Denník N

Robert Mistrík: Glob.sk fabuloval o mojom otcovi ako agentovi ŠTB

Web, ktorý riadi kontroverzná novinárka Martina Lebiš Ruttkayová, sa snažil v článku naznačiť, že jeden z favoritov volieb pochádza z nedôveryhodnej rodiny poznačenej spoluprácou s ŠtB.

V čase, keď Robert Mistrík bol jedným z hlavných kandidátov na prezidenta, na webe Glob.sk vyšiel článok s názvom V zoznamoch ŠtB je človek s rovnakým menom ako má otec Roberta Mistríka.

Nad Mistríkom sa podľa Glob.sk „vynáral otáznik“, preto, lebo človek s rovnakým menom ako má otec Mistíka sa nachádza v zoznamoch ŠtB, napísal Glob.sk v článku, ktorý nemá autora.

V zoznamoch ŠtB je človek s menom Ľubomír Mistrík. Je uvedený v sérii “tajných spolupracovníkov” pod krycím menom “Benedik”. “Nie je mi známe, že by niekto z rodiny figuroval vo zväzkoch ŠtB,” reagoval pre Glob.sk vtedy ešte prezidentský kandidát Mistík.

Vyjadrenie samotného Ľumobíra Mistríka, ktorého minulosť bola spochybnená, web Glob.sk nepriniesol a neoveril si ani totožnosť osoby v zoznamoch. Redakcii Glob.sk k zverejneniu diskreditačného článku, ktorý mal mnoho zdieľaní na sociálnych sieťach a kritických komentárov, stačilo to, že sa zhoduje meno.

„Portál Glob.sk fabuloval o mojom otcovi ako agentovi ŠTB a do internetu zasiali, čo potrebovali. Otec, ktorý ako dobrovoľný člen Horskej Služby nezištne zachraňoval životy mi potvrdil, že s ŠTB nikdy nespolupracoval,“ napísal dnes Mistrík, ktorý na rozdiel od Glob.sk požiadal aj oficiálne vyjadrenie Ústavu pamäte národa. „Prišla už aj odpoveď z ÚPN: vo zväzkoch je meno iného človeka s odlišným dátumom narodenia. Ostatné nechám na svedomí majiteľov a ľudí, čo pre tento portál pracujú a píšu preň komentáre,“ dodáva Mistrík.

Web Glob.sk vedie novinárka Ruttkayová, ktorej novinárska práca vyvoláva polemiky aj kritiku. Ruttkayová, ktorá sa v Plus Jeden deň špecializovala hlavne na politiku, bola podpísaná pod rôznymi neobvyklými textami, ktoré boli za hranicou novinárskej etiky.

Odporúčam aj: Redaktori Plus 7 dní žiadali prepustenie kolegyne kvôli kontaktom s Kočnerom

Prevádzkovateľom webu Glob.sk je spoločnosť MADWIRE, jej vlastníkom je Dionýz Stehlík, bývalý člen výkonného výboru Fondu národného majetku za vlády Ivety Radičovej, podnikal aj s bývalým ministrom financii za Smer Jánom Počiatkom.  Web Glob.sk je partnerským projektom Zoznam.sk.

Mistrík sa koncom februára vzdal kandidatúry, kompromitujúci článok je do dnešného dňa stále bez zmeny na webe. Požiadala som o stanovisko šéfredaktorku Glob.sk.

Aktualizácia o stanovisko šéfredaktorky M. L. Ruttkayovej (11:50): „Článok sme uverejnili na základe verejne dostupných informácií. Vzhľadom na to, že ÚPN z dôvodu GDPR nesprístupňuje dátumy narodenia a spis danej osoby bol zoskartovaný, v článku sme neuviedli, že ide o otca Roberta Mistríka (pozn. autorky – v článku bolo aj meno otca a z kontextu článku bolo zrejmé, že článok je o otcovi Mistíka), ale osobu s rovnakým menom. Ak sme týmto spôsobili pánovi Mistríkovi akúkoľvek ujmu, úprimne sa mu ospravedlňujeme. Voči autorovi článku som ako šéfredaktorka okamžite vyvodila personálnu zodpovednosť.  Na našej stránke uverejníme ospravedlnenie.“

Aktualizácia 18.3.: Článok je stále zverejnený na webe glob.sk, sľubované ospravedlnenie pri ňom nie je.

Miroslava Kernová, Omediach.com

Text je súčasťou blogov Denníka N, nie je redakčným obsahom.
Administrátorov blogov môžete kontaktovať na adrese blog@dennikn.sk.

Teraz najčítanejšie

Omediach.com

Tento mediawatch blog hodnotí etiku v žurnalistike, prešľapy novinárov, zásahy do ich práce. Jeho cieľom je prispieť k väčšej slobode, etike a profesionalite slovenských médií. Autorkou je šéfredaktorka webu OMEDIACH.com Miroslava Kernová. V minulosti pracovala pre SME a Trend. Jej manžel je redaktorom Denníka N.