Denník N

Je denníku SME po 30 rokoch od pádu totality cenzúra naozaj cudzia? 

Zverejňujem môj „list“, ktorý som zaslal administrátom blogu SME dňa 4.11.2019. Doposiaľ som na neho odpoveď žiaľ nedostal. A len dúfam, alebo chcem veriť, že odpoveďou za moju opovážlivosť nebude vymazanie blogu.     

Dobrý deň,

k príležitosti bližiaceho sa výročia Nežnej revolúcie, ktorá nám priniesla okrem iného aj slobodu slova, a aj ja som pomáhal Denníku Sme v ťažkých mečiarovských časoch,  kedy sa nesloboda začala vracať späť, by som sa vás chcel opýtať, ak je to teda (bez postihu) možné:

  1. Či vy, ako admini, naozaj považujete za správne, postihovať všetky články blogera, ak „závadové“ sú len niektoré z nich? Konkrétne môj celý blog bol, bez akéhokoľvek zdôvodnenia, po napísaní článku o rakovine, preradený do rubriky, ktorá sa alibisticky nazýva „mimo výber čitateľov“, aj keď o preradení rozhodli len admini. To nie je nič iné len sofistifikovaná cenzúra.
  2. Preto mi to vychádza tak, že kolektívne tresty, ktoré sú už v slušnej spoločnosti dávno prežitkom, vám cudzie nie sú. A ak sú vám cudzie, prečo sa potom správate akoby vám cudzie neboli?
  3. Akú má logiku to, ak môj článok na Stop alibizmu o školstve scenzúrovaný do sféry „mimo váš výber“ nie je, ale ak na svojom blogu napíšem cestopisný článok, tak ten je automaticky scenzúrovaný? Pardón, to len čitatelia o tom rozhodli…
  4. Váš „družobný blog“ iDnes.cz nemá problém s článkami s ktorými máte problém vy. Napr. s článkami o islame. A ak náhodou s nejakým problém má, dajú ho do polohy „súkromné“ a uvedú aj dôvod. Ostatné články blogera tým ale nijako nie sú postihnuté. Prečo u vás takéto jednanie nie je možné?
  5. Tým, že presuniete kvôli nejakému ideovo „závadovému“ článku celý blog „mimo výber čitateľov“, nepriamo priznávate, že v článku problém nebol, lebo keby bol, tak ho dáte do stavu „súkromné“, alebo ho vymažete. Neviem či na toto vôbec máte nejaké vysvetlenie.
  6. To postihovanie všetkých článkov, aj tých nezávadových, preto vyzerá ako donucovací prostriedok, ako primäť neposlušného blogera, aby sa umúdril a nabudúce zverejňoval už len články ideologicky „nezávadové“; inak ani jeho nezávadavé články sa z „mimo vášho výberu“ nemajú šancu dostať. Mýlim sa aj v tom?

S pozdravom, Marcel Burkert.

Súvisiaci článok: https://burkert.blog.sme.sk/c/509743/kym-sa-nazorovo-neskonsolidujete-ziaden-z-vasich-clankov-na-titulku-nedostanete.html

Teraz najčítanejšie

Marcel Burkert

Dekonšpirátor. Teda má za to, že za zlom vo svete nie sú USA, dokonca ani Židia, ani ilumináti, ani slobodomurári, ani iné tajné spolky, ale jednostranná vláda rozumu, duchovná lenivosť, neznalosť zmyslu života a Zákonov stvorenia, slepá viera v mnohých podobách. Kritik Putinizmu a socializmu s tzv. ľudskou tvárou. Od júla 2015 aj aktívny skeptik poukazujúci na nebezpečenstvá vyplývajúce zo silne pokriveného učenia proroka Mohameda, alibizmu moslimských a európskych lídrov, pseudohumanizmu a z presadzovania multikulturalizmu za každú cenu.