Denník N

MUSICBOX – seriál o hudbe, ktorú milujem | 7. týždeň

Hudba je jedným z mála druhov umení, ktorú má k dispozícii každý, aj keď o to nestojí. Ja však nepatrím ku pasívnym poslucháčom, ktorí konzumujú všetko bez rozmyslu. Dokonca si dovolím o sebe povedať, že patrím k menšine, ktorá má hudobný vkus.

Aj tento týždeň som si vypočul množstvo piesní z rôznych žánrov. Starí Kissáci mi robili spoločnosť v aute keď som sa vracal do Žiliny. Aj keď má platňa už 40 rokov (!), stojí za vypočutie aj dnes.

Z noviniek ma zaujal francúzsky bubeník a skladateľ Manu Katché, ktorý patrí k jedným z najlepších bubeníkov dneška. The Scope je zvláštna, nehomogénna platňa, ktorá mi v niektorých piesňach pripomenula inú francúzsku zostavu, elektronických Air.

Novinka, ktorá ma zaujala:

MANU KATCHÉ – The Scope (2019)

Manu Katché ukazuje na tejto nahrávke svoj široký hudobný záber a ide vysoko nad rámec toho, čo doteraz urobil. Ako som spomínal, platňa nie je vôbec homogénna a určite nie je jeho najlepšie dielo. Pri jej počúvaní si však môže človek vypočuť Katchého zaujímavý štýl a potenciál, aký s v ňom ukrýva.

Komu nie je meno tohto fenomenálneho bubeníka známe, môžem prezradiť, že sa podieľal na platniach pre Petra Gabriela (So), Stinga (…Nothing Like the Sun) a množstva ďalších (Joe Satriani, Dire Straits, Al Di Meola, Tears for Fears, Eurythmics, Simple Minds, Richard Wright, Jeff Beck…)

DAVID SANBORN – This Masquerade (2018)

David Sanborn je jeden z komerčne najúspešnejších amerických saxofonistov. Na hudobnej scéne sa pohybuje úžasných šesťdesiat rokov! Kritik Scott Yannow ho značil ako najvplyvnejšieho saxofonistu pre pop, R & B za posledných dvadsať rokov.

Sanborn vydal 24 albumov, získal šesť cien Grammy, dostal osem zlatých albumov a jeden platinový. Urobte si malý sviatok a vypočujte si jeho hudbu.

https://itunes.apple.com/sk/album/this-masquerade/1377075214?l=sk

Platňa s patinou:

KISS – Dynasty (1979)

Kto by už nepoznal Kiss a jej nesmrteľný popový hit I Was Made for Lovin’ You? Po dlhšej dobe som si vypočul ich siedmy štúdiový album Dynasty.

https://youtu.be/zlSFmotba2I

Platňa je plná hitov, ale aj pekných melódií. V dnešnej dobe týto rockeri pôsobia ako čistý mainstream, ale to vôbec neuberá na kvalite ich hudby.

Teraz najčítanejšie

Richard Pliešovský

Po tejto zemi sa pohybujem už päťdesiat rokov. Umenie mi pomáha vidieť svet krajším. Mojou vášňou sú knihy a hudba.