Denník N

Neprejdú!

Pokiaľ mi pamäť siaha, nevynechal som jediné voľby, či už šlo o komunálne, župné, parlamentné alebo prezidentské. Netvrdím, že by som s odstupom času nevolil v niektorých prípadoch inak, ale tak to už býva. Každý sme zodpovedný za svoje činy.

Zdroj: IndieDB.com

Neprepadol hlas a vyjadril som svoj občiansky postoj, kam by som chcel, aby sa táto krajina uberala. Aj ja som svojou troškou niečo zmenil, v súčinnosti s tisíckami ďalších.

Už pri relatívne nedávnych prezidentských volbach šlo o veľa, aj keď funkcia prezidenta nemá zďaleka takú moc ako premiér plus ministri a vláda celkovo. Neprešiel ani zástupca skompromitovaného Smeru-SD, ani otvorení či preoblečení fašisti.

Ibaže teraz, TERAZ, ide o viac ako kedykoľvek predtým. Účasť fašistov v parlamente šokovala ako náhla facka, „našťastie“ sa zmohli len na nimi samotnými toľko omieľané vyciciavanie štátu a páchanie viacmenej grázlovskej trestnej činnosti.

Tentoraz sa ale črtá hrozivý scenár, kedy by sa mohli dostať k realnej moci. Kto nespal na dejepise alebo má aspoň základný prehľad o histórii, vie, kam to môže dospieť.

Slovensko má svoje chyby, nie je ich málo, napriek tomu sa mi tu páči a narozdiel od obyvateľov mnohých krajín sveta mám vcelku bohaté možnosti, ako doviesť svoj život do takého stavu, aký si predstavujem.

Už len z čítania kníh, článkov alebo počúvania, prípadne pozerania dokumentov či svedectiev z rôznych období, kedy smrť a iné hrôzy kráčali medzi ľuďmi, mi behá mráz po chrbte a robí sa mi nevoľno.

Nechcem zanechať svoj život tu, progres v ňom a utekať povedzme do Rakúska len preto, že niekto by chcel, aby som za jeho s prepáčením posranú existenciu platil ja, ako nejaký hromozvod pre frustráciu alebo čistú zlobu, ako boxovací pytel.

Naozaj ľudia, nevyprdnite sa na to. Zaváži každý jeden hlas. Fašisti a iní extrémisti neponúkajú žiadne reálne riešenia na skutočné problémy. Ako isto viete, päste ani zmlátenie Rómov alebo príslušníkov inej práve nenávidenej skupiny obyvateľstva nespraví vzdelávanie kvalitnejším, nedovedie zdravotníctvo k úrovni západných krajín ani neusmerní efektívne financie, kam treba a podobne.

Keďže je Slovensko demokratická krajina, jediným skutočne efektívnym spôsobom, ako zahradiť fašistom a iným extrémistickým subjektom prístup k reálnej moci, je postaviť sa im nielen pri pochodoch či protestoch, ale aj pri urnách. Nasledujúca analógia môže vyznieť pomerne ostro, ale myslím si, že je dosť trefná – keď medzi seba a besného psa „postavíte“ múr, jediné, čo mu ostane, je bezvýznamný brechot, ktorý môže akurát tak obťažovať, nie však ublížiť.

Ja osobne som za západnú príslušnosť Slovenska a členstvo v medzinárodných štruktúrach ako EÚ alebo NATO vďačný a rád.

Nič v zlom, ale bez ich výhod a podpory, niekedy aj potrebných usmernení, by sme boli len chradnúca diera uprostred Európy, čakajúca na smrteľný úder v podobe pádu naspäť do ruskej sféry vplyvu.

Nech už pre vás funguje motivačne čokoľvek, nakopnite sa a choďte voliť.

Mne osobne behá hlavou veta „Začnite s vysťahovaním“, výrok Jána Goliana, ktorým sa „spustilo“ SNP, ako aj nesmierne silný výkrik Gandalfa tvárou v tvár zhmotnenej temnote „Neprejdeš!“.

Môžu kričať, mávať päsťami vo vzduchu, tliachať o domnelej hrdosti k národu a krajine, o ktorých vedia veľké slivkové, ale NEPREJDÚ!

Lebo aj JA tam budem.

Teraz najčítanejšie

Miroslav Kizák

Metalista, ktorému nie je jedno, čo sa deje vo svete i doma :)))