Denník N

Najlepšia non-profit kampaň minulého roka komunikovala zamestnanávanie Rómov

Na slovenskom festivale kreativity Zlatý klinec však bodovali aj iné naše spoločensky zodpovedné práce: reakcia stoviek grafikov z celého sveta na vraždu novinára a jeho snúbenice, vizuály upozorňujúce na sexizmus v reklame či plagáty pre filmový festival o slobode.

Najlepšia slovenská nezisková kampaň je Prijateľní.sk

Generálny partner najprestížnejšej súťaže slovenských reklám – Slovenská sporiteľňa, udeľuje ocenenie Best Non-profit pre najlepšiu prácu v neziskovom sektore. Toho roku ju získala kampaň Prijateľní.sk, ktorú sme v našej agentúre Respect APP vytvorili v spolupráci s SKPR Strategies pre Divé maky. Kampaň upozornila na údaje z experimentu Inštitútu finančnej politiky o diskriminácii Rómov na trhu práce, podľa ktorého až takmer polovica životopisov uchádzačov s Rómskym pôvodom nedostane odpoveď na svoju žiadosť o prácu v porovnaní s nerómskymi uchádzačmi. Hovoríme im, že keď sa budú učiť a pracovať, prijmeme ich medzi seba. Ale keď sa snažia, odmietneme ich. Tak sme Rómom ponúkli absurdné riešenie a odpromovali sme neexistujúcu službu na webstránke Prijatelni.sk, ktorá mala „vybieliť“ Rómom životopisy.

Pozrite si video z kampane:

Na Instagrame prezidenta SR odpromovala kampaň jeho stážistka Ivetka a informácia o predsudkoch sa šírila medzi firmy. Tie sa pridávali do zoznamu zodpovedných zamestnávateľov a boli zvýhodnené na portáli Kariera.sk. Našu iniciatívu podporilo vyše 130 zodpovedných zamestnávateľov. Kampaň získala aj shortlist v kategórii Kampaň a bronzový klinec v kategórii PR.

Z New Yorku do Istropolisu

Séria vizuálov pre anticenu Sexistický kix, ktoré ilustrovali prvky sexizmu v reklame získala bronz v kategórii Vizuál. A tak sme vyriešili dilemu, ako vysvetliť sexiszmus v reklame bez toho, aby sme museli ukazovať sexistické reklamy. Celú sériu si môžete pozrieť na stránke Sexistického kixu.

Strieborný klinec zas získala séria posterov pre filmový festival dokumentárnych filmov o slobode – Jeden svet. Obe práce pred časom získali aj shortlisty na New York Festivals Advertising Award. A nakoniec to dotiahli až na pódium Istropolisu, kde sa už tradične Zlatý klinec odovzdáva.

Pocta Jánovi Kuciakovi a Martine Kušnírovej

Najsmutnejšoiu aktivitou, ktorú sme za ostatné roky robili bol projekt Shut up! Voice of democracy in danger, ktorý získal shortlist v kategórii PR. Nechceli sme, aby sa na hroznú udalosť zabudlo. Chceli sme Slovákom ukázať, že pri nich stojí celý svet. Oslovili sme dizajnérov z celého sveta, aby posterom vyjadrili, že demokracia na Slovensku sa ocitla v ohrození.

Takéto projekty sa dajú realizovať len vďaka osobnej angažovanosti konkrétnych ľudí v agentúre, nielen kreatívcov, ale aj accountov, projektových manažérov, nadšencov z tretieho sektora a podporovateľov zo strany zodpovedných firiem.

Ďakujem vám všetkým, veľmi si to vážim.

 

 

Viac takýchto reklám nájdete v skupine Pán Slovák vie čo-to o reklame a neváha vás to naučiť.

Teraz najčítanejšie

Róbert Slovák

Dvadsať rokov sa venujem reklame a komunikácii. Bol som prezident Art Directors Clubu a Klubu reklamných agentúr Slovenska, som člen Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu a spoluzakladateľ ždruženia Ľudia z marketingu. Nedávno som vydal knihu Viac ako reklama. Bol som spoluiniciátor Výzvy k ľudskosti, pod záštitou prezidenta Andreja Kisku som založil medzinárodnú databázu charitatívnych kampaní GOODEAS.org. Po komédii o neexistujúcom filme s názvom Prvý slovenský horor dokončujem smutnú komédiu o nezmysle života a smrti La Dolce Morte. Ak vás zaujíma na čom pracujem, pozrite www.slovakandfriends.agency