Denník N

MUSICBOX – seriál o hudbe, ktorú milujem | 29. týždeň

Uplynulý týždeň som toho napočúval naozaj veľa. Počúval som popri práci, počúval som na slúchadlá, počúval som v aute. Aj keď sa hovorí, že všetkého veľa škodí, v prípade hudby viac sedí S jedlom rastie chuť.

Najprv som chcel urobiť špeciál s legendárnymi českými kapelami, ale keď som si vypočul Joanne Shaw Taylor, novú tvár blues, zmenil som plán.

JOANNE SHAW TAYLOR: White Sugar (2009)

Britská blues-rocková speváčka a gitaristka predstavuje podľa hudobnej publikácie Blues Matters! „novú tvár blues“.

White Sugar je jej debutový album a po jeho vypočutí určite potvrdíte, že táto mladá dáma má veľký potenciál. Joanne objavil Dave StewartEurythmics keď mala 16 rokov, občas si zahrala aj na ich koncertoch.

Joanne Shaw Taylor doteraz vydala šesť albumov.

BONFIRE: Glorious (2015)

Bonfire je nemecká hardrocková skupina, ktorú založil v roku 1972 v Ingolstadte v Nemecku Hans Ziller.

Glorious je trinásty album nemeckej kapely Bonfire a prvý, ktorý je považovaný za tretiu inkarnáciu kapely po tom, čo sa skupina rozpadla na začiatku roka a Hans Ziller ju vzkriesil premenovaním svojho dočasného hudobného projektu EZ Livin ‚na Bonfire. Album obsahuje titulnú pieseň Beatles, ako aj dve skladby z najúspešnejšieho albumu Bonfire Fireworks.

https://youtu.be/B0_SKCdm_aU

CHIELI MINUCCI – Sweet On You (2000)

Americký gitarista Chieli Minucci sa narodil v roku 1958 a je kapelníkom skupiny Chielli Minucci & Special EFX, ktorá nahrala viac ako 30 platní.

Minucci pracoval so špičkovými umelcami (Stevie Wonder, Dave Grusin, Backstreet Boys, Jay Beckenstein, Omar Hakim, Lionel Cordew) a jeho piesne sa objavili na mnohých albumoch.

https://youtu.be/vlAvS02DH_k

Sweet On You je jeho prvý sólový debut kde hrá s prvotriednymi muzikantmi: Gerald Albright (soprán sax), David Mann (soprán sax), Stan Harrison (alt sax), Lenny Pickett (tenor sax), David Charles (perkusie), Philip Hamilton (kongá/vokál), Barry Danielian (trumpeta), Jerry Brooks (basa), Fernando Saunders (bezpražcová basa), Jay Rowe (akustický klavír), Warner „Vana“ Gierig (akustický klavír), Rosanna Vitro (spev) a Armsted Christian (spev). Ide naozaj o jedinečný jazzový album.

https://music.apple.com/sk/album/sweet-on-you/799269219?l=sk

Teraz najčítanejšie

Richard Pliešovský

Po tejto zemi sa pohybujem už päťdesiat rokov. Umenie mi pomáha vidieť svet krajším. Mojou vášňou sú knihy a hudba.