Denník N

Z neonacizmu ku kresťanským-nacionálnym pseudo-demokratom alebo len slepá túžba po moci

Internet má naozaj silu, môžete publikovať kedykoľvek, čokoľvek a akokoľvek. Keď som sa rozprával s jedným Talianom, povedal mi, že neofašisti sa porazia sami, pretože dneska už existuje množstvo médii, ktoré dokážu monitorovať ich činnosť – nie je možné, aby prišli znova k moci – vraj ich treba len ignorovať.

Problém však nastáva práve vtedy, keď neonacisti alebo fašisti sa v dôsledku prehnanej túžbe po moci, dištancujú od svojej ideológie. Chybne som sa preto domnieval, že sa jedná o bláznoch v predchádzajúcich blogoch, nevedel som jednoducho pochopiť ako môže niekto uznávať árijcov, všeslovanskú vzájomnosť a do toho hájiť záujmy samostatného Slovenska.

Po určitom čase sledovania slovenských médii a excesných vystúpení jednotlivých politikov (samozrejme nemám k dispozícii žiadne sociologické výskumy – určite množstvo ľudí na nich pracuje alebo už niektoré existujú, prečo práve LSNS sa dostala do parlamentu a naďalej naberá na sile –  možno si ich niekedy prečítam, ale najradšej by som sa zaujímal inými témami – no teraz nemám aj tak na výber, keďže sa jedná taktiež o moju existenciu.) som si uvedomil, že politickou témou hýbe najmä nacionalizmus. Bohužiaľ, prenikol aj do strán, ktoré by sa mali skôr od neho dištancovať ako ho propagovať. Asi niektoré strany zabudli, že nacionalizmus nie je rovnaké slovo a nemá podobný význam ako národovosť. No a keď zalistujeme ešte trošku v histórii a pripomenieme si zrod extrémneho-nacionalizmu a jeho katastrofálny dopad na samotný národ, tak mi naďalej vŕta v hlave – čo sa vlastne na Slovensku deje, žeby chýbala informovanosť.

Tento fenomén sa samozrejme netýka len Slovenska, avšak ostaneme teraz na chvíľku v tejto krajine. Niekedy v marci som sa dočítal z blogu pána Beblavého, že k nárastu stúpajúcej tendencii LSNS sú hriechy politiky Smeru a SNS.  Samozrejme, môže to byť jeden z aspektov, ale problémov tu vidím viac.

Ako jeden z hlavných dôvodov nárastu LSNS vidím skôr nedostupnosť informácií, najmä u mladšej generácii. Preto by som chcel pozdvihnúť veľmi dobrý nápad redakcie Denníka N s Vzdelávacou príučkou o Slovenskom štáte pre študentov.  Ďalej taktiež bude veľmi záležať na učiteľov, ktorí napriek nie veľmi dobrej životnej úrovni ostanú naďalej učiť na Slovensku a neodídu do zahraničia.

Zastávam taktiež jeden z názorov, že väčšou voličskou účasťou by sa nemusela LSNS dostať budúci rok ani do parlamentu. Pomohlo by to nie len Slovensku a samotnému národu, ale aj slobode, náboženstvu či demokracii.

Teraz najčítanejšie