Denník N

Osobnosti čítajú hejty na seba

Mean Tweets je formát, ktorý pred asi šiestimi rokmi prvýkrát použil americký moderátor Jimmy Kimmel. V skratke je to tom, že celebrity čítajú nenávistné komentáre na seba samých. Dnes takto na Slovensku zbierajú 2% hneď dve iniciatívy.

Moja obľúbená je oskarová edícia:

Ale v Kimmelovej show sa už vyskytli aj hudobníci, či Barack Obama. Zdá sa, že tento formát dorazil aj na Slovensko a je recyklovaný hneď v dvoch videách inštitúcií uchádzajúcich sa o dvojpercentnú podporu z daní. Nadácia Zastavme korupciu zverejnila 4. marca video, v ktorom Marián Leško či Zuzana Petková (a ďalší) čítajú reálne nenávistné komentáre:

O dva dni neskôr sa objavilo video s Irenou Bihariovou, ktorá číta vulgárne nadávky. Jeho cieľom je motivovať ľudí k príspevku pre Progresívny inštitút.

To sa to niekedy stáva. Predpokladám, že ide o náhodu. Morfickú rezonanciu, povedali by klasici v reklame. Podľa mňa je v poriadku, ak reklama využíva, recykluje či remixuje iné formy popkultúry. Pri videu s pani Bihariovou je aspoň trochu posunutá tá forma. Aj keď takáto prvoplánová vizualizácia hádzania špiny mi príde trochu zbytočná. Celkom srandovná náhoda je, že tento formát prakticky v rovnakom čase využili dve iniciatívy cieliace na (podľa mňa) podobnú cieľovú skupinu so snahou získať 2% z daní. Uvidíme, ktorá z nich bude úspešnejšia.

Teraz najčítanejšie

Róbert Slovák

Dvadsať rokov sa venujem reklame a komunikácii. Bol som prezident Art Directors Clubu a Klubu reklamných agentúr Slovenska, som člen Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu a spoluzakladateľ ždruženia Ľudia z marketingu. Nedávno som vydal knihu Viac ako reklama. Bol som spoluiniciátor Výzvy k ľudskosti, pod záštitou prezidenta Andreja Kisku som založil medzinárodnú databázu charitatívnych kampaní GOODEAS.org. Po komédii o neexistujúcom filme s názvom Prvý slovenský horor dokončujem smutnú komédiu o nezmysle života a smrti La Dolce Morte. Ak vás zaujíma na čom pracujem, pozrite www.slovakandfriends.agency