Denník N

Pokuta 4 tisíc eur je málo

Šéfredaktor časopisu Zem a Vek bol dnes odsúdený za hanobenie rasy. Musí zaplatiť 4 tisíc eur. Ak to neurobí, tak ho čaká 3 mesačný pobyt za mrežami. Nie je to však málo? Zem a Vek dostalo týmto rozsudkom opäť skvelú reklamu a môže naďalej šíriť hoaxy a nenávistné prejavy.

Dnešný súd s Tiborom Eliotom Rostasom bol zrejme dobrou komédiou. Prišlo pár podporovateľov, pre ktorých je šéfredaktor časopisu Zem a Vek poloboh. Čerešničkou na torte bol Štefan Harabin, ktorý bol vyvedený zo sály potom, čo povedal sudcovi, že je Sorosov „mopslík“. Je síce skvelé, že šíritelia nenávisti a hoaxov už neostávajú nepovšimnutí políciou, no ich tresty by mali byť rozhodne tvrdšie. Rostasovi stačí zaplatiť pokutu a môže opäť pokračovať vo svojej činnosti. Na pokutu sa mu určite radi poskladajú jeho skalní fanúšikovia a nedivil by som sa, ak by bol medzi nimi aj predseda strany Vlasť.

Tento prípad mi veľmi pripomína kauzu Mazurek. Ten dostal taktiež len finančnú pokutu, ktorú mohol v pohode zaplatiť z odstupného v parlamente. Čo viac, Kotlebovci to využili a vyvesili billboardy o tom, že je ich člen potrestaný za pravdu. Aj keď Marián Kotleba zaradil člena zo Spišskej Belej na posledné miesto kandidátky, tak nepochybujem o tom, že sa do parlamentu dostane.

Nie som znalec zákonov a nie som ani sudca, no tieto rozsudky mi prídu veľmi slabé. Kým ľudia ako Rostas, či Mazurek nedostanú zákaz písať, alebo sa politicky angažovať, tak tu bude vždy armáda  Ľubošov, pre ktorých bude finančná pokuta len náklad do ich kampane.

Prevenciou pred takýmito prípadmi sú určite prísnejšie tresty. Opäť musím podotknúť, že chválim políciu, ktorá už konečne aspoň začala konať voči takýmto šíriteľom „pravdy“, no mám pocit, že toto stačiť nebude.

Teraz najčítanejšie