Denník N

Situácia je vážna! Treba konať …ale prečo práve ja?

„Ponáhľam sa.“ – odpovie mi pani s dáždnikom, ktorá pred Billou stála už dobrých 5 minút, prejde na druhú stranu cesty a pokračuje v čakaní na odvoz tam. Sledujeme sa z úctivej vzdialenosti. A to ani nemám mor. Mám niečo horšie. Nejakú otázku a akýsi hárok v ruke.

Toto sú chvíle, keď sa zamýšľam, prečo to vlastne robím. Načo sa snažím niekoho presvedčiť, aby išiel voliť? Aby si prečítal aspoň jeden program? Veď doteraz to vždy urobil niekto iný. Ale stačí sa pozrieť, kam to ten „niekto iný“ dotiahol. Na opis miesta, kde sa teraz nachádzame, by nestačil ani synonymický slovník majstra Meliška. Ale treba uznať, že nie všetci sú nespokojní. Iný známy klasik, intelektuálny gigant z Revúcej, ten sa cíti dobre.  Ten si to užíva. Au!

Našťastie, aj my ostatní máme šancu. Vytvárame si vlastné ostrovy pozitívnej deviácie. Prezidentku napríklad. Málokto tri mesiace pred voľbami čakal, že odovzdanie štafetového kolíka tohto úradu prebehne tak hladko. Nechýbalo veľa a mohol spadnúť, veď vieme kam. Aj teraz málokto čaká, že niečo otrasie 20-tymi percentami pre tandem R. Fico & J.T.Gorila. No motyka môže kľudne vystreliť ešte raz. Už má nabité.

Opozičných strán je síce veľa, ale to znamená aj pestrú ponuku a možnosť vybrať si takú, čo mi najviac sadne. Ja som si vybral trochu netradične, že podľa programu. Normálne existuje taká, ktorá dala na papier, kde na jednotlivé opatrenia vezme peniaze. Mala by to byť samozrejmosť ale u nás je to stále považované za výstrelok. Ako toaleťák v nemocnici.

Táto kombinácia, nasrdenia a príjemného prekvapenia ma už zaviedla všelikde. K zbieraniu podpisov pod kandidatúru. K natieraniu plotu na základnej škole. K písaniu blogov a nosenia vlastnej kože na trh. To najťažšie, kontaktná kampaň pred parlamentnými voľbami ešte len príde. Zatiaľ zo mňa neubudlo. Skôr naopak. Pribudlo mi zopár nových známostí s ľuďmi, ktorí sú ochotní vyjsť zo svojej pohodlnej zóny a urobiť niečo pre ľudí, ktorých poznajú a majú radi a dokonca aj pre tých, ktorých buď nepoznajú alebo radi nemajú.

Neviem ako to bude ďalej pokračovať. Ale môžem si povedať, že som skúsil. Priebežne sa vyplačem do tohto blogu. Uvidí sa, či od hnevu alebo od radosti.

Teraz najčítanejšie