Denník N

Život sa narodením nekončí

Pršalo, tak som spievala dcére Prši, prší. Pri prvej strofe som začala byť nesvoja.
“Milá má, duša má, nezatváraj pred nama.”
Čo sa pri tých dverách odohrávalo?
Dospievala som už dosť neochotne, lebo mi bolo jasné, že Zuzička bola zneužitá nemenovaným švárnym šuhajíčkom. Šuhajíček dostal, čo chcel a odchádza.

Nedajbože Zuzka ešte aj otehotnela. Buď si dieťa nechala a tým seba aj dieťa vyčlenila zo spoločnosti (Kto sa len bude baviť s prespankou a bastardom?), alebo si uvarila odvar, napríklad aj z rozmarínu. (Už mi dáva zmysel aj pesnička U susedov, tam je topoľ). Byliniek je na výber. Kým Zuzička rieši dilemu a po dileme bude riešiť traumu, švárny šuhajíček pravdepodobne znásilňuje niekde inde.

Pesničky pre deti, alebo životné múdro? Pripomeniem jej ju, keď bude v puberte, naučí sa z nej, že chlapci silou presviedčania, alebo aj fyzickou silou, radi dosahujú svoje.

Aj niektorí pro-lajferi súhlasia s tým, že obeť znásilnenia má právo na potrat, nie som si však istá, či si každý uvedomuje, čo sexuálne násilie je. Britská polícia spravila veľmi jednoduché video, v ktorom to vysvetlila. Volá sa Tea Consent, lebo ako vieme, Briti ľúbia čaj. Slováci si čaj môžu nahradiť kávou.

Z histórie

Interrupciu nepoznali len naši predkovia.

„…veľkosť a zloženie skupiny sa zjavne udržiavala ako úroveň v rámci limitov environmentálnych zdrojov. Všetky dôkazy poukazujú na vedomé obmedzenie populácie v rovnostárskych spoločnostiach. Použili sa rôzne prostriedky, niektoré menej účinné: obdobia abstinencie, predĺžená laktácia, byliny na antikoncepciu alebo interrupcie, mechanické pokusy o interrupciu a ako posledná možnosť infanticída.“

Becoming Visible, Women in European History, Women in Egalitarian Societies, str. 30

V starom Grécku a Ríme bolo bežné zabíjať novorodeniatka. Zabíjali sa slabé a choré deti, tie, ktoré boli splodené pri znásilnení a tie ženského pohlavia. Zdroj

Hippokrates vo svojej prísahe spomína, že: „ … nedám žene ničivé pesary.“ Pesar bol nasiaknutý kúsok vlny vložený do vagíny na vyvolanie potratu, ktorý mohol spôsobiť smrteľné infekcie. Hippokrates nespomína ústne metódy interrupcie. Zdroj

Neskôr existovali citeľné rozdiely vo veľkosti populácie medzi chudobnými a šľachtou. Práca na poli vyžadovala každý pár rúk, čo na tom, že na večeru mali členovia rodiny po jednom zemiaku. Tí najbohatší, tí, ktorí si mohli najviac dovoliť sa rozmnožovať, sa zas až tak nerozmnožovali. Mnoho potomkov by znamenalo rozdeľovanie majetkov. V prerozdeľovaní sila nie je, sila je v jednote.

Keď sa národy začali sťahovať do miest, kde práca bola minimálna a každý hladný krk navyše na ťarchu, pôrodnosť začala klesať. (Podozrivé, čo?) Niekto si ale všimol, že počty Európanov sa znižovali. Porovnal to s nárastom populácie v Afrike, či Ázii a zľakol sa. Veď tie „podradné” rasy nás môžu predbehnúť! Čo by sa stalo, keby nás napadli? Ako sa ubránime? Túto rétoriku počúvame dodnes a mám dojem, že práve toto je dôvod na zákaz interrupcií.1

Rozdiel medzi legálnou a nelegálnou interrupciou

Na Slovensku máme necelých 13 interrupcií na 1000 žien. Zdroj Legálna interrupcia znamená dve tabletky. Nelegálna použitie vešiakov, ihlíc, schodov, nožov, mydlovej vody. Je jasné, že pri takejto procedúre príde o život nielen plod, ale aj žena. Čo budeme vykrikovať, keď pri nelegálnej interrupcii zomrie 32 500 žien a plodov? Niekto ešte nevidel Hriešny tanec? Odporúčam tiež pozrieť si slovenský film Pásla kone na betóne, britský Vera Drake a rumunský 4 mesiace, 3 týždne a 2 dni.

Poučenie z Rumunska

Keď už sme pri Rumunsku, pripomeňme si vládu Nicolaja Ceaușescu. On sa tiež snažil vytvoriť veľkú ríšu a silnú armádu a zakázal akúkoľvek formu antikoncepcie a, samozrejme, interrupciu ženám, ktoré ešte nemali päť detí. Po jeho páde sa našli detské domovy plné detí, o ktoré nikto nemal záujem. 170 tisíc detí ležalo vo vlastných výkaloch priviazané v postieľkach, v tme, bez ľudského dotyku. Zdroj

Tieto deti mali spomalený mentálny a fyzický vývoj. Nie všetkým deťom sa podarilo nájsť náhradnú rodinu, čo viedlo k tomu, že vedci mohli porovnávať. Deti, ktoré zostali v domovoch, mali nižšie IQ, menšie mozgy, spomalený jazykový rozvoj a problémy s duševným zdravím. Dnes sú už dospelé. Trpia paranojou, psychotickými ochoreniami, depresiou. Všetky deti, aj tie osvojené, majú hyperaktívnu poruchu.2

Aký je rozdiel medzi zabíjaním v maternici a na Petriho miske?

Nábožensky založení ľudia vnímajú zabíjanie embryí pri umelom oplodnení ako vraždu. Ateistom však táto smrť nevadí. A pritom nehovoríme iba o jednom embryu pri jednom pokuse. Buďme konzistentní, keď vražda, tak vražda, nie? A je jedno, či embryo vzniklo v maternici, alebo na Petriho miske. Zdroj

Život po narodení

Pro-lajferi tvrdia, že nám má záležať na životoch, že interrupcia je vražda, ale keď sa okolo seba pozerám, je jasné, že im záleží len na tých nenarodených, pretože zatiaľ:

  • Niektorí z nich na jednej strane kričia, „Vražda!“, na druhej, „Do plynu!“
  • Vojny sa stále vedú. V tých vojnách sa zabíjajú aj deti.
  • Vidím okolo seba ťažko pracujúce rodiny, ktoré žijú pod hranicou chudoby. Tieto rodiny mi dávajú za príklad, ako sa dá žiť slušne aj z mála. Keď podotknem, že by im možno mohli vypomôcť, aby to nemali až také ťažké, počúvam o osobnej zodpovednosti. Prečo potom neprenechať na osobnej zodpovednosti rozhodnutie ženy, či chce alebo nechce pokračovať v tehotenstve, keďže vie ohodnotiť svoju životnú situáciu?
  • Šupnúť nechcené deti do detského domova, kde počkajú na adopciu, nestačí. Dnes sú detské domovy plné detí, ktoré nikto nechce. Deti nesprávnej farby pleti, zdravia, veku. V detských domovoch žijú do veku 18. rokov. Potom idú na ulicu.

„Detské domovy sú generátorom bezdomovcov, sú generátorom sociálnopatologických javov, trestnej činnosti, závislostí rôzneho druhu, prostitúcie a totálnych ľudských zlyhaní. Pretože násťročné deti sú považované za dospelé a súce do života.” Zdroj

Nemám dojem, že by práve týchto ľudí spoločnosť vítala s otvorenou náručou.

  • Na chvoste spoločnosti sú aj slobodné matky. Matky viníme za všetko. Slobodné matky za ešte viac. Vychovávajú grázlov! Dieťa potrebuje tvrdú ruku otca a prítomnú matku! Ale slobodná matka nemá na výber. Otec pravdepodobne plodí niekde inde a matka musí pracovať, inak hrozí rodine smrť hladom (pro-lajferi, kde ste?). Nezabúdajme na fakt, že ženy stále pracujú v podradne platených zamestnaniach a tým pádom dlhšie hodiny. Tým menej času majú na dieťa.
  • Mohli by sme jej dieťa odobrať, nech sa stará štát. Ale to nejde, že áno, dieťa potrebuje matku. Už sa stalo, v UK, napríklad, že slobodným matkám deti odoberali a posielali aj do Austrálie, kde slúžili aj ako sexuálni otroci pre predstaviteľov katolíckej cirkvi. Zdroj
  • Namiesto platenia nejakej cudzej profesionálnej rodine by sme mohli platiť matke.
  • Sľúbili nám, že v dnešnej dobe bude stačiť pracovať 15 hodín týždenne. Zdroj Napriek tomu pracujeme rovnako ako v 19. storočí a aj tak všetci žijeme na kredit.
  • Školám, kde deti trávia väčšinu času, hrozí spadnutie strechy a učia ich vyhorení učitelia, pretože nejako nám nezostáva na školský rozpočet.
  • No a ako sa štáty vedia postarať o starých ľudí, snáď ani nemusím hovoriť.

TAK KDE JE TEN ŽIVOT? Či je živorenie synonymom plnohodnotného života? Je život posvätný iba v bruchu?

Prečo rumázgať nad stratou nechcených plodov, keď tu máme toľko detí, chcených aj nechcených, ktorých práva sú dennodenne porušované? Prečo je život dôležitý iba pred narodením? Prečo narodené deti nemajú dôstojný život? Ako to, že s úsmevom vedieme svet do katastrofy, keď ospevujeme život?

Riešenia?

Sú.

  1. Čo je ale totálne nereálna možnosť, vedia to katolícki kňazi, vedia to ľudia v najkresťanskejších štátoch USA, ktorí bojujú za interrupciu, ale nevadí im, že dospelí muži majú sex s maloletými. Tento akt sa považuje za znásilnenie. Aby sa vyhli trestnému stíhaniu, svoje obete si vezmú za ženu. Fakt je všetko v poriadku, keď si 74 ročný chlap vezme za ženu 14 ročné dievča v Alabame? Zdroj
  2. Ak máš problém s umelými potratmi, zabezpeč Sexuálnu výchovu na školách a dostupnú antikoncepciu pre každého. Spoliehať sa na to, že rodičia poskytnú sexuálne vzdelanie, je absurdné. Rodičia nemajú čas a častokrát ani schopnosti vysvetliť jednoduchšie pojmy.
  3. Vychovaj deti tak, aby dievčatá nemuseli podliehať tlakom ich priateľa: „Mám to radšej bez kondómu, neboj, dám si pozor. Si tehotná? To nie je moje, zbohom.“
  4. Pamätám si veľmi jednoduchú radu z mojej mladosti, pravdepodobne z Brava, keďže vtedy to bol jediný zdroj. Ak chlapec nalieha, spýtaj sa ho: „Chceš byť otcom?“
  5. Konečne by sa mohlo poukázať aj na mužský element v tomto probléme, pretože bez neho by k žiadnemu nechcenému tehotenstvu nedošlo. Mohli by sme zmraziť vzorku spermií a potom mužov sterilizovať. Ak chlap konečne nájde ženu, ktorú bude chcieť za matku svojich detí, môže ju oplodniť. Cynizmus? Pochybujem, že by takýto zákon niekedy prešiel, ale mňa momentálne viac zaujíma osud vyššie spomínaných 32 500 žien.

Nech mi pro-lajferi dokážu, že im na živote naozaj záleží, potom môžeme hovoriť o interrupciách.

Možno však čoskoro bude po probléme. Rastie závislosť na porne a tým aj neschopnosť normálnych intímnych vzťahov. Muži si radšej sex kupujú ako venujú energiu do „balenia“. Sexuálne pracovníčky sa ale chránia. Nebude mať kto chodiť na potrat.

 

Použitá literatúra:

1Becoming Visible, Women in European History, Women between the two world wars, str. 439 – 441

2I’ve seen a brain damage caused by terrible poverty, New Scientist, 1. Október 2016, str. 42 – 43

 

Teraz najčítanejšie