Denník N

Aká skladba ma vždy dojme, kto je Hildur Guðnadóttir a čo dobré som objavil na zaprášených LP? (Hudobná top 2019)

Foto: facebook.com/anebrunofficial
Foto: facebook.com/anebrunofficial

K hudobnému kritikovi mám ešte ďalej, než k literárnemu — takže dnes len také rýchle pocitovky. Toto je tá najlepšia hudba, ktorú som v uplynulom roku objavil na starých LP, vo filmoch či na koncertoch.

Anne Brunn: Rarities (2013)
Lebo ma dostal jej jemný spev v druhej sérii Peaky Blinders, a odvtedy som vždy dojatý, keď ju počujem. Toto chcem, aby mi hralo na pohrebe.

Čad: Zabi ma (2019)
Lebo to je síce menej zovretý album, než predchádzajúci Bastard, ale stále má šialené tempo, dobré nápady, vtip aj premyslené texty. A Zabi ma sa kľudne môže zaradiť po bok zimomriavkových doomoviek Démon samoty a Zlo som ja.

Vladimír Mišík: Jednou tě potkám (2019)
Lebo je to také cashovské. Vedomie blížiacej sa smrti, ale i radosť a vyrovnanosť.

múm: Finally We Are No One (2002)
Lebo je to hravé a objavil som ich až teraz. Púšťam vždy, keď chcem zlepšiť náladu.

Opeth: In Cauda Venenum (2019)
Lebo všetci dudrú na zmenu štýlu a stratu neviem čoho, ale mne sa to ľúbi. Vedia stále prekvapiť, aj keď sa z nich stal (v podstate) už len Åkerfeldtov projekt.

Rupert Gregson-Williams: Aquaman (2018)
Lebo to má pekné dunivé podmorské tóny. Dá sa dobre počúvať aj samostatne.

Hildur Guðnadóttir: Joker (2019)
Lebo to má pekné dunivé batmanovské tóny. Dá sa počúvať aj samostatne — ak chcete dostať depku.

https://www.youtube.com/watch?v=bxRHyRXqkSc

Andy Hull, Robert McDowell: Swiss Army Man (2016)
Lebo je to uletené a budete si ten Jurassic Park ozaj pospevovať ešte dlho.

Yes: 90125 (1983)
Lebo je to progmetal ešte pred progmetalom.

Madonna: Like a Virgin (1984)
Lebo budete prekvapení, koľko hitov vlastne poznáte. A objavíte znova časy, keď sa aj pop robil inteligentne.

Omega: Idõrabló (1977)
Lebo to sú páni muzikanti a tá maďarčina vás odpáli to do vesmírnych výšin.

John Powell: Solo A Star Wars Story (2018)
Lebo mi to pripomína staré dobrodružné filmy. Môj najhranejší soundtrack roka 2019.

Čo dobré sa mi tu už nezmestilo:
Helloween: United Live In Madrid (2019), Soen: Lotus (2019), Jinjer: King Of Everythin (2016)

Čo som ešte nestihol, ale chcel som:
Nick Cave and the Bad Seeds: Ghosteen (2019)

Moju tohtoročnú filmovú topku nájdete tu, seriálovú presne tu.

Teraz najčítanejšie

Jakub Lenart

Naivné mudrovania o knihách, komiksoch a kultúre.