Denník N

Na Slovensku je tenký ľad medzi zberateľom a kriminálnikom

Ráno vstaneš, zhltneš kávu, vys*ereš sa, umyješ zuby. Raňajky nikde, nestíhaš. Raz mesačne ti to pípne na účet, za ktorý platíš fajné prachy banke a ty máš slzy v očiach, koľko ide preč. Horšie je, že vidíš, kam tie prachy idú.Daňové raje, kontá fyzických aj právnických osôb, dávky pre neprispôsobivých, ktorí zneužívajú sociálny systém. Yop, to je realita. A ak si chceš odpáliť večer odpáliť brko po celom tradičnom slovenskom dni deprimujúcej reality, vychillovať sa s kamošmi, tak musíš mať stiahnuté obe polovice zadku, skrývaš sa. Je to kriminálne. Trestné. Si vrah hodnôt. Really?

Veľakrát sa naše názorové spektrá líšia, nie sú si príbuzné, ale napriek tomu vieme spoločne nájsť zhodu vo fakte, že chceme žiť v spravodlivom a právnom štáte. Je úplne fuk, koho volíte, ale chcete, aby fungovala spravodlivosť v sociálnom, vzdelávacom, zdravotníckom prostredí a samozrejme zodpovedná exekutíva. To však na Slovensku nemáme a nikdy sme nemali. Nezachráni nás ani fakt, že sme parlamentnou demokraciou. Prd, demokraciou. Ak si musíš kupovať semienka konope výhradne so zberateľským zámerom a nie to pestovať ako rastlinu, tak potom nežijeme v demokracii. Ak mi niekto zakazuje pestovať vo voľnej prírode rastlinu, tak potom je to poriadny dement.

Bola to párty v Bratislave. Bavili sme sa s kamošom v klube, kde nás pri bare zastavili chlapi v civile. Pri otočení sa od baru na to, že niekto klepe po mojom ramene, som zazrel ako prvý policajný odznak, ktorého odraz sa odrážal od stroboskopu do mojich očí. „Razia. Poďme s nami.“ Bavili sme sa, boli sme nekonfliktní, neriešili sme nikoho. Mal som na nohách farebné ponožky, v ktorých som ukrýval trávu. No, ukrýval je silné slovo. Ja som popravde čakal na ráno, kedy párty skončí a ja si niekde na lavičke nájdem svoju hladinu alfa a poberiem sa domov „zo záťahu“. Nikoho nezaujímal moje presvedčenie, že nejdem nikomu ubližovať. Po vyvedení von a kladenia otázky:“Ak máte niečo pri sebe, tak nám to povedzte. Bude z toho menší problém.“ Čo v takej situácii spravíte, keď ste presvedčený o tom, že ste nič zlé nespravili? Skončíte v policajnom aute, vyvedený a vami prejde len jedna myšlienka:“WTF?!“

Som zamestnaný, odkedy som skončil maturitu (2 roky). Vystriedal som rôzne profesie, kde ma ožobráčovali, ale to je nepodstatné. K téme, kultúry správania sa právnických osôb (z pohľadu zamestnávateľa) voči fyzickým osobám (z pohľadu zamestanca) sa dostaneme inokedy. Odvádzam dane, správam sa slušne v spoločnosti. Do tohto incidentu o mne nebola ani čiarka v spisoch. A mňa zobrali do záchytky za to, že som mal pri sebe podľa expertízy 0,540mg THC, či ako mi to povedal na ďalšom sedení pán policajt. Čiže kúsok nad polgramu, asi. No, bolo to fakt na jednu dobrú sklenku ráno po párty, keby ma nedržali hodiny v cele. Od 3 noci do 9 rána. Zobrali mi všetky osobné veci. Na toaletu som sa musel pýtať, vyzliekali ma donaha, prehľadávali. Mne stískalo riť, v hlave jeden veľký mindfuck, že či žijem v Nigérii, kde bol udelený najvyšší trest za weed 25 rokov. Na 25 rokov majú ísť do basy vrahovia, pedofili, tyrani detí, žien, slovenskí politici, sudcovia, mafiáni und so weiter.

Najprv ma vypočuli nejakí policajti. Potom ma previezli nad ránom na inú stanicu. Mňa chytala depresia, párty asi zle. Na tej inej stanici ma nechali čakať na lavičke hodinu alebo dve. Mal som v hlave galimatiáš. Bol som unavený, chcel som ísť domov a spať. Tak potom ma vypočula nejaká pani, ktorá mala prísť o 7 do práce, ale prišla o 7:45, ale tak to asi chodí v štátnej správe, ktorá má platy aj vďaka mojim daniam. Vysmievanie sa tohto štátu do našich daňami zaplatených tvárí. Vypočula ma, potom prišla tá expertíza a keďže na Slovensku je držanie trávy priestupkom do 0,5mg THC a ja som mal pri sebe 0,54mg THC, tak som bol trestne obvinený.

To, že niekomu vadia registrované partnerstvá si viem nejak v hlave dať dokopy a pochopiť tento typ ideológie, svojho presvedčenia. Ľudia by sa mali starať predovšetkým o to alebo do toho, čo sa ich osobnostne týka. Čo takého nácka môže trápiť na registrovaných partnerstvách? Ale dobre, má svoje presvedčenie, že je to zlo a ničiteľom tradičnej rodiny. Budiš. Ale ako vám niekto môže zakazovať požívať rastlinu? To je tá demokracia, ktorú sme chceli? Šalvia, lysohlávky, tráva….všetko tu bolo a ľudia o tom vedeli stáročia dozadu. Nik im to nezakazoval. Príroda im poskytovala poživeň, domov. Čo je našim domovom dnes? Čo je pre ľudstvo dôležité dnes a čo bolo kedysi…? Mať kvalitné diaľnice? Mať veľa peňazí? Mať úspech?

„Stali sa z nás baktérie. Veľmi jedovaté, spôsobujúce smrť. Smrť tej, vďaka ktorej máme to najdôležitejšie – život.“

Zatvárať by mali tých, čo sa nepohnú bez auta ani na krok a vypúšťajú CO2 oveľa viac ako zvyšok populácie. Nech zavrú toho, čo odhadzuje odpadky v prírode. Nech vypočúvajú tých, ktorí kradnú štátne peniaze – naše dane. Nech dávajú pokuty tým, ktorí nerecyklujú svoj odpad, ktorý sami vyrobili. Keby pykali skutoční trestanci, tak by sme mohli uvažovať o právnom štáte. Ale na Slovensku neexist.

Na Slovensku môžete kúpiť semienko trávy, ale podľa platnej legislatívy ho nemôžete zasadiť a vypestovať, keďže legálne je to len v rámci zberateľskej roviny. Môžu vám za to zopár rokov vo väzení nasoliť, takže na Slovensku je lepšie byť zberateľom, i keď je to rastlina, ktorá tu bola oveľa skôr ako my. V Amerike sa od roku 1631 do začiatku 19. storočia legálne mohli platiť dane konope. Ešte aj prvá Biblia musela byť vyrobená z konope. Keď ju tá skupina ľudí napísala a potom začala cez mudrcov a vzdelaných ľudí, či čo sa to o nich píše, rozposielať do sveta, viď Cyril a Metod. Do konca 19. storočia sa všetky učebnice vyrábali z konope. A dnes je to zakázaná droga a užívatelia sú ťažkí narkomani. Najlepšia bola reportáž n Refluxe, kde v background hralo smutný Hans Zimmer a na záberoch sa objavovala marihuana. Vzápätí bol prestrih na striekačky. Konope, prírodu zaradili medzi chemické zlúčeniny – pervitín, kokaín, heroín Na Narkóze je možno liberálne okienko Kovačiča nedeľu o 13, ale táto reportáž bola asi ďaleko od nedele.

 

PS: Wake up.

Teraz najčítanejšie