Denník N

Feldek – Thornton – Ryan Smyth

Feldek – Thornton – Ryan Smyth. Foto – Wikipédia/NoJin (CC BY-SA 4.0); AP/Gene J. Puskar; TASR/AP
Feldek – Thornton – Ryan Smyth. Foto – Wikipédia/NoJin (CC BY-SA 4.0); AP/Gene J. Puskar; TASR/AP

V NHL sa v noci na dnes odohralo ďalších 11 stretnutí.

Sa mi túto noc zase sníval aj hokejový sen. Za slovenskú reprezentáciu nastúpil v medzištátnom zápase útok Feldek – Thornton – Ryan Smyth. Prví dvaja asi preto hrali spolu v útoku, lebo sa na seba podobajú (starí, bradatí). Po našej skvelej akcii už takmer padol gól, ale puk sa dostal za bránu, tam k nemu prikorčuľoval Feldek, začal ho miešať a potom sa pokúsil o rusnákovské zakončenie spoza bránky. Naozaj sme dali gól a zdalo sa mi, že ho dal Feldek – až opakované zábery ukázali, že autorom gólu bol jeden z dvojice Thornton a Ryan Smyth, ktorí obaja v snahe o dorážku šermovali hokejkami v bránkovisku za chrbtom súperovho brankára (typické „špinavé“ góly Ryana Smytha z priestoru bránkoviska). Rozhodcovia nakoniec gól prisúdili Thorntonovi, lebo sa vraj posledný dotkol puku. Lenže ja som sedel na tribúne a nevidel som to presne, myslel som si naďalej, že gól dal Feldek, ktorý sa po akcii zošmykol, narazil do bočného mantinelu a zostal nehybne ležať s tvárou na ľade, rukavicami si prikrýval hlavu. Nikto si ho nevšímal, všetci sa tešili v hlúčiku s Thorntonom a Ryanom Smythom. Vybehol som na klzisko, aby som aspoň ja Feldekovi zablahoželal, prebehol som až k mantinelu a začal som Feldeka gratulačne mlátiť rukou po prilbe: „Vynikajúco si to zamiešal, ako Jožko Golonka v tvojej Modrej knihe rozprávok!“ Feldek zdvihol hlavu a zbadal som, že to vôbec nie je Feldek, ale Ryan Smyth. Pomyslel som si o sebe: „Ty si ale hovado! Však Ryan Smyth vôbec nerozumie po slovensky a ani nevie, čo je Modrá kniha rozprávok.“ A áno – aj včera som obedoval citrónovo-feferónkovú polievku vo vietnamských katakombách na Miletičke.

Teraz najčítanejšie

Alexander Avenarius

Prekladateľ, korektor, tlmočník, učiteľ jazykov, správca serverov. Milovník elektronickej literatúry a mobilných prístrojov (čiže digitálny knihomoľ), študent filozofie a filmov, polyglot, grafoman, hobby-recenzent. Tvorca alternatívneho rozloženia slovenskej klávesnice. Môj alternatívny blog je na adrese extempore.top. Svoje knižné, filmové a iné recenzie posielam – vzhľadom na prehlbujúcu sa nefunkčnosť portálov IMDb a Amazon – aj do blogu AveKritik.com.