Denník N

Ekologické porno a antirasistická čokoláda

Sú také chvíle v živote marketérov, kedy sa snažia urobiť niečo dobré pre prírodu a vyjde to, alebo niečo dobré pre spoločnosť a nevyjde to.

Špinavé porno = čisté pláže

Jeden z najnavštevovanejších pornografických portálov Pornhub prišiel s kampaňou, ktorej cieľom je vyčistiť pláže zamorené odpadom. Na jednej zo znečistených pláží nakrútil „najšpinavšie porno všetkých čias“. Následne za každé jedno pozretie videa darovali peniaze organizácii, ktorá čistí oceány. EDIT: Video už YouTube stiahol, zdá sa, kuknite na tento link na AdAge.

https://youtu.be/vwwYE8_75Fs

Páči sa mi ako našili tému na produkt. Nie je to len využitie slovnej hračky, ale produkt (pornovideo) je plne integrovaný do aktivácie divákov. Niektorým firmám stačí, že venujú dve percentá na charitu, aj keď jej aktivita  nesúvisí s ich predmetom činnosti. Oveľa efektívnejšie však je hľadať cesty ako prepojiť svoj produkt či službu s niečím, čo zvyšuje kvalitu života.

Inak, Pornhub už aj v minulosti riešil „kvalitu života“ svojich divákov. Obyvateľom miest a dedín s „pornonázvami“ ako Fucking, Pussy, či Dildo daroval prémiový balík svojich služieb, v rámci ktorého získali všetky videá na Pornhube zdarma a vo vysokom rozlíšení.

https://youtu.be/-mVCsLW41Lk

Avšak v tomto prípade (narozdiel od kampane za čistejšie oceány) to bolo skôr o využití témy na promo ako o reálnej pomoci tým ľuďom.

Správne, biele kocky sú navrhu!

Aj toto je jedna z reakcií, ktoré zazneli v búrlivej diskusii po tom, čo značka Cadbury prišla na indický trh s viacfarebnou čokoládou:

Veľké množstvo z negatívnych reakcií vyčítalo výrobcovi čokolády to, že robí presný opak toho, čo by sa vraj malo robiť: neupozorňovať na rozdiely farby pleti, neriešiť, že je tmavá a svetlá, úplne to ignorovať. Na tomto insighte bola postavená krásna kampaň pre CBeebies, v ktorej deti medzi sebou nevedeli nájsť žiaden rozdiel, ani vo farbe pleti, ani v zravotnom stave, veď pozrite:

https://youtu.be/1MJrRvpjB1I

Ak vás zaujímajú dobré (alebo aj zlé) reklamy zo sveta či Slovenska, pridajte sa do mojej skupiny Pán Slovák vie čo-to o reklame a neváha vás to naučiť na Facebooku. A/alebo si pozrite aj moje straršie blogposty na tému komunikácie a reklamy (klik na obrázok):

Teraz najčítanejšie

Róbert Slovák

Dvadsať rokov sa venujem reklame a komunikácii. Bol som prezident Art Directors Clubu a Klubu reklamných agentúr Slovenska, som člen Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu a spoluzakladateľ ždruženia Ľudia z marketingu. Nedávno som vydal knihu Viac ako reklama. Bol som spoluiniciátor Výzvy k ľudskosti, pod záštitou prezidenta Andreja Kisku som založil medzinárodnú databázu charitatívnych kampaní GOODEAS.org. Po komédii o neexistujúcom filme s názvom Prvý slovenský horor dokončujem smutnú komédiu o nezmysle života a smrti La Dolce Morte. Ak vás zaujíma na čom pracujem, pozrite www.slovakandfriends.agency