Denník N

MumBhai Express – prvý, a zároveň jediný indický foodtruck na Slovensku láka svojou autentickou kuchyňou

Shreya, pôvodom z Indie, na Slovensko priviedla láska. Založil si firmu Karma Foods SK, ktorá prevádzkuje MumBhai Express.

Shrey Kadam vyštudoval hotelierstvo vo Švajčiarsku a pracovné skúsenosti získal napríklad aj v známej sieti hotelov v Londýne. Dnes prevádzkuje MumBhai Express – prvý a jediný indický foodtruck s kvalitnými pouličnými jedlami z Indie, vždy čerstvo pripravovanými, bez zbytočných umelých farbív a prísad. MumBhai Express putuje po rôznych mestách Slovenska a svoje dobroty servíruje výhradne v „eco-friendly“ štýle. V rozhovore so Shreyom sa dočítate o jeho živote na Slovensku i neľahkých začiatkoch v podnikaní.

Aké je Tvoje obľúbené slovenské jedlo?

Slovenská kuchyňa má relatívne širokú škálu jedál, ktoré sú podobné iným kuchyniam. Avšak bryndza je naozaj výnimočný produkt, preto by som povedal, že mojim obľúbeným jedlom sú jednoznačne bryndzové pirohy.

Tri veci, ktoré Ťa inšpirujú?

Moja rodina, náročné životné etapy a príroda.

Čo Ti bolo najviac nápomocné v začiatkoch života a podnikania na Slovensku? 

Najviac mi pomohlo uvedomiť si, že so znalosťou slovenského jazyka môžem búrať množstvo bariér. Taktiež mi pomohlo začať vnímať Slovensko z perspektívy cudzinca, ktorý by tu naozaj rád zanechal niečo poctivé a dobré, čo by ocenili aj domáci.

Akú najväčšiu prekážku si prekonával?

Najťažšie bolo získať prístup k informáciám od ľudí, ktorí tu už v gastro oblasti podnikali. Pokúšal som sa ich kontaktovať, volať, písať, pýtať sa, avšak ochota pomôcť mi z ich strany veľmi neprichádzala. To bola pre mňa ako cudzinca hádam najväčšia prekážka. Práve preto sa dnes snažím pomáhať a radiť každému začínajúcemu podnikateľovi, aby nemusel prechádzať tak náročným obdobím ako kedysi ja.

Aký podnikateľský sen by si si s MumBhai rád naplnil?

Indická street foodová kuchyňa ponúka neskutočne pestrú a širokú škálu jedál. Môj sen je priniesť tie najlepšie z nich na Slovensko a ponúknuť tak zákazníkovi čo najautentickejší zážitok. Pracujeme na projekte, ktorým by sme radi docielili, aby sa naši zákazníci cítili doslova ako v Indii. Našu hlavnú značku “MumBhai“ plánujeme rozšíriť o viac projektov typu “Express”. Snáď sa nám to podarí a vy sa budete mať na čo tešiť.

Čo Ti na slovenskej gastro scéne chýba? 

V minulosti mi chýbala predovšetkým čerstvosť a jedlá pripravované poctivo, no za posledné roky sa situácia výrazne zmenila. Samozrejme, stále je možné nájsť prevádzky, kde ponúkajú jedlo pripravené z mrazených polotovarov, zakúpených vo veľkoobchode. Verím však, že časom ich bude čoraz menej. Ľudia na Slovensku, ako aj všade vo svete, našťastie začali byť v otázkach stravovania zodpovednejší. V živote máme len jedno telo, takže kvalita jedla a pitia by mala byť našou prioritou.

Ako vnímaš indickú kuchyňu na Slovensku? 

Mám dojem, že je jednou z obľúbených cudzokrajných kuchýň, keďže v hlavnom meste je už viac ako desať indických reštaurácií! Zopár z nich je naozaj poctivých, no mne osobne, ako Indovi, často chýba tá správna indická chuť. To však môže postrehnúť spomedzi Slovákov iba ten, kto naozaj pozná autentické indické chute.

Čo máš rád na Bratislave / Slovensku?

Považujem sa za veľmi “Slovak positive” človeka. Niekedy mám pocit, že dokonca viac ako samotní Slováci žijúci na Slovensku. Slovensko vnímam ako malú dobrú krajinu, ktorá má obrovský potenciál byť úspešnou európskou krajinou, aj keď malými a pomalými krokmi. To však tvrdím z pohľadu cudzinca, ktorý sa na situáciu pozerá inak ako domáci. Bratislava je pre mňa skvelé mesto a vidím každým rokom, ako sa veci menia k lepšiemu.

 

Shrey Sha bude hosťom na PechaKucha Night Bratislava Vol. 44 Gurmánsky špeciál. Podujatie sa koná s podporou z verejných zdrojov Fondu na podporu umenia.

Pripravila: Barbora Šályová, Foto: Diana Cermakova 

Teraz najčítanejšie

PechaKucha Bratislava

Zaujímavých ľudí z oblasti umenia, architektúry, dizajnu a spoločenského diania predstavujeme na pravidelných PechaKucha Night Bratislava aj na tomto blogu.