavosťou je, že tieto slony spia 4 hodiny a 20 hodín denne žerú. Sú obrovské,tak musia toho aj veľa zjesť.

Po krmení nasledoval kúpeľ. Lepšie povedane wellnes. Najprv sme slony potierali blatom, bola to fakt sranda no žiaľ nikto z ľudí nebol ochotny sa ohadzovať somnou s blatom. Blato im vraj odstraňuje nejaké parazity z kože, taktiež nahradzuje pot a zvláčňuje kožu.

Nasledovalo  kúpanie vo vode. Nie každý mal odvahu vôjsť do vody ku slonom. Ja samozrejme som vošla do vody aj keď s rešpektom predsa len sú veľké a môžu byť aj nebezpečné. Zmývali sme im blato z kože. Naozaj krásne stráveny deň s týmito úžasnymi zvieratami.

FOTKY NA BLOGU :

http://plnouparouvpred.sk/

Teraz najčítanejšie

Barbora Suráková

Volám sa Barbora a mám 24 rokov. Som veľkým milovníkom písania, cestovania a prírody. Blogujem už niekoľko rokov ale stále iba ako hobby no veľmi ma to baví.