Denník N

Tak toto už premiér tak ľahko nepredýcha…

Priatelia, mám veľký strach o Slovensko, a opäť došlo na moje slová. Už roky vo svojich blogoch kritizujem  SMER, že vedie Slovensko do ekonomickej pasce. V nedávnom blogu som napísal toto: „Videl som, ako Pellegrini bombasticky otváral  novú automobilku, ale ja by som sa na jeho mieste o Slovensko bál. Prečo? Ekonomika Slovenska sa montážnou ekonomikou dostala do veľmi  nebezpečného rizika. Obrazne povedané, po víchrici v Tatrách, monokultúra drevín urobila z Tatier mesačnú krajinu, to čaká aj našu monokultúrnu montážnu autoekonomiku Slovenska, keď sa včas politici pri moci nespamätajú. Globálny biznis je predsa o tom, že si hľadá po celom svete lacnú pracovnú silu, preto sa nečudujme, že zo Slovenska sa tiež môže časom stať skrachovaný Detroit.“ Pritom aj Detroit bol kedysi slávny ako automobilová veľmoc, a dnes je mestom duchov.

Videli ste 23.11.2019 správy na JOJ? Tak si ich pozrite. Boli tam až dva zásadné príspevky o vážnom ohrození našej ekonomiky. Stačí si pozrieť príspevok v 10 min. 30 sek.  a 23 min.20 sek.,  obe mi dali za pravdu, z ktorej aj vám bude zle. Došlo na moju kritiku a moje slová, ktoré hovorím už roky. Naša ekonomika sa  môže veľmi ľahko ocitnúť v kritickom stave, a vtedy treba zabudnúť na zvyšovanie platov, dôchodkov, či pomoc mladým rodinám, poľnohospodárom, školstvu, či zdravotníctvu. Pri kolapse ekonomiky vtedy tie všetky predvolebné sľuby politikov môžete zahodiť rovno do koša. Už nebude ani na tie ich sociálne omrvinky, ktorými chcú prekryť tie všetky svoje politické kauzy.

V týchto správach odrazu obaja premiéri hovoria o montážnej dielni, a o tom, že automobilky zo Slovenska môžu odísť. To som však vedel, a preto som to kritizoval už pred rokom 2016. Im to došlo až po 4 rokoch?

Vyspelé politiky a ekonomiky sveta už roky  budujú inovatívnu a kreatívnu ekonomiku, čo vybudoval Smer? Kolóniu na lacnú pracovnú silu? Ale o inovatívnej ekonomike som už písal vo svojej knihe o politike “Nezabudnime…“ ešte v minulom storočí, teda v roku 1998. Od publikovania tejto knihy prešlo už cez 20 rokov, a až dnes bývalý premiér Dzurinda, a premiér Pellegrini hovoria o inovatívnej ekonomike. Kde boli tých 20 rokov doteraz? Potom sa divíte, že premiér ako lokaj behá do USA  a prosí vedenie USS, aby Košice nepadli? Potom sa divíte, že premiér ako lokaj behá po automobilkách a prosí, aby tu zostali? To kde sme sa to vlastne  takou slabou politikou dostali? Bez našej vyspelej slovenskej ekonomiky však dnes nemáme na výber.

Najhoršia  kombinácia v štáte je moc bez pravdy, a pravda bez moci. Ja mám pravdu, ale premiér a SMER má moc. Ja mám pravdu, že slovenská ekonomika  je v „cudzích rukách“, a je postavená na „cudzích nohách“, ktoré môžu kedykoľvek zo Slovenska odísť, a čo tu bude potom zo Slovenska pán premiér? Veľká čierna diera?

Pán Pellegrini prečítajte si toto: www.bindas.eu Za 3 minúty čítania s porozumením Vám dokážem, že síce Vy máte moc, ale  ja mám pravdu a ekonomickú alternatívu pre Slovensko. Slovensko má na viac, Slovensko môže mať svoju slovenskú ekonomiku postavenú na vlastných nohách, a preto si nezaslúži mať takých slabých politikov, a premiérov pri moci.

V druhej knihe „Lekcie z demokracie“ som pred voľbami ešte v roku 2016 písal aj o tom, že aj automobilky zo Slovenska časom odídu za lacnejšou pracovnou silou, tak to robili vždy, o tom je globálna ekonomika. Idú vždy tam, kde dosiahnu na základe lacnej pracovnej sily vyššie zisky. Eurofondy, teda miliardy eur prestanú tiecť na Slovensko už po roku 2020. Bez nich Slovensko Krajina Kúpeľov už asi nikdy nebude. To, že sa tu niečo postavilo nie je úspechom Fica, ale eurofondov. Našich 1300 prameňov a naše kúpele nám zo Slovenska nikto nikde neodvezie, a preto slovenská ekonomika má byť postavená na slovenských nohách, a nie na cudzích, ktoré sú tu len dočasne. 500 000 000 Európa starne. Zdravý má 1000 želaní, ale chorý len 1. Služby v kúpeľníctve poskytnú na Slovensku vždy viac práce, ako automobilky, ktoré vďaka robotom znižujú počty pracovných miest.

Pán Pellegrini idete opäť vyhrať voľby, ale akú ekonomickú víziu a ekonomiku pán Pellegrini ponúkate Slovensku Vy? Vy neviete, že len z najsilnejšej ekonomiky môže vzniknúť aj najsilnejší sociálny štát?  Vy chcete opäť moc, a opäť vyhrať voľby, Vy ste lídrom Smeru, ste jedničkou Smeru, Vy chcete po voľbách zostavovať vládu. Hovoríte, že SMER je jedinou alternatívou pre Slovensko. Akú ekonomickú alternatívu ponúkate pre Slovensko Vy? Ekonomicky vždy zraniteľnú kolóniu na lacnú pracovnú silu? Priatelia je mi smutno, ale stratili sme ďalšie 4 roky, a po ďalšom víťazstve Smeru stratíme ďalšie 4 roky.

Prečo som napísal ten blog pán Pellegrini? Na vzniku samostatného Slovenska mám aj ja svoj podiel. My,  poslanci vo FZ ČSFR sme dali právny vznik Slovenska, ktorého  ste dnes Vy premiérom. Toto naše bezkonfliktné rozdelenie i dnes obdivuje celý svet, veď všetci vidíme, čo sa dnes deje v  nepokojnom Katalánsku. Slovensko odvtedy už nie je „malé decko“, nemá 5 rokov, ale Slovensko je dospelé. Má už viac ako 25 rokov, a preto je načase pýšiť sa už svojím, a nie cudzím perím. Pýšiť sa svojou slovenskou ekonomikou, a nie cudzími automobilkami. Hoci uznávam, že na IQ ekonomiku potrebujeme mať najprv IQ politikov pri moci, inak nám niet pomoci.

Priatelia Slovenska, kašlite na politiku, a voľte vo voľbách 2020 slovenskú ekonomiku. Žijeme predsa z ekonomiky, nie špinavých politických káuz a špinavej politiky. Preto Slovensko nikdy neposunú dopredu nové špinavé politické kauzy, ale nové ekonomické vízie. Keď s tým súhlasíte, tak to šírte aj cez váš facebook:)

Patrí Vám za to moje veľké ĎAKUJEM.

Veril som v silu Sloveniek, Slovákov a Slovenska už v Prahe, a vyšlo to. My na to máme, my to dáme… Slovensko má na viac, ako byť lokajom.

Teraz najčítanejšie

Bindas Tibor

www.Bindas.eu "3M" Moc Morálnym Múdrym a Slovensko bude silné a spravodlivé pre všetkých. Moje blogy sú moje podozrenia, hodnotové súdy, fikcie i satira na veci verejne. Sú písané vo verejnom záujme.