Denník N

Neslušná kampaň Progresívneho Slovenska

Slovo „slušne“ si s radosťou prebrala novo vzniknutá politická strana PS. Znie to dobre a v ľudoch to asociuje Slušné Slovensko, ale ako veľmi je aj slušná kamaň tejto strany?

V rozhovore pre Aktuality (odkaz tu), ktorý sa konal v čase konania stretnutia Borisa Kolára s Le Penovou odznelo

Aktuality.sk, Peter Hanák:

Boris Kollár a jeho strana Sme rodina uzatvorili spojenectvo s Marine Le Penovou, s Matteom Salvinim a ďalšími stranami z európskej krajnej pravice. Má to pre vás nejaké vnútropolitické dôsledky voči Kollárovi? Podľa preferencií to vyzerá tak, že ak by ste mali byť v budúcej vláde, v ktorej by nebol ani Smer, ani SNS, ani Kotleba, tak by tam zrejme musel byť Boris Kollár, nie?

Richard Sulík:

Možno áno, možno nie. Pre mňa toto ale nemá žiadne vnútropolitické dôsledky. Boris Kollár je pre mňa naďalej prijateľný partner.

Dokonca prijateľnejší, čo sa týka európskych vecí, ako postoj Progresívneho Slovenska, ktoré hovorí, že so všetkým, čo príde z Bruselu, musíme slepo súhlasiť, lebo sme proeurópski. To je tak nebezpečný postup a taký istý extrém, ako snaha o vystúpenie z EÚ. Boris Kollár je niekde medzi tým.

a tiež

Aktuality, Peter Hanak
Ako sa pozeráte na to, že sa Boris Kollár stretáva s Marine Le Penovou a že ide do frakcie s Matteom Salvinim?

Richard Sulik
Do frakcie s Marine Le Penovou by som nešiel, lebo chcela organizovať referendum vo Francúzsku o vystúpení z EÚ, a to je pre mňa červená čiara. Členstvo v EÚ je podľa mňa kľúčovým záujmom Slovenska. EÚ treba reformovať, nie zničiť.

A preto je napríklad pre nás neprijateľný aj Marián Kotleba, pretože organizuje referendum o vystúpení z EÚ. To je tiež extrém.

Vcelku jasné odpovede, ktoré avšak nebránili autorovi článku, aby mu dal nadpis

„Sulík: Progresivci sú nebezpeční, Kolár je mi aj s Le Penovou bližší“

Je mi záhadou aká motivácia, pri písaní takého explozívneho prvotného titulku, stála na strane autora článku. Snaha imitovať lacný bulvár? Neprofesionalita, či osobné preferencie? Tak či onak, voda bola rozliata a prekrútená titulka bola vonku.
Skvelé sústo pre hejterov a ľudí, ktorý nečítajú text ale len nadpis, a tých je žiaľ väčšina.

Toto bol ale taký prestrel, ktorý museli aktuality s hanbou neskôr korigovať na nadpis

„Sulík: Kollár je mi v europolitike bližší ako Progresívci“

čo už bolo korektnejšie.

Ale vrátme sa ktomu, ako toto neslušne využilo / zneužilo PS. To uverejnilo platený a sponzorovaný post (odkaz tu), kde nedali odkaz na článok, ale len jeho obrázok a to ešte s pôvodnou titulkou, no a samozrejme ani len v samotnom texte nespomenuli odkaz na originálny článok, len ich formulované stanovisko o ich zodpovednosti a ľútosti nad SaS… doplnili pár prázdnych riadkov -, aby oddelili text, ktorý hovorí otom že to je platená reklama (Facebook vyžaduje podľa nových pravidiel aby bol uvedený objednávateľ) a viral sa narodil.

Jediná motivácia, ktorá vysvetľuje takéto chovanie, je vlastne taká, aby sa človek ani nedostal k pôvodnému článku, a pracoval len s naservírovanou prestrelenou titulkou (veď názory tvoria marketéry za ľudí, kde sme aby si ľudia tvorili vlastý názor)…
„Toto SaS je extrém, tu sme my, slušne a zodpovedne“. A aby vám to bolo úplne jasné, tak post ešte nasponzorujeme, aby sa zneho stal čo najrýchlejšie viral.

Neslušný digitálny marketing at its best… a v konečnom dôsledku sa to nerozlišuje ani od toho čo robí Kotleba, rozšíriť atomické textíky a „senzácie“ čo najrýchlejšie cez viral medzi ľudí, jedno že keď ich človek začne riešiť, najde len horúci vzduch… stačí že poorú väčšinu…

Toto je tá „slušná“ alternatíva ktorou sa prezentujú?

Apropo slušná, ktorú radi tiež používajú, ale dokazujú opak, je situácia, keď zneužili protesty za Slušne Slovensko vo svojom reklamnom videu.

Zobrazujú protesty a prezentujú sa ako dôsledok a odpoveď na ne. Len by má zaujímalo, koľko ľudí si myslí, že PS je tá odpoveď, ktorú ľudia na námestiach, vrátane mňa žiadali.