Denník N

Priestor pre porozumenie otcov a synov

Otec môže byť zdravým vzorom, podporiť sebavedomie svojho syna, jeho schopnosť prekonávať prekážky, dodať mu odvahu žiť čestne a plniť si svoje ciele a sny. Rozvíjať ich vzťah chce zážitkový pobyt Otec a syn.

Andrej Minárik je členom tímu, ktorí tvorí zážitkový pobyt Otec a syn. Pod vedením psychológa Mateja Štepitu sa snažia vytvoriť priestor pre otcov, synov, dedkov, či strýkov, kde si môžu prostredníctvom spoločných zážitkov podporiť vzájomný vzťah, naučiť sa niečo o výchove a lepšie si porozumieť. Ako sami vravia, Otec a syn je pre tých, ktorým záleží na tom, aby zo svojho syna vychovali sebavedomého muža s dobrým srdcom.

Andrej o víkendovke Otec a syn porozpráva 16. mája na PechaKucha Night Bratislava zameranej na prejavy a podoby mužskosti.

Tri veci, ktoré Ťa inšpirujú?

Ľudia okolo mňa, ktorí majú úplne iný pohľad na svet ako ja. Malé každodenné problémy, ktoré často skúšam nejako ohackovať.

Aký projekt alebo umelec Ťa naposledy nadchol?

Nedávno som vďaka festivalu Sensorium objavil oblasť, ktorú by som nazval „programované“ alebo generované umenie. Stále ma fascinuje to prepojenie programovania a vizuálna.

Keby si mohol spolupracovať s kýmkoľvek, kto by to bol?

Keď premýšľam lokálne, tak asi Juraj Hipš alebo Pavel Hrica. Ak globálne, tak asi niekto z IDEO.com

Aká rada Ti najviac pomohla?

Neviem, či rada, ale citát „Všetko pominie“ mi pomáha pravidelne zas a znova.

Čo je podľa Teba dôležité naučiť mladých mužov?

Dospieť.

Chýbajú v spoločnosti vzory mužskosti? Kto sú tvoje?

Chýbajú mi v rodine. Hľadám ich medzi priateľmi (či rodičmi priateľov) a tam ich aj nachádzam. V spoločnosti asi ani nie.

Ako vnímaš feminizmus?

Neviem, či mám feminizmus úplne zadefinovaný. Vnímam, že máme rezervy v postavení mužov a žien a sám niekedy potrebujem preplesk. Taký preplesk pre spoločnosť, to je na feminizme fajn.

Čo bol pre teba zatiaľ najsilnejší zážitok pri pobytoch Otec a syn?

Najsilnejší pocit bol asi naposledy, keď som trochu neodhadol atmosféru nočnej aktivity a decká sa na mňa nalepili ako na poslednú záchranu :) Ale silný pocit prichádza takmer vždy po akcii, keď nám píšu tatkovia.

Čo máš rád na Bratislave?  

Rád po nej jazdím na bicykli, mám rád lesy v okolí, niektoré miesta pri Dunaji, kamarátov.

 

O projekte Otec a syn na Pechakucha Night Bratislava vol. 43 Mužskosť. Podujatie sa koná s podporou z verejných zdrojov Fondu na podporu umenia.

 

Pripravili:  Barbora Šályová a Michaela Kučová Foto: archív Otec a syn  

 

Teraz najčítanejšie

PechaKucha Bratislava

Zaujímavých ľudí z oblasti umenia, architektúry, dizajnu a spoločenského diania predstavujeme na pravidelných PechaKucha Night Bratislava aj na tomto blogu.