Denník N

Raňajky

Niekedy sa aj obyčajný deň zmení na lepší…

Dva taniere, ležia priamo predo mnou, mám ich na dosah. Sedím si, uchlipnem si kávičky, skvelá teplota, presne podľa môjho gusta. Natiahnutá ruka, ale iba mierne, rozhodujem sa, vpravo či vľavo. Žujem, zbavujem sa zvyškov v mojich ústach. Hm, chutí výborne, jemnulinká, mierne korenistá s pistáciami. Niečo tak dobré som už dávno nejedla, vraj novinka, dúfam, že sa uchytí, bola by jej škoda. Vpravo, to je môj smer, ruka hore, ale váham, asi nie, chce to zmenu. Kolieska veľké červené, poukladané tesne jedno vedľa druhého. Siaham po jednom z nich, keď sa zháčim. Ešte šunka, mám na ňu príšernú chuť, nedokážem jej odolať. Mením smer, tanier vľavo dostáva prednosť.

Hlava, opieram si ju o mäkký vankúš väčších rozmerov, oči privreté a tá chuť. Už je to tu, dokonalá symbióza, jedna zložka dopĺňa druhú. Neponáhľam sa, nemôžem, nechávam nasýtiť chuťové poháriky. Skvelá, vravím si a presedlám na zeleninu. Rajčiny, nimi začínam, osviežia i chutia, k slovu sa dostáva aj uhorka. Mňam, krásne ráno, keby také všetky boli. Kdeže, smejem sa sama sebe, to som sa len večer pohrala. Priateľka, pre ňu som chystala niekoľko studených mís a čosi zostalo aj pre mňa.

Niekedy sa aj obyčajný deň zmení na lepší, presne ako dnes u mňa. Neponáhľam sa, dobré jedlo si žiada čas. Práve si robím ďalší výber, keď tu bzzz za mojím uchom. Čakám, možno len snívam, ale situácia sa opakuje. Je to on, komár, poletuje si okolo mojej tváre a dobiedza do mňa. Ignorujem a dúfam, že sa poberie aj sám. Nepomáha, jeho aktivita nepoľavuje. Ruka, venujem sa mu, niekoľkokrát sa zaženiem. Ale on nie a nie, nálety pokračujú, dokonca je to stále horšie. Rameno, kdesi na ňom mi svieti červený štípanec.

Dosť, vchádza do mňa zlosť, vstávam od raňajok. Veľmi dobre viem, že tentokrát to bez následkov nezostane. Stojím a sledujem ho, musím mať prehľad. Tu máš, zaženiem sa vo vzduchu s pocitom, že ho určite trafím. Bez zásahu, ani ho nevidím. Pozerám okolo seba, kontrolujem situáciu, ale on nikde. Moja noha, pokojne si na nej sedí  a raňajkuje. Bác, vidím ho, zostal prilepený na mojej ruke. Tak a máš po raňajkách, u mňa hodovať nebudeš.

Teraz najčítanejšie

Darina Matichová

Obľúbili ste si moju tvorbu? Chceli by ste si prečítať viac nových kúskov? Na mojej osobnej webstránke http://darinamatichova.sk nájdete množstvo ďalších poviedok, niektoré aj v zvukovej podobe a nechýbajú ani informácie o mojich knižných počinoch.