Namyslené veľké IT spoločnosti? Alebo len neschopné HR?

Dneska som tu na to aby som sa posťažoval. Nerobím to často, snáď len vtedy, keď Ľuboš Blaha pridá status, niekto z mojich priateľov ho zdieľa a ja som nútený si ho bloknúť. Alebo keď som situáciou donútený ísť v piatok na námestie vyjadriť moju túžbu po slušnom Slovensku. No inak sa radím skôr k pozitívne ladeným ľuďom
Pri hľadaní práce som však narazil na istú neslušnosť. Neviem, či je to spôsobené namyslenosťou veľkých IT spoločností, alebo iba neschopnosťou HR oddelenia, no musel som sa trošku posťažovať. Rozpoviem vám dva krátke príbehy a sami si spravíte obraz.
Ten prvý je o mne. Pred približne tromi mesiacmi som si hľadal prácu v Bratislave v oblasti IT. Pri prechádzaní inzerátov som natrafil na jeden od spoločnosti ESET (slniečkari aj neslniečkari ju určite poznajú a netreba ju ďalej predstavovať). Inzerát je ešte stále nahodený na ich stránke, takže buď zatiaľ nikoho vhodného nenašli, alebo hľadajú viac ľudí kontinuálne.
Spĺňal som všetky predpoklady úspešného uchádzača, preto som si poslal do firmy životopis. Po približne týždni mi prišla odpoveď, že sa rozhodli dať prednosť iným, vhodnejším kandidátom. Hoci sa nepovažujem za človeka, ktorý vie všetko, mojich pár rokov skúseností v mojom odbore niečo znamenajú a mohol by som dostať šancu aspoň sa pred firmou odprezentovať osobne. No nevadí, beriem na vedomie, odmietnutie akceptujem. Je dosť pravdepodobné, že našli niekoho seniornejšieho a skúsenejšieho.
Keďže sa ale chcem neustále vzdelávať a zlepšovať, poslal som na HR oddelenie e-mail, kde som sa pýtal, v ktorých konkrétnych oblastiach sa mám čosi doučiť, aby som v budúcnosti bol úspešný. Odpoveď neprišla. Skúsil som šťastie ešte raz, no opäť som sa odpovede nedočkal. ESET k sebe stále niekoho hľadá, no keď nemá čas ani odpovedať na otázky uchádzačov o zamestnanie, bude to mať ťažké.
Ďalší príbeh je o mojej manželke, ktorá si poslala životopis do Amazonu. Spoločnosť, ktorej majiteľ je najbohatší muž sveta, je v Bratislave lákadlom. Výberový proces je určite drsný a spoločnosť si určite má z koho vyberať. Moja manželka mala šťastie, keď si poslala životopis, asi po mesiaci sa jej ozvali, aby si dohodli prvé kolo pohovoru. Išlo o krátky, asi polhodinkový telefonát s niekým z HR oddelenia. Dohodli sa na štvrtok na 16:30.
Keďže jej kontaktná osoba neposkytla žiadne presnejšie informácie o pohovore, moja manželka poslala na HR e-mail, kde sa pýtala, či pôjde iba o rozhovor s ľuďmi z HR, alebo sa stretne aj s niekým technicky znalejším. Odpoveď neprišla. Nevadí, pomyslela si, asi majú toho veľa a nestíhajú odpovedať na e-mail, uvidíme, čo sa dozviem na pohovore.
Vo štvrtok, v deň telefonického pohovoru, však žiadny telefón nezazvonil. Ani do 17:00 nikto nezavolal a moja manželka zavolať nemohla, pretože nemala telefonický kontakt. Na e-mail, v ktorom sa pýtala, či sa pohovor vôbec bude konať, už tiež nedostala odpoveď.
A tak sme obidvaja ostali ignorovaní. Do dnešného dňa sme z ESETu ani Amazonu nedostali odpoveď a pravdepodobne ju už ani nedostaneme. Nevadí nám dostať negatívnu odpoveď, nevadí nám dostať neskorú odpoveď. Vadí nám nedostať žiadnu odpoveď.
P.S. Ak si toto číta niekto z HR, prosím, odpovedajte svojim kandidátom, aj keď prácu vo vašej firme nezískajú.