Denník N

Cesta 66

Road báseň

Cesta 66

Sedím si ja kdesi v Šahách
smutných pri úvahách
v pohraničnej putike.
Ešte sa mi trochu marí,
že raz pri Vernári
sadol som na bicykel.
Pustil som sa cestou 66 – matkou ciest.

Za zákrutou pri Šumiaci
zhodili ma vtáci,
keď ma ďobli do prilby.
Aspoň že mi rýchlo helpli
ochotníci z Heľpy –
Z priekopy ma zodvihli.
Šiniem si to cestou 66.

Z mesta do mesta široká cesta chce ma zviesť.
Z mesta do mesta široká cesta – matka ciest.

Neďaleko Lučatína
náhle si ma všimla
blondína od Hrona.
Asi so mnou chcela kupčiť,
striasol som ju v Lupči.
Hotová pohroma.
Ďalej šliapem cestou 66 – matkou ciest.

A potom som dostal defekt
na drôtenej kefe
na námestí v Krupine.
Zásoby sa rýchlo tenčia,
doplním ich v Nemciach
pod orechom pri víne.
Šijem si to cestou 66.

Z mesta do mesta široká cesta chce ma zviesť.
Z mesta do mesta široká cesta – matka ciest.

V Tesároch som v roji hmyzu
chytil náhlu krízu.
Zhodila ma zo sedla.
Do Dudiniec v kope sena
jedna dobrá žena
tuhého ma doviezla.
Uberám sa cestou 66 – matkou ciest.

Ešte sa mi trocha marí,
že som v tom chotári
kdesi nechal bicykel.
A teraz tu sedím v Šahách
smutných pri úvahách
v pohraničnej putike.

Pustím sa ja cestou 66 na Budapešť.

Teraz najčítanejšie