Predĺžený víkend v slovinských Julských Alpách

1. deň – Slovinská jar a rokliny pri Bledskom jazere

Okolo obeda sme sa postavili do kolóny v mestečku Bled pri jazere, kde je kolóna asi vždy. Parkovanie v Blede je spoplatnené, ceny okolo 5 €. Už len nájsť voľné parkovacie miesto je náročné.

V mestečku Bled sa dá urobiť výlet na ostrov uprostred jazera na ktorom sa týči dominantný kostol. Výlet loďkou stojí od 12 – 15 € na osobu, deti 8 €. Ako alternatívu môžeš zvoliť návštevu Bledského hradu. Vstupné je len máličko nižšie. Alebo bezplatnú variantu, vybehnúť si na vyhliadku Mala Osojnica.

Najznámejšia destinácia v Slovinsku – jazero Bled

My sme zamierili k tej najturistickejšej a najkrajšej rokline v Slovinsku – Vintgar Gorge. Je veľmi turisticky vyťažená, môže sa stať, že ak neprídeš na ôsmu ráno kedy otvárajú, na mostíkoch sa budeš tlačiť. Vstupné je trochu drahšie. Parkovanie 5 €, dospelí 9 €, študenti 6 €.

Jar v Slovinsku :)

Vybrali sme sa aj do Bohom zabudnutej rokliny Pokljuka. Aj keď tadeto netečie potok, nachádzajú sa tu zaujímavé skalné útesy, nezvyčajná jaskyňa, lávka vedúca vo výške a hlavne nedotknutá príroda. Roklina Pokljuka bola to najmenej turistické miesto, aké sme v Triglavskom národnom parku navštívili.

Chodník na útese v rokline Pokljuka

2. deň – Najkrajší vodopád a canyoning v doline Sušec

Ráno sme vyrazili k vodopádu Peričnik. Parkovné stojí 3 € na dve hodiny. Vodopád Peričnik je tým najkrajším aký som doposiaľ v Európe videla. Je to jeden z mála vodopádov, ktorý si eróziou vytvoril „za sebou“ priestor, ktorým sa dá prechádzať.

Vodopád Peričnik skoro ráno, ešte bez turistov 😉

Cynyoning v doline Sušec

Cestou do dediny Bovec sme sa zastavili pri jazere Lago del Predil a uvarili si veľmi skorý obed aby sme mali čas vytráviť pred canyoningom.

Návšteva slovinskej časti Álp sa nezaobíde bez adrenalínvých aktivít. My sme si vybrali tú finančne najdostupnejšiu a to canyoning v doline Sušec za 52 € a osobu. Ide o dolinu, v ktorej sa nachádzajú malé aj väčšie vodopády, šmykľavky, jazierka a ľadová voda, ktorými sa treba prebrodiť až späť na parkovisko.

V doline Sušec nás čakali menšie aj väčšie šmykľavky

3. deň – Potulky na juhu Triglavského národného parku

V tretí deň sme si obzreli okolie neznámeho mestečka Kobarid. Ešte ráno sme zamierili k talianským hraniciam, kde ponad rieku Nadiža vedie malý kamenný Napoleónov most.

Opustený Napoleónov most na rieke Nadiža

V mestečku Kobarid sa dá navštíviť miestna kalvária a podivným kostolom na vrchole, ktorý z diaľky pôsobí ako pevnosť. Mestečkom preteká rieka Soča a aj tu sa nachádza ďalší z Napoleónových mostov. Cezeň sa dá malou túrou dostať k vodopádu Kozjak, ktorý je schovaný v kaňone, ktorý si sám vyhĺbil.

Vodopád Kozjak 😍

Vybrali sme sa do ľahko prístupnej rokliny Tolmin George (Tolminska korita). Vstupné pre dospelých je 5 €, študenti 4 € a deti (mimochodom po slovinsky a talianky otroci) 3 €.

Čistučká vodička v Tolminskej rokline

Pekný výlet sa dá spraviť ku kostolíku Holy Spirit church (Cerkev Sv. Duha v Jarovci). Ide o drevený kostolík zasadený do scenérie Triglavského národného parku v Bohom zabudnutej dedine. Nachádza sa až 9 km od tolminskej rokliny. Jeho návštevu sme už nestihli.

4. deň – Kostolíky na Bohinjskom jezere

V posledný deň sme okrem cesty domov mali na pláne návštevu Bohinjskeho jezera. Hneď pri jazere v dedinke Ribčev Laz sa nachádzajú potraviny s parkoviskom, kde je prvých 30 minút zadarmo. To na pozretie panorámy a kostolíka stačí.

Kostolíky na Bohinjskom jazere

NÁKLADY na 4 dňový trip pre 2 osoby a 1 auto:

Na výlet do Slovinska sme si vyhradili väčší budget ako obyčajne. Najväčšiu položku našich nákladov tvorilo vstupné, nakoľko sme sa rozhodli zainvestovať do zážitku v doline Sušec. Bez toho by boli náklady o 110 € nižšie. Navyše sme si kvôli canyoningu vybavili poistenie, lebo sa považuje za extrémny šport. Jedlo sme si vychutnali v reštauráciách ale aj z ešusu. Bývali sme v gesthousoch aj hosteloch. Slovinsko síce nie je cenovo najlacnejšia destinácia, ale dovolenka tu ťa nevyjde o moc viac ako v slovenských Tatrách.

Náklady na 4 dňový trip do Slovinska

Ak ťa zaujíma viac typov a rád na výlet v Slovinsku prejdi na našu stránku Triplovers. Nájdeš tu aj užitočnú mapu ;)

Náš život je vo vašich rukách. Ilustračné foto – Paddy O’Sullivan/Unsplash

Milan Lahučký

Fotografovaním robím predovšetkým radosť, ako sám sebe, tak aj ostatným a to mám na tom najradšej :) Okrem fotografovania som blázon do cestovania, a tak sa s vami rád podelím o tie najkrajšie fotografie, zážitky a odporúčania z ciest ★ www.triplovers.sk