Denník N

RegioJet aj ZSSK plánujú navýšiť počet IC spojov

Súboj so Železničnou spoločnosťou Slovensko zatiaľ RegioJet vyhráva na body. Konkurenčné vlaky InterCity mu štát odstráni z cesty. Foto - TASR
Súboj so Železničnou spoločnosťou Slovensko zatiaľ RegioJet vyhráva na body. Konkurenčné vlaky InterCity mu štát odstráni z cesty. Foto – TASR

Železnice Slovenskej republiky prišli s prvým rámcovým návrhom železničného poriadku vlakov osobnej dopravy na rok 2016. Z neho vyplýva, že RegioJet ako aj ZSSK plánujú navýšiť počty svojich komerčných vlakov na trati Bratislava-Žilina-Košice.

Prvý rámcový návrh grafikonu vlakovej dopravy 2015/2016 spracovali ŽSR na základe objednávky dopravcov. Všetci traja železničný dopravcovia plánujú aj v roku 2016 prevádzkovať svoje vlaky na tratiach ŽSR.

Rámcový návrh na rok 2016 nie je konečný a teraz nasleduje jeho pripomienkovanie. Časy odchodov a príchodov vlakov sa tak môžu ešte zmeniť. Vyplýva však z neho, že RegioJet aj ZSSK plánujú navýšiť počty svojich komerčných IC vlakov. Leo Express ponecháva jeden pár vlakov, pričom pripravuje zaujímavú novinku pre obyvateľov Prešova.

RegioJet

Súkromný dopravca RegioJet plánuje navýšiť počty spojov IC a EC vlakov už od 14.6.2015. Na trati Bratislava-Žilina-Košice a (Praha)-Čadca-Žilina-Košice chce viesť po jednom páre nočných vlakov.

Ďalšie zmeny plánuje od nového grafikonu 2015/2016, ktorý vstúpi do platnosti 13.12.2015. Z návrhu vyplýva, že na trati Bratislava-Žilina-Košice chce pridať 4 nové spoje. RegioJet by tak počas dňa mal jazdiť v takte každé dve až štyri hodiny.

Novinkou tiež je pridanie dvoch nových staníc v ktorých bude RegioJet zastavovať a to Štrba a Spišská Nová Ves.

rj

Železničná spoločnosť Slovensko

ZSSK od decembra 2014, kedy je v platnosti aktuálny grafikon vlakovej dopravy urobila najväčšie zmeny vo svojich komerčných IC vlakoch. Tvrdí, že reaguje na príchod konkurencie. Posledné zmeny urobila minulý mesiac, kedy zredukovala počty svojich IC vlakov. IC vlaky ZSSK v sobotu nejazdia vôbec a toto zrejme plánuje ponechať aj od platnosti nového grafikonu.

Ďalšiu redukciu však zrejme neplánuje, ba naopak. Z návrhu grafikonu vyplýva, že na trati medzi Bratislavou a Košicami pridá po jednom páre svojich IC vlakov.

zssk

Leo Express

Súkromný dopravca Leo Express neplánuje zatiaľ navýšiť počty svojich EuroCity vlakov na trati Čadca-Žilina-Košice. Naďalej sa plánuje zamerať na prevádzku svojich večerných a nočných vlakov. Na tratiach ŽSR by tak naďalej mali premávať dva vlaky, pričom Leo Express pripravil novinku pre obyvateľov Prešova. Do Prešova totiž plánuje od decembra 2015 zachádzať. Cestujúci z Prahy sa najskôr odvezú do Košíc, odkiaľ bude vlak pokračovať smerom do Prešova a potom opäť do Prahy. Prešov tak dostane priame spojenie s českou metropolou.

le

zdroj: ŽSR, foto: Bachmann, zelpage.cz

Teraz najčítanejšie

Peter Minárik

redaktor, vývojár, marketingový špecialista, zakladateľ portálu www.iMeteo.sk a fanúšik železníc