Denník N

Konfrontácie.. 100matologické ponaučeňja 2..

Tak sa zdá, že svoje peniaze za zubné zákroky dostanem predsa len naspäť…….

Moje články na tému 100matologické služby pokračujú…….

Čo chcem všetkým trpiteľom odkázať je, aby sa nevzdávali. Ak sa Vám služby Vášho zubára/zubárky nepozdávajú – zoberte nohy na plecia, nečakajte už ani sekundu, skúšajte konzultácie u iných lekárov, porovnávajte….

Nebuďte hlúpy pacient ako spočiatku ja……

Ale človek sa najlepšie učí na svojich chybách a skúsenostiach…..

Tie moje nájdete všetky v tejto sérii článkov……..

A ešte jeden odkaz pre všetkých trpiteľov: ak máte problém a boli ste oklamaní – píšte na lekárov sťažnosti. Nie e-mailom!

Ľudia, prosím Vás spamätajte sa a konajte! Nepomôže Vám plakať nad rozliatym mliekom v internetových diskusiách…… nepomôže Vám iba sa sťažovať kamarátom či kolegom pri kávičke……. Napíšte čím skôr doporučený list tomu, komu to patrí… A uvidíte, aká bude reakcia…… Mnoho z Vás to však ani neskúsi….

Jedno čo ma naučila Viedeň – komunikovať, komunikovať, komunikovať. Slušne. Bez hnevu. Produktívne. Spísať závažnosť problému. Jednoducho a prehľadne. Dať do toho štipku človečiny, ale väčšiu hŕstku faktov. Bez zlosti. Doporučený list má dosť veľkú váhu… Dotyčný/á si ho predsa len musí prevziať na pošte a má ho v rukách fyzicky. Psychologicky má inú hodnotu ako e-mail…. nestráca sa vo veľmi abstraktnej virtualite. Je skrátka na papieri a je to úradný dokument. Tak isto – ani spätné odpovede na sťažnosť nepíšte e-mailom. Dajte si opäť námahu pre formu doporučeneho listu aj s Vašim podpisom a presným dátumom. 

Po odpovedi na sťažnosť od bratislavských zubárov môžem len konštatovať, že arogancia alopatických lekárov na Slovensku celkovo prekračuje určité hranice. Mnohé rešpektované autority neberú za svoje konanie vôbec zodpovednosť a ešte Vás aj označia za debila alebo Vás úplne zosmiešnia.

Vy si predsa celú story o bolesti len vymýšľate a iní zubári len zavádzajú – ak Vám tvrdia opak a navrhujú Vam iné, lepšie riešenia.

Človek, ktorý ani na chvíľku nezaváha nad svojim konaním sa skrátka zrejme nepoučí nikdy. Vždy mu bude chýbat pokora a motivácia chcieť sa zlepšiť. A zrejme „nevie, že nevie“… Cíti sa predsa na svojom piesočku ako kráľ. Tak mu to láskavo nenarúšajte inými konceptami (-: Budú ho predsa otravovať! A možno už fakt len dúfať, že sťažnosť bude preňho/pre ňu určitou výstrahou, aby svoje služby poskytoval na lepšej úrovni. Aby si už na ďaľších pacientoch tento človek skrátka  nedovolil to – čo ste zažili uňho vy…..

Z Vašich e mailov možno usúdiť, že mnohí ste zo zubných zákrokov frustrovaní, často badať poníženie a či zúfalosť …. Vaše príbehy sú ako vajce vajcu podobné. A čosi spoločné možno z nich vyčítať o stratégiách, manipuláciách,….. či ľahostajnosti v zdravotníctve, fascinujúco – často práve v súkromnom sektore… Tento prístup lekárov má dopady na ľudské osudy až tak trpko, že je to ťažké už len čítať. Obchod so zdravím….. Ak ľudia toto budú akceptovať, nič sa v tejto krajine nezmení……..

Jedno čo celkom nechápem je, prečo sa mnoho slovákov nechce zlepšovať. Negatívne recenzie sa zrejme vymazávajú… za jednu takú ma už niekto chcel aj zažalovať a vyhrážal sa súdom,.. že „ak to nevymažem, vznikne problém..“,.. a tak ostáva všade iba iluzórna stopa spokojných zákazníkov,… krásnych fotiek,… luxusu,…. kryštáľových lustrov a navonok luxusných a vraj kvalitných drahých súkromných kliník….. Často však zlyháva ľudský faktor…… Darmo sa všetci chvastáte drahými prístrojmi, keď často chýba prístup, hlavne komunikácia,….. akási ľudskosť a pochopenie….. Mnohým……

Z posledného e-mailu zubného lekára na Slovensku:

„Z dobrej vôle Vám pošlem polovicu Vašich nákladov a ostatné nebudem komentovať…“

Pochopiteľne. Nebude sa vyjadrovať k tomu, ako by mohol zlepšiť služby. Ani nezaváha, že treba v službách čosi zlepšiť. Po mojom detailnom porovnaní služieb zubárskych zákrokov v Prahe, Maďarsku a Rakúsku už „nebude komentovať“… Radšej ma označí za hlupáka, ktorý ho vlastne len otravuje…… mail prišiel veľmi nesúvislo napísaný, vidno že dotyčného dosť slušne povedané nahneval .. a takto, s občasnými chybami ho ráno odklikol. Nemal čas si ho po sebe ani len prečítať. Som len jeden z mnohých hlúpych pacientov. Jeden odíde, druhý predsa zase čoskoro príde,.. nie? Tento mail je zrkadlením toho, aké zmýšľanie prevláda u väčšiny sukromných zubných lekárov v Bratislave.

A vlastne na tom už až tak nezáleží………….

Toto je môj príbeh a snáď niekomu poslúži na to, aby sa zobudil….

Ľudia, nebuďte hlúpi! Vždy máte na výber!

A verte mi,… ja viem o čom hovorím……

Zažila som si toho u zubných lekárov veľa……

Čosi som sa nové zase naučila, aj keď bolestne….

Jedno viem určite: za kvalitnou starostlivosťou sa Vám oplatí vycestovať. Vy máte právo na to LEPŠIE,… kvalitnejšie.. dôstojnejšie….. 

Tak netrpte,…. a pri akýchkoľvek neistotách konajte!

PS: Ani som netušila, že minulým článkom sa spustí hotová revolúcia e-mailov. Sú frustrujúce – ako celý môj príbeh..  Ale o tom až zase na budúce……. Naďalej platí – ak chcete, píšte svoje postrehy a príbehy.

Majte sa bozbolestne a radostne (-:

♡S láskou♡

☆Večná ufónica Kity☆

(Foto k článku:https://ask.fm/NatyGabasova/answers/128271942543)

Text je súčasťou blogov Denníka N, nie je redakčným obsahom.
Administrátorov blogov môžete kontaktovať na adrese blog@dennikn.sk.

Teraz najčítanejšie

Katarína Lorenčíková

Majka z Gurunu, večná ufónica... hľadačka pokladov v nevšedných všednostiach... Skladateľka, hudobníčka, textárka, speváčka, cirkušantka života.. Človek... Našu music nájdeš na www.zabie-pierko.mozello.cz O mne? Dočítaš sa viac na mojom webe: www.vwala.sk Život je ako tanec! Namaľuj si svoj obraz života.. namaľuj si sny..... Vesmír nie je až taký krutý, aby všetkým splnil ich priania (-: