Denník N

Neobyčajné stretnutia – diel 6 – stretnutie po rokoch

Naše priateľstvo bolo intenzívne počas štúdia na strednej škole. On bol o rok mladší a naše veselé povahy si ľahko našli cestu k sebe. Z toho obdobia máme nezabudnuteľné zážitky, na ktoré vždy radi spomíname. Počas vysokej školy sme o sebe vedeli len prostredníctvom sociálnych sietí. Až do momentu kedy som riešil crowfundingovú kampaň na prvú knihu. Podporil mi ju aj dávny kamarát Samuel Stehlík.

„To boli časy, keď sme chodili na Piarák. Paráda,“ skonštatovali sme spolu so Samom, keď sme sa po rokoch opäť stretli. Počas vysokej školy sme sa sledovali na facebooku a snažili sa o nejaké stretnutie. Ja som bol voľný čas v táboroch a na akciách a môj dobrý priateľ zo školy sa venoval svojim projektom. Bolo ich toľko a navyše nie je „influencer“, takže som sa nedozvedal veľa. Iba som tušil, že stojí za niečím veľkým, cestuje po svete a pracuje ako drak.

Naše cesty sa našťastie opäť stretli pri kampani, ktorú som robil pri svojej prvotine. Do možností na podporu som vybral aj posedenie s autorom pri čajíku či pivečku. Potešil som sa, keď Samy vybral práve túto možnosť a tak sme boli nútení zladiť naše diáre a prišlo stretnutie. Po ňom sme sa rozhodli ostať v kontakte. Sem tam sme si napísali, stretli sa pri raňajkách, no nebolo to nič pravidelné. Dozvedel som sa konečne o jeho projektoch viac. ST/ARTs je meno projektu, ktorému spolu s ďalšími kreatívnymi ľuďmi vdýchli dušu. Má veľmi dobré nápady a tak sa nedokáže zastaviť. Zo zafajčenej kaviarne na námestí v Trenčíne spravili krásny podnik Paddock café, v ktorom si môžete vychutnať skvelé raňajky, kávičku s lahodným zákuskom či posedieť s partiou pri čajíku alebo pivku.

Myslím, že sebarealizácie mnohých by sa zastavili pri tomto bode. Je to iné keď milujete svoje mesto. Keď chcete vytvoriť pre komunitu lepšie podmienky pre život. Keď chcete dať možnosť pracovať aj tým, ktorí nemajú možnosť zaplatiť celú kanceláriu a doma sa nevedia motivovať k práci na svojich projektoch. Tak vznikol Fleck Coworking.

Fleck je miesto viacerých tvári. Počas pracovného dňa si ku stolom sadajú freelanceri alebo ľudia, ktorí netúžia po práci v kaviarňach či domácnostiach. Majú vytvorené perfektné podmienky pre prácu pomocou jednoduchých pravidiel, ktoré rešpektuje každý. Navyše, ľudia pracujúci v tomto priestore majú krásny výhľad na Trenčiansky hrad.

Pre verejnosť organizujú rôzne eventy, podporujú a pomáhajú rozvíjať nové start upy. Spolu vedieme jednu udalosť, ktorej sa zúčastňujú vybraní hostia. Volá sa Fleck Net. Ide o networking stretnutie zaujímavých a ambicióznych ľudí z okolia mesta Trenčín. Pozývame zaujímavých hostí, z ktorých niektorí povedia svoj príbeh a prezentujú svoju značku. Výnimočnosťou je, že aj spíkri odchádzajú inšpirovaní príbehmi iných ľudí. Je to udalosť, vďaka ktorej vznikajú nové priateľstvá ale i biznis partnerstvá. Miesto, kde ľudia môžu byť sami sebou a môžu sa cítiť výnimočne.

Počas týchto akcií som sa dozvedel, že sa ani pri tomto nezastavuje a plánuje ďalšie zaujímavé projekty. Spomínal medzi rečou USA a iné krajiny sveta. Som sám zvedavý, kam to tento chlap dotiahne a teším sa na jeho výsledky.

Práve vďaka tomuto výnimočnému chlapovi, ktorý za týmito projektmi stojí. Sám by to nikdy nepriznal a to je ďalšia zaujímavosť. Je profíkom vo svojej oblasti, no nepotrebuje sa tým chvastať. Je mi vzorom v pokore, dokáže človeka zaujať bez toho, aby sa na niekoho hral. Jeho profesionalita je dokázaná aj tým, že pôsobí v leadership programe IAMbitious ako mentor a spolupracovník pri projekte, ktorý študenti realizujú s jeho podnikom.

Opäť by nám bolo na svete krajšie keby sme všetci dokázali tak pokorne prijať svoje úspechy, tak príjemne komunikovali s druhými, tak intenzívne pracovať na splnení snoch svojich ale i iných ľudí. Určite mi dajú za pravdu jeho priatelia, jeho kolegovia, partneri v podnikaní a najmä klienti, ktorí od týchto projektov dostanú vynikajúcu kvalitu a priateľský prístup.

Vďaka môjmu priateľovi si uvedomujem akú pokoru túžim získať aj ja. Je mi inšpiráciou a verím, že i vás tento človek zaujal a inšpiroval k rozvíjaní svojich projektov, no najmä priateľstiev. Vážme si takýchto priateľov.

Teraz najčítanejšie

Juraj Šimkovič

animátor, vedúci táborov, autor kníh Naivná pedagogika z praxe, cestovateľ a držiteľ Slovenského rekordu v počte prejdených hradov, zámkov a zrúcanín. Vyštudoval odbor sociálna pedagogika a vychovávateľstvo v Trnave, s univerzitou spolupracuje ako inštruktor zážitkovej pedagogiky pre študentov Trnavskej univerzity. Pôsobí ako advisor a mentor v programe IAMbitious v Dubnici nad Váhom. Ako učiteľ realizoval experiment šťastná škola, kde pôsobil na pozícií manažéra šťastia. Pedagogickým a mentorským mottom je každý deň inšpirovať seba i druhých ľudí na svojej ceste za šťastím a naplnením svojho poslania