Denník N

Sulík priznal, že spor s Hlinom je len o „meraní pipíkov“

Sulík priznal, že spor s Hlinom je len o „meraní pipíkov“. Odpovedal mi tak na stretnutí so sympatizantmi strany SaS, keď som mu položil otázku, či bude schopný vládnuť so stranou KDH, keď sa ani nevie porozprávať s jej predsedom. Richard Sulík teda opäť dokázal, že nie je hoden byť premiérom, ktorým by tak veľmi chcel byť.

Spor medzi Richardom Sulíkom a Alojzom Hlinom je na politickej scéne už nejaký čas a práve preto sa mi pri stretnutí s Richardom Sulíkom naskytla otázka, či dokáže vládnuť s KDH (keďže sa stavia do role, že bude premiérom), keď sa nevie porozprávať ani s predsedom spomínanej strany. Na túto otázku mi odpovedal, že sa nie že nevie, ale ani nechce stretnúť s Alojzom Hlinom. Ten napísal na Facebooku, že predseda strany SaS má slovník fašistu. Od tejto udalosti sme týchto dvoch pánov už spolu nikde nevideli.

Pri zdĺhavej odpovede, kedy upozorňoval na to, že KDH je mimo parlamentná strana, ktorá nemusí v budúcich voľbách získať ani 5% sme sa nakoniec dostali k tomu, že sa ale nejak dohodnú. Ako príklad uviedol župné voľby, v ktorých SaSka utvorila koalíciu aj s KDH. Zároveň ale priznal, že tento spor je o „porovnávaní pipíkov“ a žiada aby sa mu Alojz Hlina verejne ospravedlnil, inak sa s ním nemá dôvod stretnúť v žiadnej verejnej, či súkromnej diskusii.

Keďže sa ale rád Richard Sulík stavia do role budúceho premiéra, tak ma táto odpoveď vôbec neuspokojila. Treba si byť vedomí, že dnes nebojujeme len s vládnou koalíciou. Bojujeme aj vo dôveru v demokraciu a v demokratických politikov. Ľudia majú dosť osobných sporov a hlavne medzi politikmi, ktorí by mali vedieť medzi sebou spolupracovať. Ak vám je toto povedomé, áno dnes to povedala v diskusnej relácii Zuzana Čaputová a ja musím len súhlasiť. Už dlho som unavený z toho, že opozícia vedie medzi sebou boje, ktoré sú úplne zbytočné. Ľudia nevidia alternatívu a to práve vďaka takýmto sporom ako je napríklad ten medzi Sulíkom a Hlinom.

Ak chcete presvedčiť ľudí pán Sulík, prestaňte pozerať na seba a na VAŠE osobné spory s niekým koho možno nemáte veľmi v láske a začnite sa správať zodpovedne, ak chcete byť premiérom Slovenskej republiky. V dobe, kedy ľudia neveria štandartným politikom, kedy dostávajú silu extrémisti, by ste si mohli odpustiť to „porovnávanie pipíkov“ a ukázať, že nemyslíte na seba, na stranu ale na Slovensko. Ak dokážete zabudnúť na tieto žabomyšie vojny a ukážete Slovensku, že viete zjednotiť opozičné sily v boji proti SMERu, budete hoden vravieť si budúci premiér. Dovtedy ste ale pre mňa neprijateľný kandidát, ktorý si nezaslúži byť premiérom.

Na záver dodám, že neobhajujem ani predsedu strany KDH, kto má v tomto spore pravdu nevie zrejme nikto. Sústredil som sa ale na pána Sulíka, ktorý verejne deklaruje, že chce byť po voľbách 2020 premiérom.

Teraz najčítanejšie