Denník N

Berie Mestská polícia v Devíne úplatky?

V Devíne môžete zaparkovať svoje auto úplne hocikde. A podľa doterajšej skúsenosti sa natískajú iba dve možnosti. Buď tam jednoducho hliadky metskej polície nechodia, lebo to majú odruky alebo to horšie vysvetlenie je, že priestupky riešia formou úplatkov. Ináč si ich prístup neviem vysvetliť. A keďže je to taká slovenská klasika, tak všetci len čakáme kedy sa stane nešťastie a až potom sa možno pohnú veci správnym smerom.

Ja úprimne chápem, že Mestská polícia ma dôležitejšie veci na starosť ako riešiť parkovanie v Devíne. Blížia sa majstrovstvá sveta v hokeji, prebehol Bratislavský majáles, ČSOB maratón atď. Ale to aký prístup má Mestská polícia v Devíne je absolútna anarchia a výsmech občanom. Pred tromi rokmi som sa nasťahoval do Devína z Petržalky. Parkovanie v Petržalke nebolo žiadne terno ale vždy tam boli určité limity a Mestská polícia tam mala pochôdzkarov, ktorých ste bežne stretli na ulici a znažili sa aj pokutami vychovať vodičov, tak aby vedeli, čo sa môže a čo je už za čiarou. Keď niekto parkoval na tráve čo i len jedným kolesom dostal pokutu, keď ste namil známku na psovi tak vás tiež pokuta neminula a ak ste nebodaj stáli na reservé mieste tak vás jednoducho odtiahli.

Za tri roky čo som v Devíne som na ulici nevidel sa prechádzať jediného strážnika. A pritom čisto matematicky by mal mať Devín podľa počtu obyvateľov nárok aspoň na jedného full-time mestkého policajta. Niekedy okolo Vianoc ma už nejako dožralo to ako autá bezohladne parkujú na chodníku a koľkokrát nenehajú ani 20cm. Štartovací moment bol asi, keď sa moja 6 ročná dcéra rozbehla po Kremeľskej ulici do školy a namiesto po chodníku utekala v protismere po ceste. Jednoducho na chodníku by sa musela prestrčiť malou škárou medzi autom a domom a pripadalo jej to logickejsie utekať po prázdnej ceste. Dodnes nechápem ako to zvládajú matky s kočíkmi a to sme mali dvojičkovský kočík tak viem o čom hovorím. A tí turisti, ktorých tak posielame do Devína na hrad asi len krútia hlavami a nechápu kadiaľ majú chodiť po chodníku.

Tak som niekedy okolo vianoc som napísal strážnikovi mail, ktorý má na starosti Devín a musím uznať, že asi do týždňa mi slušne zavolal naspäť, že sa bavil so starostkou a budú to riešiť a na začiatok budú dávať upozornenia. Poprosil ma aby som im vždy zavolal, keď uvidím parkovať auto na chodníku, ktoré nedodržiava 150cm vzdialenost. Úprimne volať vždy na 159 keď nejaké auto v Devíne parkuje na chodníku je dosť zbytočné. Stačí aby tam raz za deň alebo dajmu tomu aj za deň vybehli sami a hneď by mohli rozdať 20 lístkov za okno. Ale hovorím si dobre zavolám nech majú podnet. Od nového roka som volal dokopy 7 krát ale nič sa nestalo. Nevidel som ani jednu papuču a autá parkujú úplne rovnako.

Situácia z 22.3. ma už dostala. Nahlásil 2 autá na Kremeľskej ako som vyzdvihol deti zo školy. Ideme zatiaľ na pizzu a po hodinke ako idem naspäť ma ofúklo auto mestskej polície ale ani nezastavilo pri tých nahlásených autách. Tak to už bolo moc a napísal som na veliteľstvo Metskej polície. V pondelok 6.5 mi odpísali z veliteľstva, že podnet bol odstúpený na expozitúru Bratislava IV. Len dva dni nato 8.5. som zase nahlásil dve autá na Kremľeskej. Idem si zabehať a po hodine idem zase okolo a autá sú stále tam, žiadne upozornenie za oknom, žiadna papuča nič. Tlak 180 ale hovorím si OK, zavolám na 159 a zistím čo sa stalo. Tam mi strážnik (číslo 230) hovorí, že tam bola hliadka, ale podľa hliadky je všetko v poriadku, vraj sú to autá ZŤP (pozn. žiadne ZŤP za oknom nemajú) a majú povolenie parkovaním blokovať celý chodník. Keď sa ho spýtam, kde je vo vyhláške napísané, že ZŤP môžu nehať menej ako 150 cm tak stále iba opakoval, že hliadka to skontrolovala a je to v poriadku. Tie autá tam ledva nehali 20 cm ale podľa strážnika je úplne všetko s najlepším poriadkom. Keby to aj pravda bola, ako nie je, tak by sa mohli vybrať o 20m vyššie ulicou a našli by ďalších 20 áut, ktoré nechali ledva 30cm od domu. Takže podnet sa na expozitúru nejako asi nedostal.

Podľa mňa logické vysvetlenia sú iba dve a úprimne neviem, ktoré z nich je desivejšie.

A) Mestská polícia ma úplne v paži celý Devín. Je to ďaleko z Dúbravky a im sa tam proste nechce chodiť dokiaľ tam nedôjde Mike Pompeo, Vallo alebo Kiska zhodiť veniec, tak tam nemajú dôvod chodiť.

B) Možnosťou by bolo, že Mestská polícia IV BA za nejaké „všimné“ toleruje vybrané autá a nechá ich parkovať na chodníku ako sa im len zachce. Jednoducho taká šedá parkovacia politika mesta Bratislava

Ja by som chcel vidieť, či by niekto z týcho vodičov takto parkoval v Hainburgu alebo stačilo by takto asi zaparkovať na Gorkého alebo Medennej a stavím sa, že 20 minút by ste mali papuču. Ale v Devíne je to úplne v poriadku.

Jediné po čom túžim je aby chodníky boli pre chodcov a aby si Mestská polícia robila svoju robotu. Ale ako je na Slovensku zvykom všetci len čakáme, kedy sa stane nejaké nešťastie a nejakú chuderu s kočíkom prejde Tatrovka. Potom odrazu budú všetci múdri a potom odrazu sa všetko pohne. Je to taký náš Slovenský Kuciak-Kočner zvyk. Riešiť veci až po fuuse.

Teraz najčítanejšie