Denník N

Niekoho voliť treba, preto a nielen preto to bude u mňa KDH.

Všetci už medzičasom vidia, že politická zmena je na Slovensku nutná.
Kto nevolí, v podstate pri našom volebnom systéme a realite, podpisuje výsledky, v ktorých má SMER a Kotleba tretinu hlasov. Toľko k autorom facebookových statusov ´´ Hovorím nie fašismu´´ a neúčastniacich sa volieb.

Prečo to teda bude KDH?
Označenie KDHák malo medzičasom dosť negatívny význam, a keď som videl ich predsedov Hrušovského alebo Fígeľa, bolo mi nevoľno. KDH už ale prekonalo určitú zmenu a v určitom bode treba urobiť hrubú čiaru za tým, čo bolo.
____________________________________________________________
Naopak, keď vidím ich aktuálneho predsedu Hlinu, napriek všetkým doterajším sklamaniam v slovenskej politike (a že ich nebolo málo), som mu jeho nasadenie a entuziazmus uveril. Je autentický. Takže prvý dôvod- autentický predseda. Má svoje muchy, ale neprišiel včera a ide za svojím cieľom s nasadením.

Druhý dôvod: Novinárske embargo. Potom, čo sa KDH spravodlivo odporúčalo po posledných parlamentných voľbách do opozície, malo ako mimoparlamentná strana v médiách objektívne zhoršenú východziu situáciu. To, že sa v prieskumoch zasa dostalo do hry, je teda prejavom určitej nezlomnosti a zakorenenia na slovenskej politickej mape.

Tretí dôvod: KDH, resp. konkrétne p.Hlina, robia kampaň v teréne a v regiónoch. Dlhodobo, nie iba pred voľbami. Tu sa radšej zdržím komentára k opozícii, kedže je jasné, že hlasy terajšej opozície a KDH sa budú na konci počítať dokopy.

Štvrtý dôvod: hlasy terajšej opozície sa budú na konci počítať dokopy. Takže je to alternatíva bloku SMER, Kotlebovci, SNS, a v koalícii naopak, ultraliberálom.

Piaty dôvod: KDH je tesne nad prahom zvoliteľnosti. Ak v parlamente nebude, bude pravdepodobne hore uvedené.

Šiesty dôvod: KDH je kresťanská a konzervatívna strana a niekto by mal vyvažovať politické spektrum, aby to nemusel robiť Kuffa. Nie veľa KDH, ale určite KDH v parlamente.

Siedmy dôvod: KDH má program, kde sa dočítate, o čo im ide. Ja som lekár a čítal som ich zdravotný program. Píše sa tam, že to nie je utópia. Či je, alebo nie je, posúďťe sami. Mne v dnešnej situácii stačí, že nadefinovali, ako by to malo byť a mňa to osobne nepobúrilo (tak ako v minulosti niektoré návrhy SAS, resp. najnovší návrh SMERU). Dokonca používajú viackrát slovo primárna a sekundárna starostlivosť, čo svedčí o určitej širšej miere reflexie problému.

Ôsmy dôvod: mám si možnosť dobre vybrať aj z regionálne navrhovaných kandidátov aj preto, že percento bratislavských kandidátov je relatívne nízke.
Do desiatich bodov to nedám, ale tých 8 v dnešnej situácii zďaleka stačí.

PS, deviaty bod si neodpustím: Ako predseda konzervatívnej strany si p. Hlina zvolil ´´veľmi odvážny 😊´´ bilbord, ktorý vzhľadom na konšpiračné nálady na Slovensku, hneď musel obratom vysvetľovať. A ja som sa musel za brucho chytať. Asi by to fakt chcelo aj tie vysvetlivky…


Foto aj upravené Foto, zdroj, facebook.com, Alojz Hlina,

Teraz najčítanejšie