Denník N

Mojich 5 dôvodov, prečo budem voliť Zuzanu Čaputovú

(Zdroj: FB Zuzana Čaputová - https://www.facebook.com/zcaputova)
(Zdroj: FB Zuzana Čaputová – https://www.facebook.com/zcaputova)

Keď som pred mesiacom napísal blog o prezidentskej diskusii, z ktorého vyplynulo, že považujem Zuzanu Čaputovú za najlepšiu kandidátku na prezidenta, stretol som sa s mnohými reakciami typu, že som neobjektívny, platí ma Penta a ESET atď. Tým, ktorí by v tom chceli pokračovať aj na základe tohto blogu, odporúčam prestať čítať rovno teraz. Plánujem byť totiž výrazne „pro-Čaputovský“ a aj keď mi nebudú konšpirátori veriť, tak mi za to nikto nezaplatí ani cent.

Kampaň pred prezidentskými voľbami vrcholí a už o pár dní sa dozvieme, ktorí dvaja kandidáti postupujú do druhého kola. Rozhodol som sa preto spísať mojich 5 dôvodov, prečo ja osobne budem voliť Zuzanu Čaputovú. Pre hejterov zdôrazňujem, že nikomu nehovorím, koho má voliť. Chcem len vyjadriť svoj názor a budem rád, ak tým niekomu pomôžem v rozhodovaní.

  1. Pripravenosť

Prezidentskú kampaň intenzívne sledujem. Videl som mnoho debát a rozhovorov, čítal veľa článkov o takmer všetkých kandidátoch. Podľa môjho názoru je Zuzana Čaputová jednoznačne najlepšie pripravenou kandidátkou na post prezidenta SR. Dokáže pohotovo reagovať na všetky otázky, pričom vie aj odborné veci odkomunikovať s takou ľahkosťou, že im rozumie aj laická verejnosť. Má výborný rečnícky prejav a skvelé vystupovanie, čo je pri prevažne reprezentatívnych povinnostiach prezidenta jej obrovskou výhodou.

  1. Podpora od ľudí

V poslednom prieskume pred moratóriom bola podpora pre Zuzanu Čaputovú na úrovni vyše 50 percent. Som samozrejme realista a neočakávam, že by takýto vysoký výsledok dosiahla aj vo voľbách (aj keď by ma príjemne potešilo, ak by som sa mýlil). Trend v posledných prieskumoch bol však jasný. Jej podpora neustále rástla a začala ďaleko presahovať liberálnu bublinu, o ktorej všetci hovoria. No prieskumy majú veľa kritikov, ktorí oponujú, že dôvera v nich je prehnaná a ich výsledky sú skreslené. Všetkým tým by som odporúčal pozrieť si transparentný účet kandidátky. Je tam na slovenské pomery nevídané množstvo príspevkov od malých darcov – bežných ľudí, ktorí aj takto vyjadrujú svoju podporu.

  1. Práca pre ľudí

Musím sa úprimne priznať, že ak niekde počujem alebo čítam slovné spojenie „pezinská skládka a iné kauzy“, začínam mať príznaky alergie. Pezinská skládka sa v súvislosti so Zuzanou Čaputovou spomína tak často, že vzniklo dokonca aj veľké množstvo vtipov na túto tému. Stále je však medzi ľuďmi veľa takých, čo nechápu, aké super je mať budúcu prezidentku, ktorá dokáže takto bojovať za občanov a za spravodlivosť, lebo tá na Slovensku niekedy veľmi chýba.

Zdroj: Zomri (https://www.zomri.online)

 

  1. Nový vietor do politiky

Pôvodne som v tomto blogu nechcel ani okrajovo spomínať ostatných kandidátov, ale nedá mi nepoložiť si otázku – dokedy budeme svoje nádeje obracať do minulosti k tým, čo už neraz sklamali? V spoločnosti panuje vo všeobecnosti skepsa z politiky, prečo teda stále volíme znova a znova tých istých politikov? Nehovorím, že všetci sú zlí, ale ak chceme Slovensko posunúť dopredu, potrebujeme nových ľudí s novým prístupom, novými nápadmi a súčasným videním sveta.

  1. (Nielen) susedia budú závidieť

Zvolenie Zuzany Čaputovej by predstavovalo nevídaný jav nielen v porovnaní s našimi susednými štátmi. Na medzinárodných akciách by nás zastupovala prezidentka, ktorá je nielen vzdelaná a odborne pripravená, ale má aj obrovskú charizmu a šarm. Z Česka sa už teraz ozývajú hlasy, že nám ju závidia a nebudeme si klamať, závisť bratov Čechov nás Slovákov vždy poteší.

BONUS: Súperi z nej majú strach.

Keď vidím koľko útokov smeruje na pani Čaputovú od jej protikandidátov, alternatívnych médií, konšpirátorov, vládnych politikov a pod., uisťuje ma to v tom, že je tou správnou voľbou pre Slovensko. Keď dokázala v SMERe spôsobiť takú paniku, že Blaha jej venuje skoro každý druhý status a namiesto Harabina alebo Kotlebu smerujú útoky primárne na ňu, je jasné, že aj SMERáci si uvedomujú, kto je v týchto voľbách favoritom.

Ako som spomínal v úvode, nesnažím sa nikomu hovoriť, koho má voliť. Ja však budem v oboch kolách voliť Zuzanu Čaputovú. Samozrejme hlavne preto, aby sme mali slušnú prezidentku, ktorá bojuje za spravodlivé Slovensko. Ale aj preto, aby som videl, ako veľmi sa Erik Tomáš zapotí, keď bude vymýšľať graf o tom, že Šefčovič síce nevyhral, ale SMER nikto neporazil.

Teraz najčítanejšie