Denník N

Dlhodobý autotest MB, Renault a Ford.

cof
cof

Prešiel 3. rok a ja môžem napísať ďalší blog o našom súkromnom auto-teste. O tom, aký je prístup dílera pri predaji, aká je záručná starostlivosť, aj tá pozáručná. Ale hlavne o tom, ako sú na tom značky aut, ktoré používame v globále.

Porovnávať budem 3 značky.
Mercedes Vito  tourer 2,2
Renault trafic passsenger 1,6 twin turbo
Ford transit kombi 2,2 tdci.

Mercedes Vito tourer.
Základná záruka 2 roky, s možnosťou rozšírenia záruky cez Autoprotect.
2 ks zakúpené vo februári 2016. +1 rok záruky Autoprotect.
Za svoju pôsobnosť, troch rokov, dali autá nájazd:
1x 987 000 km
1x 870 000 km
Jedno z áut má zatiaľ všetko pôvodné a šlape ako hodinky. Druhé malo pri 860 000 problém s katalyzátorom a došlo k poškodeniu motora (cca 12 000 euro nový motor), ktorý značka MB vyriešila prostredníctvom rozšírenej záruky Autoprotect, výmenou v garancii. (neviem, či chyba motora zapríčinila zanesenie katalyzátora, alebo vadný katalyzátor zapríčinil poškodenie motora)
Aby to nevyzeralo, ako PR článok pre značku Mercedes Benz, je problém niečo ďalšie písať.
Ako dopravca sme si tie 3 roky naozaj užili. Užili sme si spoľahlivosť áut, prístup autorizovaného servisu Motor-car Prešov, asistenčné služby značky MB. Klasické veci ako dvojhmotný zotrvačník, spojky, brzdové príslušenstvo… veci podliehajúce opotrebeniu. Inač žiadne výraznejšie problémy.
jednoducho prémiový prístup, prémiovej značky.
(Na strane druhej.. ak sme na autách nalietali 1 700 000km, tiež sme nechali MB čo to zarobiť…)
takže QUID PRO QUO pre obe strany.
Za nás 5 z 5 hviezdičiek

Renault trafic passenger
Základná záruka 2 roky bez možnosti predĺženia
2x zakúpené vo februári 2017
1x jun 2017
1x jún 2018
celkovo 4ks.
Dva z nich prešli v tomto období zárukou, takže majú za sebou 2 roky pôsobenia.
Napriek počiatočnej nedôvere dali 1,6 twin turbo (125 HP) motory výkon, ktorý prekvapil aj nás.
Autá majú najazdené v priemere 600 000km za dva roky (každé auto) a jedno z nich sa môže pýšiť tým, že je všetko pôvodné.
To druhé malo problém s roztrhnutou rozvodovou reťazou (pri 300 000 km) a myslím si, že aj problém so servisným postupom jedného z dílerov.
Takže mesiac pred koncom záruky mu motor skolaboval. K všeobecnej úcte značky Renault musím doložiť, že bez obštrukcií motor vymenili.
Tretie auto má najazdených cca 550 000 km. Bez problémov. Posledné zo 4 statočných, najazdilo „len“ 299 000 km za cca rok a pol.
Autá to zatiaľ dávajú bez väčších problémov.  najazdili spolu cca 2 000 000km. Sem tam chybičky, týkajúce sa nejakého čidla. Ale Renault Winkler Michalovce a jeho servisný sa správajú naozaj pro zákaznícky.
Mínusom značky Renault je, že nie je možné rozšíriť mu záruku, ako napríklad u spomínanej značky MB. A prevádzkový servis je drahší, ako u MB. Na strane druhej, nákupná cena áut je polovičná, oproti MB.
Za nás, aj na naše prekvapenie 5 z 5 hviezdičiek.
Naozaj všetka úcta tým motorom 1,6.

Ford transit kombi?
Tie spomeniem už len okrajovo, aby sa páni vo Forde mohli zamyslieť nad kvalitou predávaných áut, popredajných službách a pro klientskom prístupe. Čítal som totiž názory, ako som ich zodral, ako neboli používané štandartne a ako je Ford neviniatko.
Autá už nemáme dva roky. Používali sme ich dva roky. Autá najazdili spolu cca 1 000 000km.  Zamietnuté záruky, problematický servis, Motory kolabujúce po najazdení cca 150 000km (všetky naše autá, vykonávajú rovnakú prácu za rovnakých podmienok), nefunkčné asistenčné služby a hlavne škody dosahujúce 70 000 euro. A ani jedno jediné slovko ospravedlnenia od dílera SZILCAR KOŠICE, alebo od importéra značky.
Jediným, kto hájil česť značky bolo zastúpenie CAR COMPLEX Michalovce. (michalovčanom a konkrétne majiteľovi zastúpenia p Čandovi, všetka moja česť.)

Ako by som to zhrnul?
MB jednoznačným víťazom.  Predĺžená záruka stavia túto značku na piedestál.
Renault tak isto víťazom. Len o malý chĺpok za MB. Klobúk dolu, ako to oveľa slabšie motory zvládajú a že to dávajú je cťou značky. Aj popredajný servis na solídnej úrovni. (zatiaľ niet čo vytknúť, ak došlo k pochybeniam, došlo aj k náprave)
Potom dlho, dlho nič…
A ešte dlhšie…
A potom, niekde v čierno čiernej temnote zabudnutia, značka Ford.

Text je súčasťou blogov Denníka N, nie je redakčným obsahom.
Administrátorov blogov môžete kontaktovať na adrese blog@dennikn.sk.

Teraz najčítanejšie