Denník N

Pozor, pozor – Fico chce mať pod kontrolou aj naše investičné zlato…

„Dopadne“ investičné zlato pod kontrolou výkvetu zo strany SMER-SD ako výnosy z mýta?

Podľa najnovšie medializovaných informácii by sa mohlo zdať, že stvoriteľ priestoru, autor systému  potrebuje okrem erárnej ochranky aj zlaté zuby. Či skôr nové zuby z erárneho zlata. Z nášho, Vášho investičného zlata, ktoré má Slovensko dlhodobo uložené v britskej Bank of England. A Róbertkovi rozhodne treba uznať, že On nie je vôbec žiaden trochár. On netúži po nejakej malej rozprávkovej zlatej rybke a po splnení nejakých troch smiešnych rozprávkových želaní. On si predsa tie najväčšie želania najlepšie splní sám… . On chce hneď zlatú veľrybu. Keď už nejaké zlato pod absolútnou kontrolou, tak už naozaj riadne množstvo, veľký balík. Hneď celých 31,7 ton zlata. Pre lepšiu názornosť jedna Tatra 815 má nosnosť resp. odvezie podľa typu vybavenia náklad o hmotnosti cca 15 ton. Takže náš najväčší a najdlhodobejšie pôsobiaci emeritný premiér bude potrebovať minimálne 2 obrovské tatrovky a zo pár diplomatických kufríkov, aby naše zlato dostal z Veľkej Británie späť na Slovensko.  Či pozor, pozor. Nebodaj len pod svoju kontrolu.

Skúsme si len tak narýchlo v krátkosti pripomenúť, ako dopadli tie najexemplárnejšie prípady, keď boli „veci“ pod absolútnou kontrolou nášho atamana a jeho vernej družiny.

Skúsme námatkou napríklad taký výber diaľničného mýta, ktorý je od samého začiatku výhradne pod absolútnou  kontrolou nominantov zo strany SMER-SD. Najvyšší kontrolný úrad SR na svojej stránke uvádza šokujúce údaje. Platby mýta za posledných 9 rokov dosiahli sumu viac ako 1,576 mld. eur (100%). Z toho súkromná spoločnosť SkyToll obohatila svoje bankové kontá o 760 mil. eur t.j. dostala s požehnaním nášho chmúravého bohatiera až 48 % všetkých 9-ročných výnosov!!  Skoro celú polovicu, polovičku  všetkých výnosov za 9 posledných rokov výberu mýta!!

Národná diaľničná spoločnosť vedená roky rokúce kádrami dosadenými stranou SMER-SD minula, strovila, či podľa niektorých neprajníkov prehajdákala 709 mil. eur ( 45 % ). Na účty iných zmluvných , súkromných partnerov odišlo z výberu mýta ďalších 108 mil. eur ( 7 % ). Na výstavbu nových diaľnic a rýchlostných ciest NDS vyčlenila len zanedbateľných 97 mil. eur, čo predstavuje púhych 6 % z celkových výnosov za výber mýta počas 9 rokov!!!  Z výnosov NDS t.j. z jej 709 mil. eur. to súčasne  predstavuje trápnych 13%. Za tieto peniaze je možné postaviť na Slovensku cca 2 – 12 kilometrov nových ciest resp. diaľnic, podľa typu terénu, do ktorého budú osadené.  To by tak vystačilo akurát tak na úsek diaľnice v markizáckej Hornej Dolnej od šenku po kanceláriu starostu. Aj to len v 2 – prúdovom prevedení.

Takže milí Kysučania, ak ste doteraz náhodou nevedeli, prečo sa v štátnom rozpočte nenašli peniažky na Vašu tak prepotrebnú diaľnicu, tak teraz to už viete. NKU to napísal Vám i ostatným voličom na Slovensku jasne, čierne na bielom.

A čo bolo na samom začiatku tohto ekonomického zázraku, tohto tureckého hospodárenia s výberom mýta? No predsa vrcholové ekonomické „číslo“ v podaní špičkových predstaviteľov štátostrany SMER-SD. Nezabudnuteľný mýtny tender. Tender, kde bolo potrebné zaplatiť naviac neuveriteľných a rovnako len ťažko predstaviteľných  221 mil. eur v porovnaní s najlacnejšou cenovou ponukou resp. najlacnejším systémom v súťaži.  Pri aktuálnej cene za Škodu Octávia vo výške 15.000,- eur. vr. DPH to predstavuje cca 14.700 škodoviek.  Takže milí Skaličania, občania Kysuckého Nového mesta, Detvy, Levoče, či Galanty. Každý obyvateľ Vášho 15 tisícového mesta, od  novorodencov po „posledného“ dôchodcu i dôchodkyňu mohol byť šťastným majiteľom novej, novučičkej Octávie. Stačilo tak málo. Aby viťúz Fico zobral na vedomie písomné upozornenie Európskej komisie o predraženom tendri a potom už „len“ rozhodol, či tie nové Octávie dostanú len Kysučania, či len Detvanci, či len Levočania,  či len Skaličania, či nebodaj iba občania z Galanty. A kto z vedúcich partajníkov SMER-SD bol v tom čase ministrom dopravy? No predsa verný sused z parlamentnej poslaneckej lavice nášho najlepšie stráženého poslanca. Mr. Vážny. A kto obhajoval mýtny tender napriek listu z Európskej komisie v lete 2008, v ktorom boli včas a preukázateľne upozorňovaní na všetky „nezrovnalosti“ v mýtnom tendri. No predsa samotný náčelník straníckej soldatesky zo Súmračnej. Sám veľký, nikdy a nikým neprekonateľný Fico.

Bisťu dade. Nebolo by predsa len lepšie, keby tie naše zlaté zásoby ostali v pokoji a najmä mimo dosahu vyššie menovanej straníckej soldatesky v anglickej banke? Budeme môcť spokojne spávať, ak sa dostanú pod kontrolu nášho super-hospodára?

 

Definícia tvorcu priestoru, stvoriteľa systému:

(viď – https://dennikn.sk/1619798/vypocujte-si-gorilu-fico-s-hascakom-pri-coca-cole-preberal-mecenasov-smeru-jeho-tajomnik-zhanal-peniaze-pre-smer/ čas cca 2:09).

Teraz najčítanejšie