Denník N

Vráťme naše zlato späť na Slovensko

Možno viete, možno nie, ale Slovensko vlastní skoro 33ton zlata. Čo ale vie len veľmi málo ľudí je fakt, že Slovenské zlato nie je bezpečne uložené hlboko pod budovou Národnej Banky Slovenska, ale v Londýne.

Keď som sa dozvedel, že naše zlato je uložené v Londýne a ešte k tomu aj voľne obchodovateľné, začal som si klásť otázku, čí je to ozaj dobrý nápad. Koľko nám asi platia za to, že môže naše zlato týmto spôsobom používať,  a či je táto suma ozaj adekvátna riziku, že sa nám oplatí držať ho v krajine, ktorá už o pár týždňov nebude v EU. Čo ma znepokojuje ešte viac je fakt, že premiérom tejto krajiny je človek, pri ktorom si nie som celkom istý, čí neskúsi použiť vydanie nášho zlata ako páku pri vyjednávaniach s EU.

Viem si živo predstaviť, že Veľká Británia opustí EU bez dohody a odmietne zaplatiť svoje záväzky voči EU. Európska únia zavedie sankcie a Boris Johnson zavolá Pellegrinimu s ultimátum, že ak Slovensko nebude vetovať sankcie voči nim, bude si odškodňovať straty z našich zlatých rezerv.

Nehovorím, že tento scenár je pravdepodobný, ale možno by sa mohla naša vláda zamyslieť na tým, či nám poplatky za užívanie našich zlatých rezerv ozaj stoja za to riziko. Ja si myslím, že nie, a preto ten názov článku.

Ak si myslíte to isté, pridajte sa do našej facebookovej skupiny. Volá sa rovnako ako názov článku.

 

32,8ton=32800KG=1020194uncí=1.397,666,876,-euro

Teraz najčítanejšie