Denník N

V kapucni päste otváram

Titulok je citát z piesne Džungľoraj, verziu v podobe remixu si môžete stiahnuť, link bude niekde nižšie. Svět pohledem Zdeňka Svěráka, ktorý práve pozerám, mi zmenilo myšlienkové koncepcie tohto textu. Zamýšľal sa nad múdrosťou. Hovorí, že bolševizmus asi nebude dnes ten hlavný problém. Skôr to vidí v populizme. Internet je vynález a ten sa ľahko zneužíva zlom. Organizované ovplyvňovanie si podľa tejto osobnosti vyžaduje ochotu nechať sa vychovávať a potom ešte niekoho, kto vie vzdelávať. &chce to nielen rozum ale i srdce. Citoval J. Patočku, ktorý to ohraničuje medzi dva mantinely: strach a prospech. Mali by sme konať nielen vďaka týmto dvom motiváciam, ale podľa citu, morálky… Teda, prídem k podstate textu. Zajtra je nový školský rok, oslovil som školy i samosprávu, aby sme sa spoločne, občiansky, pustili do akcie. Schladiť ľadovce nevieme, uhasiť Amazóniu nevieme (môžeme akurát tak nekupovať palmový olej, ktorý je napr. v orieškoch predávaných v obchodných reťazcoch). Teda môžeme skôr riešiť naše lokálne veci. Pozrieť sa na nábrežie Dunaja a urobiť to asi tak, ako dnes ja.

9. 18 h v nedeľu som na hrádzi vybehol. Mal som totiž dojem, že som včera večer tiež podľahol zvodom konzumu a prejedol sa. (rozum a cit, lipnutie, duša…).

Cca a o 20 minút som dobehol pod Starý most a už cestou som si dal plán, že ten sáčok na smeti môže použiť v rámci monitorovania nábrežia, smer k mostu Apollo.

 

Chodím sem už od svojich narodenín, od 16.8., ked sme tu mali našu milú akciu. Podpora piesne a súťaže k scitliveniu a identite detí (vďaka tvorbe – vlastnej a vnímaniu – vlastnými očami a citom).

 

Teda o pár minút som mal skôr problém, kam tie PET fľaše uložiť.

 

Potom som mal problém, kam ten sáčok zas odložiť…

Dal som si teda ďalšie dva tri km smerom na futbal.

Bolo dosť teplo, tekvicové semienka som v ponuke nevidel a tak som vydržal tak do polčasu.

Pieseň Džungľoraj zatiaľ dj nemá v talóne, ale zariadime, …ponúkneme.

Ponúkneme.

I školy by mohli nielen ponúkať tvorbu videoklipov, je to dosť náročné..dá sa i zamyslieť, niečo nakresliť, možno naučiť sa hrať a spievať, klavír, gitara…

Čo som chcel povedať?

Skôr som chcel ukázať. Dá sa spojiť šport s výchovou a ukázať postoj a akciu. Nejde o mňa, o predsedu OZ Presadíme, budem rád, keď sa nechá inšpirovať každý, kto to číta. Nemusí teda „vstupovať“ do nášho OZ Presadíme a platiť za to členské. Kto by platil? Ak má teda Matovič prázdne námestie, keď demonštruje, keď je pritom poslanec, prečo by som ja mal mať iné výsledky???

Veď nie sme populisti…:-)

Teda na môj podnet pre samosprávu a školstvo som zatiaľ nedostal odpoveď. Keď mi však odpíšu, že prirorita je „bezpečnosť detí“, budem mať odpoveď i ja, veď ako sociálny pracovník (Bc. ) viem, čo je sociálna práca v rezistenčných zariadeniach. Škola by mala vedieť prekonávať nástrahy „dozerania a trestania“. V čase google predsa nejde len o o informácie..ide o vzťah s učiteľom…

(tu by sa možno zišiel i nejaký odpadkový kôš…a tam, kde som bol..zas promenáda, či aspoň lavičky…)

(turisti si prišli fotiť…:-)..prešli pol sveta:-))

 

Keď mám platiť toto „bezplatné školstvo“, odborníkov, s etickým kódexom, rád by som videl výsledky…

Ale, „v kapucni päste otváram“…je Deň Ústavy SR, môžeme si ju čítať, študovať…

Aha, už viem, napr. kolektív, ktorý takto pôjde napr. v nedeľu (ak nechcú deti vynechávať školský proces (i to som počul ako výčitku na naše aktivity: „deti sa radšej mohli v škole učiť…“ (:-))), mohol by rovno mať lístok na takýto fajn futbal zdarma. Či seniori… Samospráva dá sáčky, rukavice… dá slobodu, školám i občianskym združeniam..každý môže tvoriť i piesne, nahrávať, tancovať, robiť DVD….:-)

 

Aj na link som si spomenul:

https://www.sendspace.com/file/u0yuqn

Dá sa súťažiť v tvorbe i na tento remix….

….viac na stránke: www.petrzalka.sk (https://www.petrzalka.sk/2019-07-12-nahrajte-videoklip-k-piesni-dzungloraj-a-sutazte-o-zaujimave-ceny/)

K fotkám… veľa PET fľiaš napovie i o spotrebiteľovi. Môžem mať dojem, že ide o ľudí, ktorí nebudú uplne aktívni, šport a pod. skôr sklony k obezite. Fast food, bongo vodných fajok…teda ten šport a pobyt v prírode, prípadne s využitím našej ponuky, usporiadať i kultúrnu „vložku“, workshop, môže byť „cesta“.

Ale nemusí…:-)

Ide o štátom chránené územia, napr. s rôznym stupňom ochrany CHKO Hrabiny…

O desať dvadsať hod som bol už na sídlisku …

A o 10.30h začalo derby…spievali Engerau…Engerau …a bol tam i Slovan.

1:0 po prvom polčase vyhrávala Petržalka:-)

A vyzeralo to dobre…

…a O,5 l tohto nápoja má 9 kociek cukru…

 

 

 

Teraz najčítanejšie