Denník N

Tibet a my

Včera sme si mohli vďaka „globalizácii“, informovania, prepojenia ľudí, pripomenúť 60. výročie ukážky statočnosti ľuďu krajiny nazývanej Tibet – snahy o návrat slobody do Tibetu. Veď internetové pripojenie má dnes údajne 3,5 miliardy ľudí sveta… Zvykne sa to celosieťovo v rámci solidarity riešiť tak, že si samosprávy, školy, inštitúcie vešajú vlajku Tibetu. Máme dve vlajky. Jednu som zavesil v priestore Krupinská 4, Bratislava (OZ Presadíme, kde chceme tie kurzy o nenásilí a osobnom rozvoji robiť) a druhú som zobral v rámci behu na Kačín do lesa, že ju zavesím tam. Tešil som sa, ale pršalo…Skončil som pri domčeku na strome. Keď Tibet je strecha sveta, ako sa hovorí…našou strechou je les, koruny stromov…

Každý deň prichádzam to Tibetu…v tom istom tanci…(Dežo Ursíny…cd…)….

slnko vyšlo

Teda minimálne úloha vyvesiť túto vlajku – pripomenutie tohto  násilného aktu, bol dovod, ísť si  zabehať….niečo pre zdravie spraviť.

ranné foto

Môj štýl je asi trochu podobný tomu, ako to svoje „náčelníctvo“ ci „líderstvo“, mali indiani…idem…robím, čo považujem za správne… a hádam sa niekto pridá:-)

Krupinská 4, Bratislava

Bol som teda ráno, najskôr v kancelarii, tam zavesil jednu vlajku a potom, keď ešte nepršalo… od Partizánskej lúky až pod Kačín… v daždi som akože „behal“, dokonca si istý čas tú vlajku i opásal okolo drieku, inokedy zas skončila ako ochrana hlavy pred lejakom…je to asi 4 km, či trochu viac, neviem..mám to celkom rád…

Krupinská 4, Bratislava, a

Už tu som si mohol uvedomiť, ako sa to vnútorné prežívanie, nastavenie, premieta do prežívania, snahy o pohodu a mier. Teda, tých pár chlebíkov na raňajky som cítil ako neprimeranú záťaž pri pohybe do kopca…

Tiež tá téma mier bola aktuálna, súcit, láskavosť…

 

…neskôr začalo pršať…pri tom domčeku na strome, ktorí tam postavili lesníci…keď mali na to financie (z kade?).

Teda stromy sú naša „strecha“, možnosť stráviť noc v lese, príležitosť na pochopenie lesa, života, prírody…

….a Tibet je tiež , ako „strecha sveta“, symbolom niečoho podstatneho.

Kvapky dažda mi dali príležitosť premýšľať v tom altánku, kde som mal úkryt pred lejakom, mohol sa prezliecť do suchého, oddychnut si, …premýšľať nad tým všetkým, napr. nad násilým ako takým…nad „čiernobielym“ premýšľaním, hoc o lesníkoch, ako ich zvykneme vnímať, „nálepkovať“, „dehumanizovať“. obviňovať…

Keď nerobíme v lese…a súdime ich chlebík (prepisujem svoju poznámku z instagramu…tak tak…)…

Násilie možno netypicky možno vnímať i v rámci vzťahu inštitúcie voči nám, jednotlivcom, občanom, že ako formálne všetko je ok, a v praxi sa roky niečo dôležité a pre nás podstatné, nemá prečo zmeniť. Majú moc a len naoko to vyzerá tak, že moc máme my, či moc má zákon…legislatíva na papieri…symbol, štít, za ktorý sa dá skryť robiť si „svoje“…korupcia…

Pre mňa osobne je ten Tibet, strecha sveta, symbol láskavosti, súcitu, múdrosti…nenásilia, poznania života, drsnosti života a nevyhnutnosti jeho „pravidiel“…

Minimálne by sme mohli nad tym fenoménom násilia premýšľať…kde všade je , kde okolo nás, za čo vlastne všetko môžeme „vďačiť“ skutočnosti, že je, že je tolerované…a skúsiť by sme mohli znížiť  mieru tolerancie násilia v SR…sloboda, ako vravel Spinoza, je poznanie nevyhnutnosti…teda sloboda a zodpovednosť (povinnosť) ide ruka v ruke…

Inak mne trochu – nejakou tou atmosférou – ten Tibet pripomína i náš Liptov.

Zhodou okolnosti bolo včera i Stredoeuropske forum v Divdle Astorka Korzo 90, bol som pozrieť na chvíľu, bolo to tiež na tému násilia, násilie v nedorozumení v rámci jazyka, slov, násilie ako znásilnenie, sexuálne násilie na fyzicky slabších ženách…a pod…veľa násilia vzniká podľa mňa z potreby mať niecčo, pocit, že si niečo zaslúžim, mám na niečo právo a aby som dostal momentálne pokoj do „duše“, tak snaha po mieri niekedy prestáva rešpektovať tie isté potreby a pocity toho druhého…tak to sú také myšlienky, na ktoré som prišiel, keď som tu v tom altánku sedel, či bežal do kopca…že som stretol cestou Mojžiša, ako tiež kráčal do kopca, to je samozrejmé….múdri ľudia chodia do výšin…myslím samozrejme teraz toho vedca – p. Mojžiš:-)…že som ho včera stretol, asi i s manželkou turistika…:-)

A ešte pár sledovateľov a náš film presiahne 400 videní…

Teraz najčítanejšie