Denník N

Fanatizmus alebo nevedomosť. V krajine, kde dlhé roky nefunguje sloboda a demokracia

Je smutné sledovať výsledok fanatizmu mladých ľudí z dielne nefungujúceho štátu. Od nástupu mečiarizmu sa toho naozaj moc nezmenilo.

Som nesmierne rád, že sa zorganizoval v Trenčíne protest proti fašizmu a schvaľujem kroky pána Rybníčka o zákazu zhromažďovania sa politickej strany, ktorá šíri nenávisť (proti etnickým skupinám, subkultúram … – vlastne, to sa nemusím ani rozpisovať), straší zbytočne ľudí a pritom, čo je v podstate paradox, ničí a ohrozuje samostatný slovenský národ; ako aj jeho tradície, kultúru či náboženské hodnoty.

Keď som sa náhodou dostal k videu pána Mazureka, niekedy vo februári, neveril som vlastným očiam a nechápal som, čo sa deje. Samozrejme, utvrdilo ma to len k téze, že školský systém asi naďalej nefunguje. Po zistený existencie Kulturblogu a slečny Lívii premýšľam, kam to môže ďalej ešte zájsť.

Aby som rozvinul svoju myšlienku, ku ktorej smerujem, pokúsim sa parafrázovať pána Sulíka, ktorý komentoval kauzu generálneho prokurátora: V normálnom fungujúcom štáte by na prokuratúre, už po zverejnení nahrávok, zasahovali špeciálne jednotky a u nás prokurátor vykonáva naďalej funkciu prokurátora.  Ano, to je naozaj obrovská tragédia slovenskej spravodlivosti. Ako potom môžeme chcieť od mladej generácii, aby sa neradikalizovala a nepodľahla fanatizmu, keď v médiach podobným slovníkom alebo aj činmi vysokých predstaviteľov štátu – politických elít – je toľko agresie, vulgarizmu, zosmiešňovania, podvodov, útokov a nenávisti.

Teraz sa vrátim k videu, ktoré zverejnil Kulturblog na youtube „ANTIFA: Primitívne správanie a nasilie“ a napíšem krátke stanovisko s podobnou formou ako pán Sulík. V normálnej demokratickej spoločnosti, kde platia základy ľudských práv a slobôd, by už video dávno bolo stiahnuté z mediálneho sveta a doména by už neexistovala.

 

Teraz najčítanejšie

Marek Racik

Naďalej by som rád žil v Slobodnej Európe, samozrejme, bolo by lepšie, ak by bola ešte slobodnejšia.