Denník N

Zakladám #HrdyMuz – Politicky Nekorektné Hnutie

Zdroj: https://www.prageru.com/videos/make-men-masculine-again
Zdroj: https://www.prageru.com/videos/make-men-masculine-again

V časoch, keď byť mužom začína byť „nie in“, vás pozývam, aby ste zdieľali články, fotky a myšlienky, prečo je dobré byť mužom v celom spektre mužskosti, čokoľvek to pre vás znamená! Hashtag #HrdyMuz

Dnes sa mi dostal do rúk článok, ktorý popisoval, že státisíce mužov je urazených kvôli Gillete reklame s podtitulom „The Best a Man Can Get“. Sprvu som si myslel, že to bude ďalší zo série „shaming“ / pohanenia mužov, ktoré je teraz pomerne populárne na západe najmä u priateľov, ktorí sú naklonení vľavo viac, ako je zdravé. Keď som si však reklamu pozrel, chápem, prečo niektorí muži môžu byť nahnevaní. No myslím si, že táto reklama skôr pozýva k budovaniu zdravej mužskosti a adaptívnemu spracovaniu a využívaniu naších predispozíií, ako by cielila ponížiť mužov a viesť ich k potláčaniu prejavov, ktoré sú im vlastné. Osobne je mi zle z niektorých reklám na produkty ako AXE alebo Dermacol (tento link som našiel, keď som do Google zadal „otravna dlha reklama“, keďže som ju videl iba raz, keďže telku nepozerám a AdBlock mi funguje). Čiže si myslím, že boj voči vedeniu mužov k poteniálne násilnému správaniu, je vysoko relevantný.

Zároveň však potrebujem poukázať na širší problém z dieľne súdruhov v USA a Kanade, ktorí podľa skôr konzervatívnych rečníkov „vedú vojnu voči mužnosti / chlapcom“ a snažia sa vykoreniť z nich mužské prvky, ktoré sú dobré, no možu byť nebezpečné, ak nie sú na úrovni jednotlivca regulované. Ako napríklad agresia alebo sexuálny drive. Linky nižšie.

U mňa osobne tento podvedomý tlak za posledné roky spôsobil, že som sa pri vypĺňaní rôznych registračných formulárov a kolónky „Gender“ začal pomaly ale iste hanbiť napísať tam „Male“ alebo „Muž“, pretože som začal automaticky premýšľať, ako to môže ovplyvniť moju budúcnosť. Kde má táto represia mužskosti dno? Kedy budú súdruhovia spokojní? Keď začneme všetci pod hrozbou väzenia alebo vyšších daní brať hormóny a nosiť mejkup a sukne?

Hnutie #HrdyMuz

Chcel by som teda pozvať všetkých, ktorí si myslia alebo cítia, že byť mužom v plnosti, bez represie, je dobré, aby zdieľali svoje myšlienky, články, videá a fotky s hashtagom #HrdyMuz. Inšpirujme sa navzájom. Nenechajme sa zahanbiť, znechutiť, potlačiť, ale budujme v nás, čo je dobré. Buďme silní, odvážni, agresívni muži, avšak používajme tieto vlastnosti na pomoc druhým. Nie na násilie voči slabším od nás. Svet nepotrebuje slabých mužov, ani chlapcov v dospelých telách, ktorí nezvládajú svoje hormóny. Pracujme na sebe a zdieľajme všetko dobré, čo sa nám podarilo, na čo natrafíme, čo môže pomôcť ostatným mužom, aby žili lepší život. V plnosti. Nie v potláčaní svojej prirodzenosti.

Nenechajme sa stiahnúť tlakom ľudí popierajúcich biologické rozdiely medzi mužmi a ženami a dospieť do stavu, kde je, ako v Kanade, nelegálne tvrdiť (alebo si myslieť?), že existuje korelácia medzi pohlavím, rodom a sexuálnou orientáciou. Buďme rozumní, múdri, prístupní, konštruktívni. Hľaďme na to dobré, kým môžeme byť ako muži a nenechajme sa znechutiť ideológiami. Nedajme im príležitosť potvrdiť si, že ako muži sme len „agresívne, sexistické prasatá“. Inšpirujme sa navzájom, pomáhajme si navzájom dostať z naších vnútier to dobré, čo je v mužoch. Všetci to tam máme.

Disclaimer: Toto nechce byť kontroverzný text. Necítim sa ako konzervatívny volič, ani ako progresívny. V niektorých otázkach sa kloním vľavo, inde vpravo. Neprikláňam sa k nijakému kmeňu. Takže si, prosím, odpustite označenia ako „konzerva“, len preto, že hľadám stred alebo realitu. Je mi zle z ideológií a ideológov, či už sú naklonení vľavo, vpravo alebo či sú katolíci, protestanti, budhisti alebo ateisti. Ďakujem za pochopenie.

Linky

Vojna proti mužom / chlapcom:

  • Camille Paglia je feministka, transgender osoba, ktorá aha-ho! Je proti tomu, čo sa deje.
  • PragerU – je konzervatívny kanál, avšak pekne pomenúvava podľa môjho názoru patologické prúdy rozmáhajúce sa na krajne ľavicovom spektre.

https://www.youtube.com/watch?v=r8-jRZiXbe4

Vyvážený názor na reklamu (podľa mňa)

Viac k téme:

https://www.youtube.com/watch?v=hHXi9g54v7Y&t=134s

Teraz najčítanejšie

Andrej Kamenský

Vyštudoval som marketing na Fakulte Managementu UK, avšak pôsobím ako konzultant pre softvérové licencovanie v IT spoločnosti. Fascinuje ma život, milujem skúmať ho. Neviem si predstaviť nezdieľať v článkoch, čo sa učím a čo sa ma dotýka. Posledné obdobie ide najmä o témy ako mindfulness, integrita, autentický život a kognitívna psychológia. Niekedy sa neberiem veľmi vážne. A niekedy ma ani vy neberte. Uľahči nám to vzájomnú internetovú koexistenciu :)