Denník N

Dnes je krásny deň

Trnka a Kočner
Trnka a Kočner

Včera pri scrollovaní Instagramu som narazil na post jednej slovenskej influencerky (nebudem menovať, blog nie je o nej), kde bol k jej fotke popis „Dnes je krásny deň“. Tak som sa nad včerajškom zamyslel. Naozaj bol včera krásny deň?

Včera bol pondelok. To už hovorí samo za seba a pre mnohých pracujúcich ľudí obvykle pondelok nie je krásny deň. Občas sa to síce stane, no včera taký deň nebol.

Asi prvé, čo na mňa vyskočilo, keď som po príchode do práce otvoril notebook, bola nahrávka rozhovoru medzi Kočnerom a Trnkom. Pustil som sa si ju síce až večer pred spaním, no aj to stačilo, aby mi prvý krát prišlo nevoľno z niečoho, čo som iba počul.

Trnka je zosobnenie zla a snáď najväčšia hanba v prokuratúre. Kováčik má k tomu tiež blizko, no Trnka je top. Pre mňa bolo ohromujúce, že prokurátor, jeden z najmocnejších ľudí v štáte, na seba nechá nakričať od akéhosi pofidérneho podnikateľa. Pripomenulo mi to rodiča, ktorý nakričí na svoje dieťa, keď rozbije pohár a črepy zametie pod koberec.

„Ešte raz, prestaň klamať.“

„Teraz ti neklamem.“

No a ak by nám deň nepokazili iba títo dvaja, prišiel aj videoklip od Elánu. Kedysi dávno to bola moja obľúbená kapela, väčšinu ich piesní poznám naspamäť, no pieseň Bulvárne krysy ma utvrdila v tom, že Jožo to nemá v hlave v poriadku. Vydať niečo takéto v časoch, kedy sa spoločnost zmieta po vražde Martiny Kušnírovej a Jána Kuciaka je bezočivé.

No a nakoniec vyšiel ešte prieskum agentúry AKO. Smer je stále prvý s 20,1%, ĽSNS má 12,3%. To je žiaľ veľmi smutné.

Takže by som to uzavrel inak. Včera nebol krásny deň. Dnes je krásny deň. Aspoň zatiaľ.

Teraz najčítanejšie

Tomáš Paulďuro

Som nahnevaný občan Slovenskej republiky, pretože aj keď som sa zúčastnil protestov Za slušné Slovensko, do dnešného dňa mi neprišli od Sorosa žiadne peniaze. Okrem iného som spoluzakladateľ občianskeho združenia Vivat Vero, ktoré sa snaží spraviť zo Slovenska lepšie miesto. Naším prvým projektom je Antivýtrus, rozšírenie do webového prehliadača, ktoré užívateľa chráni pred konšpiračným a zavádzajúcim obsahom.