Denník N

Kampane, v ktorých ide o život

Nedávno skončil najprestížnejší festival kreativity Cannes Lions. V rámci neho je niekoľko kategórií, ktoré oceňujú práce venujúce sa komunikácii často životne dôležitých tém. Vybral som tri, ktoré netradične využívajú technológie.

Vedeli ste, že až o 71% viac zranení pri nehode utrpia ženy ako muži?

Je to najmä tým, že automobilky testujú nehody na „bábkach“ s mužskými proporciami. Ešte aj tie, ktoré majú byť akože ženy tak sú len zmenšeniny mužských crach-test dummies, a teda majú iné proporcie, než reálne ženy. Volvo zbieralo dáta z nehôd, v ktorých boli zranené či usmrtené ženy od roku 1970. Tie následne okrem využitia v kampani, (ktorej cieľom bolo informovať o tom, že Volvo je bezpečné pre obhe pohlavia) zdarma sprístupnili aj ostatným automobilkám – konkurentom. Vo videu, ktoré štartovalo iniciatívu E.V.A. (Equal Vehicles for All) agentúra Forsman & Bodenfors využila tanečnú choreografiu vyskladanú z konkrétnych nehôd. Reálnu tanečnicu však nahradila vizualizácia samotných dát. Kampaň získala Grand Prix v kategórii Creative Strategy. Pozrite si jej case movie:

Priamy prenos zo sanitky

Keď už sme pri tých autách… Obrovské zápchy, v ktorých majú sanitky problém prejsť sú bežným javom v Panama City – meste, v ktorom milión ľudí denne používa 600tisíc áut. Na to, aby sa zvýšilia ochota vodičov pustiť sanitku, využila miestna outdoorová spoločnosť High Traffic Media priame prenosy z reálnych sanitiek, ktoré mohli vodiči naživo sledovať na digitálnych citylightoch. Zrazu videli, že v sanitke, ktorá stojí za nimi lekári bojujú o život konkrétneho človeka. Deanonymizácia pacienta tak vytrhla vodičov z ignorácie a prinútila ich konať.

Spojenie umenia, technológie a zdravia

A teraz niečo úplne iné: agentúra McCann Health Shanghai vytvorila aplikáciu, ktorá využíva klasickú čínsku umeleckú techniku: „maľovanie fúkaním do atramentu“ na to, aby zistila, či postarší Čínania netrpia poruchami dýchania. Stačilo fúkať do telefónu, na displeji ktorého sa postupne objavoval strom, namaľovaný popredným čínskym fúkacím umelcom a aplikácia vyhodnotila či stav pacienta je v norme, alebo mu odporučila návštevu lekára. Viac o kampani, ktorá získala Pharma Grand Prix v tomto videu:

Viac takýchto reklám nájdete v skupine Pán Slovák vie čo-to o reklame a neváha vás to naučiť. A na sledovanie mojich ďalších aktivít sa môžete prihlásiť na www.čochystápánSlovák.sk

 

Teraz najčítanejšie

Róbert Slovák

Dvadsať rokov sa venujem reklame a komunikácii. Bol som prezident Art Directors Clubu a Klubu reklamných agentúr Slovenska, som člen Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu a spoluzakladateľ ždruženia Ľudia z marketingu. Nedávno som vydal knihu Viac ako reklama. Bol som spoluiniciátor Výzvy k ľudskosti, pod záštitou prezidenta Andreja Kisku som založil medzinárodnú databázu charitatívnych kampaní GOODEAS.org. Po komédii o neexistujúcom filme s názvom Prvý slovenský horor dokončujem smutnú komédiu o nezmysle života a smrti La Dolce Morte. Ak vás zaujíma na čom pracujem, pozrite www.slovakandfriends.agency