Denník N

Moja cesta: S poviedkami z blogu Denníka N až k oceneniu od spisovateľov

Hra so slovami ma vždy bavila. Svoje prvé pokusy som starostlivo ukrývala – chýbal čas a štipka odvahy ísť s kožou na trh. 19. mája 2016 nastala tá správna chvíľa na premiéru.

Na blogu Denníka N sa objavila moja poviedka s príznačným názvom Prvá v poradí. Počas takmer štyroch rokov nasledovalo vyše 400 ďalších. Niektoré dlhšie, iné kratšie, veselé i vážne, plné všedných aj nevšedných hrdinov. Občas by ste v nich našli aj kúsok ľudí z môjho okolia či dokonca mojej maličkosti. Väčšina sa zrodila v metropole Slovenska, povestná múza ma však už kopla aj pod mohutnými tatranskými končiarmi či neďaleko Václavského námestia.
Začiatkom roka 2019 som sa odhodlala skúsiť šťastie v renomovanej celoslovenskej súťaži Poetická Ľubovňa. Do kategórie próza mohol každý autor zaslať maximálne tri poviedky, ktoré neboli publikované v knižnej podobe. Voľba bola ťažká, napokon som sa však rozhodla pre trojicu textov, ktoré moji pravidelní čitatelia určite poznajú. Začiatkom marca som sa dozvedela, že Farba, Partia a Lakovky zabodovali aj u poroty. Vďaka nim som sa v kategórii Próza nad 20 rokov umiestnila na druhom mieste.
Nečakaný úspech ma povzbudil do ďalšej tvorby. Momentálne mám na konte jednu e-knihu pre deti a intenzívne pracujem na ďalších literárnych počinoch. Mojím najbližším cieľom je dokončiť a vydať nový psychologický román. Už niekoľko týždňov navyše prispievam aj na svoju osobnú stránku darinamatichova.sk, kde nájdete množstvo nových poviedok, niektoré z nich dokonca vo zvukovej podobe.
Čo plánujem v roku 2020? Naďalej si užívať písanie. Núdzu o nápady rozhodne nemám, občas to však trochu zaškrípe s časom na ich realizáciu, a tak sa nechajte prekvapiť. Určite sa však o všetkých novinkách včas dozviete – napríklad na mojej stránke.

Teraz najčítanejšie