Denník N

Navigácia počas sabatikalu

Dostal som zopár otázok o tom, čo by som robil počas sabatikalu. Asi by som sa hral s mapami.

Pred pár rokmi som urobil niekoľko navigácií:

To boli tie ľahšie. Stačilo zohľadňovať existujúcu cestnú sieť, sieť ulíc a chodníkov, priradiť váhy, naštudovať si zopár knižníc (vedeli ste, že existuje programovací jazyk Lua, pôvodom z Brazílie?), zneužiť svoj server a bolo. Rád by som poďakoval všetkým ľuďom, čo prispievajú do OpenStreetMap a www.freemap.sk, bez ktorých by tieto navigácie nemohli fungovať.

Môj najnovší vynález je navigácia pre bikesharing (to sú tie bicykle, čo si môžete požičať na jednom mieste a vrátiť na inom). Je s nimi ale ten problém, že nie vždy sú voľné bicykle na mieste, kde si ho chcete požičať a nie vždy sú voľné miesta tam, kde ich chcete vrátiť. Moja bikesharing navigácia tieto problémy rieši. Napríklad, z PS do medickej záhrady pôjdem najprv peši pod Manderlák, kde si nájdem whitebike, potom bicyklom k Medickej záhrade, stade to mám už na skok peši. Ak pod Manderlákom bicykel nie je alebo je pri Medickej záhrade plný stojan, navigácia ponúkne inú trasu.

navigácia whitebike Bratislava

Bikesharingová navigácia funguje v Bratislave (whitebikes), v Nitre, Žiline, Prešove a v zopár dedinkách v Rakúsku. Nanešťastie, Slovnaftbajk Bratislava, Zelené bicykle (Prievidza) a Antik (Košice, Poprad, …) odmietajú zverejniť informácie o tom, kde sú bicykle. Ak ich tento blog popchne zverejniť informácie na citybik.es, budem rád. Za odmenu ich potom obratom pridám na navigáciu.

PS: Zistil som, že najbližších 8 rokov nebudem mať nárok na sabatikal, takže zlepšenia navigácie budem robiť pomalšie.

PPS: Michal Páleník • Progresívne Slovensko • nájdete ma aj na facebooku či na Páleník.sk.

Teraz najčítanejšie