Denník N

6 dôvodov, prečo makám na kampani Simony Petrík do Európskeho parlamentu

Simona a ja v terénnej kampani na Poštovej
Simona a ja v terénnej kampani na Poštovej

Nepoľavila a stále má rovnakú chuť pomáhať rodinám a ženám; jej agenda je naozaj dôležitá; nezbláznila sa zo seba; je dobrým človekom; SPOLU má vďaka nej spokojných regionálnych lídrov a členov; zvládla byť výbornou mamou aj poslankyňou.

K práci u Simi ma doviedla zhoda okolností. Po zrade voličov časťou vedenia Siete bola Simi jednou z troch poslancov, ktorí sa nenechali oblbnúť Smerákmi a dodržala slovo, ktoré dala voličom. Vtedy to bola aj moja podmienka, nechcela som pracovať pre koalíciu so Smerom, Miro Beblavý už mal nových asistentov, a zároveň mi bola téma žien a rodín blízka. Simi teda bola vlastne moja jediná voľba.

Odvtedy už uplynuli 3 roky, Simona sa z úplne čerstvej političky odborne veľmi posunula, získala kontakty a aj množstvo sympatizantov. Dnes ma veľmi teší pracovať na jej kampani do EP, a to nielen cez pracovné dni, ale aj dobrovoľne cez víkendy a sviatky.

Pretože Simona nepoľavila a stále má rovnakú chuť pomáhať rodinám a ženám. Viac ako rok bola Simi nezávislou poslankyňou bez strany, ale nikdy to nevzdávala. Vždy, keď videla nespravodlivosť voči ženám a rodinám, pustila sa do toho, aj keď bola len mikrošanca, že uspeje. A občas sa jej to aj podarilo. Napríklad presvedčila Druckera, aby v štátnych nemocniciach zrušil poplatky za sprevádzajúcu osobu pri pôrode, aby aj chudobnejšie mamy mohli mať partnera alebo kamarátku pri sebe. Bojovala statočne 2 roky s Richterovým jasličkovým zákonom a vďaka podaniu na Ústavný súd SR dosiahla zlepšenia. Stále sa s rovnakým odhodlaním púšťa do zápasov o spravodlivosť pre ženy a o podporu rodín. Nemám pochybnosti, že s väčším tímom, rozpočtom a vplyvom mandátu poslankyne Európskeho parlamentu toho môže pre ženy a rodiny veľa urobiť.

Pretože jej agenda je naozaj dôležitá. Osobne mi tiež veľmi záleží na tom, aby sa Slovensko posunulo, a aby ženy dostali viac príležitostí na to, aby mohli rozvinúť svoj potenciál. Chcem, aby aj iné ženy mohli byť poslankyňami tak ako Simi. Ona za sebou nevytiahne rebrík, ženy okolo seba podporuje a snaží sa im otvárať dvere. Tiež mi vadí nízka pôrodnosť, nedostatok miest v škôlkach a nefunkčnosť systému rodinných prídavkov, čím si podkopáva táto krajina svoju budúcnosť. Simona vie, čo s tým.

Pretože sa zo seba nezbláznila. Keď vás pozvú rečniť do britského parlamentu, každý človek má tendenciu začať si o sebe namýšľať. Na Simi si obrovsky vážim, že vždy zostáva na zemi, že sa na ňu tieto maniere nenalepili. Vždy je jadrom každej párty a nepozerá sa na tituly a funkcie.

Pretože politik musí byť nielen múdrym, ale aj dobrým človekom. Vždy som jej otvorene mohla povedať, čo sa mi páči a čo nie. Aj sme sa občas povadili, ale nikdy nezneužila svoje mocenské postavenie, aby uťala našu diskusiu. Človeka si veľakrát začneme vážiť práve po skúsenosti s tým, ako rieši konflikty. Taká je Simi, vždy si každého vypočuje a jedná s ním s rešpektom.

Vďaka jej ľudským kvalitám máme spokojných členov. Ako strana máme šťastie, že práve Simona je politicky zodpovedná za regióny, kde je schopnosť diskutovať s členmi ako rovný s rovným veľmi dôležitá. Ak máte problém, Simona to hneď zbadá a spraví si na vás čas, pretože každý človek je pre ňu dôležitý. Teší ma, že ľudia, čo sa so Simonou poznajú, cítia, že ich má rada a váži si ich. Keď si to teraz po sebe čítam, nečudujem sa, že bola úspešnou riaditeľkou a podnikateľkou so spokojnými zamestnancami.

Pretože zvládla byť výbornou mamou aj poslankyňou. Poznala som ju ešte ako tehotnú a prežila s ňou aj narodenie Zorky. Dodnes obdivujem, ako zvládla byť skvelou mamou aj aktívnou poslankyňou.

Viac o Simčinom programe sa môžete dozvedieť na www.simonapetrik.sk

Teraz najčítanejšie

Silvia Hudáčková

Zaujímam sa o politiku, ženy v nej, o voľby a volebné pozorovateľstvo.