Denník N

B. Cloonan: By Chance or Providence (Comicsový denník 17/2019)

„As the fog rose, i felt the eyes of the swap watching me. Sleep did not come for me that night, so instead i kept moving. I won´t lie. The mire holds many dark secrets… a few of which are own.“

Angličtina nie je zrovna moja silná stránka, ale pokúšam sa preniknúť aspoň do kratších textov a comicsov. Samozrejme, ide mi to lepšie, keď príbeh aj vidím, že.

V tejto comicsovej zbierke je trojica poviedok — vlkodlačia Wolwes, poeovská The Mire a rozprávková Demeter. Becky Cloonan (ktorá má za sebou zopár superhrdinských prác pre DC i Marvel) všetky zasadila do svojho obľúbeného stredoveku a prepojila ich motívom melanchólie, smútku a záverečnej pointy.

Príbehy to nie sú nijak prevratné (alebo to je mojou úbohou angličtinou?), sú skôr poklonou starším, údernejším dielam. Nemá na nich ani veľmi veľa miesta, keďže každej venovala zhruba tridsať strán — ale tak aspoň to pekne odsýpa.

Kresba ma už zaujal viac, pekne pracuje s tušom a záverečný bonus v podobe skicára je plný radosti z tvorby. Vyžíva sa v postavách a rastlinách a stredovekých kulisách. A aj keď má sklon k takej malej „cartoonizácii“, čo ja veľmi nemusím, dalo sa to prežiť. Horšie to už bolo s niektorými pozadiami či postavami v diaľke, s ktorými sa jej (zrejme) nechcelo veľmi babrať.

Takže: fajn stredoveká jednohubka s poeovskou atmosférou, tak na jeden večer ku kozubu.
Zatiaľ čo vonku zúri búrka a iné comicsy sú príliš ďaleko.

B. Cloonan: By Chance or Providence
Image Comics, 2017
128 strán
*
70 %

Teraz najčítanejšie